Leg mij nog eens uit waarom....

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

ThunderSTreak
Moderator
Luitenant-kolonel
Adviseur Veiligheid
Vademecum
Geslacht:
Leeftijd: 67

Ongelezen bericht door ThunderSTreak »

Tja, weinig meer aan toe te voegen denk ik!

Punt is duidelijk; geweld met geweld oplossen is niet de weg die te gaan is. Jezelf afvragen of je eigen gedrag geen aanleiding is voor de problemen waar je tegenaanloopt deste meer. TS verwacht dat bij alle incidenten waarbij hij (of de zijnen) betrokken raken, de politie als het ware over de schouder meekijkt (gelet op de regelmaat waarmee hij zegt: geen jullie ). Het feit dat de politie er dan niet is zou een rechtvaardiging zijn om 'wapens aan te schaffen om aan zelfverdediging te doen'???

Het getuigt naar mijn bescheiden mening slechts van de kortzichtigheid die helaas erg bepalend is in het leven van sommigen in onze maatschappij en waarvan de maatschappij steeds vaker de nadelige conseqenties ervaart!

Verbeter de wereld en begin daarbij eerst bij jezelf!
Met vriendelijke groet,

ThunderSTreak
Afbeeldingdrive safe4safetyAfbeelding
Kale TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Kale »

:koffie:
Guido TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Guido »

wat is eigenlijk concreet de vraag?
DiNozzo
OnTroerend goed
Agent
Geslacht:
Leeftijd: 38

Ongelezen bericht door DiNozzo »

Waarom hij geen wapens mag dragen...

Maar het antwoord is nu al zo vaak opgesomt. Ik denk inderdaad dat je in een spiraal komt waar je niet in wil zitten. Slachtoffers gaan zich steviger verdedigen, dus gaan de daders ook harder optreden. Bovendien is het voor de daders ook tien keer eenvoudiger om bijvoorbeeld peperspray te verkrijgen, waardoor ik eerder de misdaadcijfers zie oplopen dan afzakken.

Toch wil ik nog op 1 ding iets zeggen. Namelijk punt 6 van TS.

Wat denkt u zelf TS? Dat als de vriend van uw zus de man met de revolver gepeppert had dat er dan niets aan de hand was geweest? Peperspray is een heel gemeen goedje. Zeker bij verkeerd gebruik maar ook bij goed gebruik kan het een situatie verergeren. Het risico is namelijk nogal groot dat de man met de revolver in 'blinde' paniek om zich heen gaat schieten met als gevolg... nog meer slachtoffers!

Nee, laat het verdedigen maar over aan professionele mensen. En dat de politie niet overal kan zijn... stuur daar over maar een brief naar de regering om het budget te laten verhogen zodat er meer mankracht kan zijn!
"If you gaze long enough into an abyss, the abyss will gaze back into you" — Friedrich Nietzsche
Gesloten