Parkeren

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Gesloten
Edward TS
Infopolitie Gast

Parkeren

Ongelezen bericht door Edward »

Wat betekent het bord E5. Indien ik hier mijn wagen neerzet (het betreft een doelgroep wagen) mag ik dan weg lopen en 2 weken later terug komen. Het gaat mij hier niet om de wenselijkheid maar om de regelgeving.

P.s. hoeft er ook niet betaald te worden?

Bvd Edward
ThunderSTreak
Moderator
Luitenant-kolonel
Adviseur Veiligheid
Vademecum
Geslacht:
Leeftijd: 67

Ongelezen bericht door ThunderSTreak »

Afbeelding

Dit bord E5 geeft aan dat het hier om een taxistandplaats gaat. Dit is een plaats die door taxi's gebruikt wordt om passagiers in- en uit te laten stappen, danwel om te wachten op passagiers of oproepen. Is dus geen parkeerplaats.

Het bekeuren is dus mogelijk o.g.v. (art 24, lid 1 sub d, RVV 1990)
art. 24: Parkeerverbod
1 De bestuurder mag zijn voertuig niet parkeren:
a. bij een kruispunt op een afstand van minder dan 5 meter daarvan;
b. voor een inrit of uitrit;
c. buiten de bebouwde kom op de rijbaan van een voorrangsweg;
d. op een parkeergelegenheid:
1. voor zover het voertuig niet behoort tot de categorie die door het onderbord is aangegeven;
2. geparkeerd wordt op een andere wijze dan door het onderbord is aangegeven;
3. geparkeerd wordt op andere dagen of uren dan door het onderbord zijn aangegeven;
Beargumenteerd kan worden dat zodra de taxi daar neergezet wordt voor enige dagen zonder chauffeur, er geen sprake kan zijn van het aanbieden van taxivervoer waarvoor deze standplaats is ingericht.
Met vriendelijke groet,

ThunderSTreak
Afbeeldingdrive safe4safetyAfbeelding
Frans
Beheerder
Agent-BD
Brigadier
Geslacht:
Leeftijd: 59

Ongelezen bericht door Frans »

En tegen dit argument wil ik wel even in gaan. Immers betekent het parkeergelegenheid voor taxi's dus ja, als je daar een taxi 4 weken parkeert is er weinig (niks) aan te doen....

Het is overigens niet aan te bevelen, ik denk namelijk dat de overige taxi-chauffeurs er wel voor zorgen dat ie in de loop der tijd steeds minder op een taxi gaat lijken..... :twisted:
Frans
Beheerder
frans@infopolitie.nl
theo TS
Infopolitie Gast

Re: Parkeren

Ongelezen bericht door theo »

Edward schreef:Wat betekent het bord E5. Indien ik hier mijn wagen neerzet (het betreft een doelgroep wagen) mag ik dan weg lopen en 2 weken later terug komen. Het gaat mij hier niet om de wenselijkheid maar om de regelgeving.

Bvd Edward
Van mij mag u.. maar ik denk (weet het zeker)dat u auto binnen een week bij het bergingsdepot af kunt halen tegen de gemaakte afsleepkosten..

Edward schreef:

Bvd Edward
Denk het wel.. ik denk aan een bekeuring voor fout parkeren... :D

Groet Theo
koopman TS
Infopolitie Gast

Re: Parkeren

Ongelezen bericht door koopman »

theo schreef:
Edward schreef:Wat betekent het bord E5. Indien ik hier mijn wagen neerzet (het betreft een doelgroep wagen) mag ik dan weg lopen en 2 weken later terug komen. Het gaat mij hier niet om de wenselijkheid maar om de regelgeving.

Bvd Edward
Van mij mag u.. maar ik denk (weet het zeker)dat u auto binnen een week bij het bergingsdepot af kunt halen tegen de gemaakte afsleepkosten..

Edward schreef:

Bvd Edward
Denk het wel.. ik denk aan een bekeuring voor fout parkeren... :D

Dus niet dit is een parkeerplaats voor de doelgroep Taxi.
Op welke grond denkt u de wegsleepregeling hiervoor te gebruiken???
Ik zie daar ook geen onderbord bij staan die dit zou kunnen rechtvaardigen om te laten bekeuren laat staan slepen.

Groet Cor
Gesloten