hallo,
ik ben Veronique en ik ben 18 jaar. Ik studeer dit jaar af in de richting techniek-wetenschappen.
Ik ben aan het twijfelen in welke richting ik zou verder studeren, ofwel ingenieur electro-mechanica ofwel politieschool. Ze raden mij aan om eerst een diploma te halen, voor de zekerheid en daarna de proeven voor de politieschool te doen.
Is dat een goede raad? of zou ik inneens na dit jaar politieschool gaan doen, als ik door de selectieproeven ben?
groetjes,
Veronique
claessens_veronique [at] msn [dot] com
studiekeuze
Moderator: Moderatorteam
Als je wil solliciteren moet je rekening houden met een zeer lange en uitgebreide selectieprocedure. Er zijn gevallen bekend die wel een jaar of 1,5 jaar duren (ook wel die korter duren hoor).
Het is dus slim om geen oude schoenen weg te gooien voor je nieuwe hebt!
Ik zou zeggen: meld je aan op deze site, want hier is zeer veel te vinden over de selectieprocedure en over de ervaringen van andere aspiranten!
Iig zijn dit de stappen:
- (preselectie bij het Korps, niet elk korps heeft dit overigens)
- Testen bij de politieacademie (o.a. sporttest, taaltest, persoonlijkheidstest, rollenspellen)
- Korpsgesprek
- Medische keuring
- Antecendentenonderzoek
Het is dus slim om geen oude schoenen weg te gooien voor je nieuwe hebt!
Ik zou zeggen: meld je aan op deze site, want hier is zeer veel te vinden over de selectieprocedure en over de ervaringen van andere aspiranten!
Iig zijn dit de stappen:
- (preselectie bij het Korps, niet elk korps heeft dit overigens)
- Testen bij de politieacademie (o.a. sporttest, taaltest, persoonlijkheidstest, rollenspellen)
- Korpsgesprek
- Medische keuring
- Antecendentenonderzoek
Wat niet uit je hart komt, zal een ander hart niet raken
-
Thijs TS
- Infopolitie Gast
-
DaV TS
- Infopolitie Gast
- rai
- Geslacht:
De topic is in ieder geval vanuit onze zuiderburen gestart.DaV schreef:@veronique
Belgisch?
Veronique, mocht je de Belgische nationaliteit bezitten kun je je vraag misschien beter voorleggen bij de Belgische collega's op hun forum, daar dit een Nederlandse infosite is.
http://www.hbpf.be