fout op boete

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Gesloten
bos TS
Infopolitie Gast

fout op boete

Ongelezen bericht door bos »

Er staat bij een boete die ik net binnengekregen heb als verzenddatum 21 mei 2006.. dit kan helemaal niet aangezien het vandaag 18 mei is, en 21 mei op een zondag is.. kan op basis van deze fout mijn boete worden ingetrokken? de overtreding is overigens ruim 7 maanden terug geconstateerd... Bij de omschrijving staat:Zodanig gedrag dat gevaar op weg wordt/-kan worden veroorz./verkeer op weg gehind.. Dit terwijl ik met mijn brommer op een fietspad reed, en ik een fietser vooruit duwde.. deze heeft overigens dezelfde boete gehad.. de agent vertelde dat ik een boete voor niet rechts houden kreeg.. dit is iets heel anders als wat op de boete vermeld staat lijkt mij.
Flik
Inventaris
Aspirant
Brigadier
Geslacht:
Leeftijd: 50

Ongelezen bericht door Flik »

Boete zal niet worden ingetrokken omdat de verzenddatum niet klopt.
Op je bromfiets een fietser voortduwen kan gevaar opleveren. Voor dit gedrag heb je dus ook een bon gekregen. Het woord weg mag je zien in zijn algemeenheid. Fietspad valt hier uiteraard ook onder.
Marcje TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Marcje »

De boete zal inderdaad niet worden ingetrokken en zal gewoon moeten worden betaald.

Een vriend van mij is vorig jaar staande gehouden en bekeurd voor overschrijding van de maximale snelheid. Hij reed in een taxibus. De snelheid is gemeten met een lasergun.

Toen hij de acceptgiro thuis kreeg, bleek dat de datum, waarop de overtreding zou zijn gepleegd, en het kenteken van zijn voertuig niet klopte.

Hij heeft hierop bij de OVJ bezwaar aangetekend. Hij kon ook aantonen/bewijzen dat hij op de genoemde datum niet op de plaats van de overtreding was geweest.

De OVJ was van mening dat de overtreding daadwerkelijk was gepleegd en dat de verkeerde datum en verkeerde kenteken er niet toe deden. Het bezwaar werd verworpen er moest gewoon worden betaald.
Frans
Beheerder
Agent-BD
Brigadier
Geslacht:
Leeftijd: 59

Ongelezen bericht door Frans »

en daarmee is deze vraag al voor de 15.000e keer beantwoord..... :roll:

slotje dus...
Frans
Beheerder
frans@infopolitie.nl