Led verlichting als stadslicht

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Gesloten
Cazaa TS
Infopolitie Gast

Led verlichting als stadslicht

Ongelezen bericht door Cazaa »

Hallo

De stadslichten van mijn autotje waren kapot, die heb ik nu vervangen door led lampjes, gewoon witte, maar witte led's hebben altijd een beetje een blauwe gloed, nu is mijn vraag mag dit?
Want mijn auto moet komende maand voor de APK, dus mogen deze witte leds of wordt hij daardoor afgekeurd??
Het zijn lampjes van carpoint, dus gewoon origineel.

BVD

Casper
roadtrain TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door roadtrain »

Helaas mag je in nederland van alles verkopen maar dat wil niet zeggen dat je het (al of niet functionerend) op je auto mag monteren................ er is hier zo wel iemand die met de link komt waar je de juiste verlichtingsvoorschriften kunt vinden. maar als het "zomaar" ledverlichting is dan denk ik dat het niet mag
Guido TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Guido »

mag geen andere kleur UISTRALEN dan wit of geel
rijschoollucassen
Stamgast
Roepnaam: Jaap
Geslacht:

Ongelezen bericht door rijschoollucassen »

Met de kleur van die witte led's zal het wel loslopen, maar... De normale lampjes geven ook licht af naar de achterzijde, en weerkaatsen dus in de relectoren. de led's stralen hun licht naar voren uit, en maken dus geen gebruik van de reflectoren. Het gebruik van led is dus geen probleem, mits in daarvoor goedgekeurde armaturen. En dat zal wel heel lastig worden, het praktijk antwoord is dus nee, het mag niet

j.l.
Cazaa TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Cazaa »

Helaas, dan moet ik even op zoek naar gewone stadslichtjes

Bedankt

Casper
Gesloten