Geluidsoverlast

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Gesloten
Gera TS
Infopolitie Gast

Geluidsoverlast

Ongelezen bericht door Gera »

Ik heb regelmatig last van mijn bovenburen. Ik heb nog steeds last van hard bonkend geluid uit hun kamer. Zoerg dat het overal door dringt en helaas ook in mijn slaapkamer. Momenteel slaap ik dus met oordoppen. Anders wordt ik regelmatig wakker van ze. De woningbouwvereniging probeert te onderhandelen, maar de bovenburen willen niet mee werken. Ze willen niet op een bemiddelingsgesprek komen. Ik zit momenteel vast en ik weet niet wat ik moet doen. Ik heb van alles geprobeert, praten, uitgenodigd om te komen luisteren. Ik heb ze op de koffie gevraagd en geprobeert tot een oplossing te komen. Maar helaas allemaal voor niets. Hebben jullie enig idee wat ik nu nog kan doen. Ik heb het geluid ook geprobeert op te nemen, maar ik heb geen juiste apparatuur voor.
tcf TS
Infopolitie Gast

Re: Geluidsoverlast

Ongelezen bericht door tcf »

Gera schreef:Ik heb regelmatig last van mijn bovenburen. Ik heb nog steeds last van hard bonkend geluid uit hun kamer. Zoerg dat het overal door dringt en helaas ook in mijn slaapkamer. Momenteel slaap ik dus met oordoppen. Anders wordt ik regelmatig wakker van ze. De woningbouwvereniging probeert te onderhandelen, maar de bovenburen willen niet mee werken. Ze willen niet op een bemiddelingsgesprek komen. Ik zit momenteel vast en ik weet niet wat ik moet doen. Ik heb van alles geprobeert, praten, uitgenodigd om te komen luisteren. Ik heb ze op de koffie gevraagd en geprobeert tot een oplossing te komen. Maar helaas allemaal voor niets. Hebben jullie enig idee wat ik nu nog kan doen. Ik heb het geluid ook geprobeert op te nemen, maar ik heb geen juiste apparatuur voor.
Hoi, ik moet zeggen dat je naar mijn idee voldoende heb gedaan om zelf het probleem op te lossen. Gewoon de politie bellen als het weer gebeurd en zorg dat je contact blijft houden met de woningbouwvereniging. Als de overlast blijft aanhouden kan de politie proberen te bemiddelen. Of dit lukt is een 2e.....
rich
Moderator
Agent
Geslacht:
Leeftijd: 51

Ongelezen bericht door rich »

Waardoor wordt de overlast veroorzaakt?
met een vriendelijke groet, Rich

rich@infopolitie.nl

Als je blijft staren naar de plek waar de zon onderging, zal je hem nooit meer op zien gaan.
Botje
OnTroerend goed
Agent

Ongelezen bericht door Botje »

Waar de overlast uit bestaat is handig om te weten. Maar of de politie de aangewezen instantie is om te bemiddelen is ook weer de vraag. De woningbouwvereniging casht elke maand de huur en moet daar natuurlijk ook wat tegenover stellen. Een van de dingen die ze daar tegenover moeten stellen is woongenot. Ergo, het probleem is een probleem van de woningbouwvereniging en niet van de politie.
gera TS
Infopolitie Gast

burenoverlast

Ongelezen bericht door gera »

Ik weet niet wat de oorzaak is van het bonken. Het lijkt wel of ze zitten te wippen op een stoel. Soms lijkt het wel een bowlingbal die op grond valt. Het dringt over aldoor heen. Zij geven aan dat ze het niet weten en dus ook niet kunnen oplossen. Ik zat aan een wijkagent te denken als het de woningbouwvereniging niet lukt. Maar ik vind eigenlijk dat het een probleem van de woningbouwvereniging is. Alleen wat kunnen ze doen als de buren niet mee willen werken zoals in mijn geval. Ze kunnen ze volgens mij niet dwingen. Ja en wat moet je dan doen.
Botje
OnTroerend goed
Agent

Ongelezen bericht door Botje »

Uiteindelijk kan een woningbouwvereniging een huurovereenkomt laten ontbinden en zullen de veroorzakers van de overlast moeten verhuizen. Maar dan zal er wel sprake moeten zijn van overlast die willens en wetens veroorzaakt wordt.
gera TS
Infopolitie Gast

geluidsoverlast

Ongelezen bericht door gera »

De buren willen niet meewerken. Kan de woningbouwvereniging ze dwingen? Ze willen niet bij een bemiddelingsgesprek komen.
Briges TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Briges »

Mischien hebben meerdere bewoners om u heen (andere buren enz.) ook last van deze geluidsoverlast. Als dit zo is kunt u met een groep bewoners beklag leggen bij de woningbouwvereninging, waardoor u (en de overige bewoners) sterker staan.
Het is een tip!

Succes :wink:
Gesloten