Boete: 150 voor een open vuur, voor een 15-jarige?

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

andre TS
Infopolitie Gast

Re: E 150,- Boete

Ongelezen bericht door andre »

Anonymous schreef:
Edwin P schreef:voor de rest, ik was misschien niet verantwoord bezig, maar totaal onverantwoord was het ook niet. We hadden een goede plek gevonden, in het zand, verweg van alle planten e.d. Verder was het maar een klein vuurtje.
Hieruit blijkt dat je totaal geen idee heeft hoe vuur zich gedraagd. Heb je al eens nagedacht wat vonken kunnen doen op zeer droog materiaal? En vonken die bij een beetje wind zeer ver kunnen komen. En dat is niet te controleren. Ik hoop dat je hebt geeleerd en dit soort onverantwoordelijke dingen voortaan niet meer doet. We hebben al zo weinig natuur in Nederland :cry:
Peter Kurvers TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Peter Kurvers »

Kijk hier eens;

http://www.brandblussing.nl/downloads/Kerstboombank.mpg

http://www.brandblussing.nl/downloads/Kerstboomtijd.mpg

Let bij de eerste ook op dat de armlening die vlak bij de camera zit.
Die gaat door de hitte brandbaar gas afgeven, en gaat dan op eens in de fik.

Maar dit is dan wel binnen, het verschil met buiten is dat er daar geen zuurstof gebbrek is.
Gast TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Gast »

..::Frans::.. schreef:euhm, een aantal jongeren van 15 die stiekum in het bos vuurtje stoken en toevallig allemal ID bij zich hebben...... Da's TE mooi om waar te zijn....... :roll:
Tjah, geloof t of niet, we waren met z'n vijven, en we hadden allemaal legitimatie. Ik en mijn vrienden zijn ook niet van die jongens die 's avonds met z'n allen buiten rondhangen, tijdens school de hele les verpesten, zo nu en dan 'even' wat drugs gebruiken en het leven van anderen zo irritant mogelijk te maken.
We zijn vrij gewone leerlingen die in een tussenuurtje even naar buiten gingen, en een vuurtje maakten (niet aan gedacht dat het zó gevaarlijk en crimineel was), en toen jullie jong waren, vonden jullie dat toch ook wel leuk enzo?
Gast TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Gast »

andre schreef:
Anonymous schreef:
Edwin P schreef:voor de rest, ik was misschien niet verantwoord bezig, maar totaal onverantwoord was het ook niet. We hadden een goede plek gevonden, in het zand, verweg van alle planten e.d. Verder was het maar een klein vuurtje.
Hieruit blijkt dat je totaal geen idee heeft hoe vuur zich gedraagd. Heb je al eens nagedacht wat vonken kunnen doen op zeer droog materiaal? En vonken die bij een beetje wind zeer ver kunnen komen. En dat is niet te controleren. Ik hoop dat je hebt geeleerd en dit soort onverantwoordelijke dingen voortaan niet meer doet. We hebben al zo weinig natuur in Nederland :cry:
Tja, daar ben ik nu wel gelukkig achter :)
The Scorpion
OnTroerend goed
Agent
Roepnaam: Sire
Leeftijd: 45

Ongelezen bericht door The Scorpion »

De woorden, zinsopbouw enz enz duiden op iemand die of 15 jaar is maar te slim om fikkie te steken, of ouder is en in de opleiding zit.
Wie rent, bekent!
Marten TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Marten »

Guido schreef:
Flik schreef:
Anonymous schreef:
Edwin P schreef:Dave,

Buiten het feit dat het, zoals hierboven al beschreven is, dom is om in deze tijd een vuurtje te stoken, denk ik dat je nog mazzel hebt ook...

Waarom? Je bent nog geen 16, dus wordt de boete gehalveerd.... Hoop dus dat je er wat van leert want volgend jaar kost het je ECHT E150,-
oh? maar op de bon zelf stond toch echt 150 euro. Moet ik dan een bezwaarschrift indienen? Verder had ik denk ik aan een waarschuwing genoeg gehad. Ik had er gewoon niet aan gedacht.
Je hebt een aankondiging van beschikking gekregen. Wacht gewoon de beschikking af, hier zal het bedrag vast op gehalveerd zijn, voordat je allerlei bezwaarschriften gaat indienen.

Enne, wedden dat je zo'n bon een stuk minder snel vergeet dan alleen een waarschuwing? :twisted:
Sinds wanneer valt het stoken van een fikkie onder de wet mulder?
Volgens mij niet.. In het feitenboekje valt het namelijk onder Afdeling C. Milieu (p H 320,
in de openlucht vuur aanleggen, stoken of hebben (Pl.V)
) met inderdaad als sanctie bedrag €150. Wat dus €75 wordt...

Marten
Guido TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Guido »

Ja het valt dus ook niet onder Mulder, Slimpie ;)
Boss TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Boss »

Het lijkt mij ook inderdaad H320a oftewelin de openlucht vuur aan leggen, stoken of hebben.
En zoals marten al aangaf, word het bedrag gehalveerd naar 75 euries <16.
En ik denk ook wel dat je er toch met een taakstraf af kan komen. Maar daar ken ik de situatie niet goed genoeg voor.

Maar ja, het blijft natuurlijk niet verstandig om vuurtje te stoken...
Gesloten