art.117 a+b

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Gesloten
Hogir TS
Infopolitie Gast

art.117 a+b

Ongelezen bericht door Hogir »

Hallo allemaal, ik heb al eerder hier vragen gesteld.
ik heb vandaag in mijn dossier gekeken en daar staat:
datum:16-02-1999
feit:art 117a
geseponeerd
feit:art 117b
geseponeerd

als ik nu bij de politie solliciteer wat zijn mijn kansen. de meneer van de rechtbank zei:'dat is geen veroordeling ga gewoon solliciteren'. ik zal jullie antwoorden zeer op prijs stellen! bij voorbaat bedankt.
ik wil vermijden dat ik mij onnodig daarover verheug! :?:
Walter TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Walter »

euh....

Wetstekst

Art. 117a
Elke feitelijke aanranding van de persoon van een internationaal beschermd persoon, die niet valt in een zwaardere strafbepaling, wordt gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste drie jaren of geldboete van de vierde categorie.

Art. 117b
Hij die opzettelijk geweld pleegt tegen de beschermde goederen van een internationaal beschermd persoon wordt, indien daardoor gevaar voor de veiligheid of de vrijheid van die persoon te duchten is, gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste acht jaren of geldboete van de vijfde categorie.
Is het artikel 117a en b of feitcode?

want 117a en b WvSr is nogal wat heavy zeg maar
rai
In Memoriam
KMAR
Geslacht:

Ongelezen bericht door rai »

En daarbij, op wat voor gronden is het geseponeerd ???
Heb je iets van een sepo-code gekregen, dat kan ook een hoop duidelijkheid geven.
hogir TS
Infopolitie Gast

art 117

Ongelezen bericht door hogir »

rai schreef:En daarbij, op wat voor gronden is het geseponeerd ???
Heb je iets van een sepo-code gekregen, dat kan ook een hoop duidelijkheid geven.
Is het zo erg? Verder stond helemaal niets.
Toen wij aankwamen bij de plaats demonstreerden die mensen. Wij zijn eigenlijk zonder iets te weten toegevoegd door de verantwoordelijke. Ik bedoel die initiatief kwam niet uit mijn kant.De politie heeft ongeveer 300 personen mee genomen naar de bureau ik was ook bij.

De rede van seponering was geen bewijs. Hun konden geen bewijs vinden omdat ik deed niks.
Kunnen jullie aub concrete aanwijzingen geven. Hoe moet ik mij gedragen als ik ga solliceteer.(of is het verstandig te solliceteren) Gaan ze wel allen naar het artikel kijken of ook naar de toedracht? Ik werd gek, ik wil zo graag bij de Politie! Ik ben bezig mijn beveiliging diploma en boa diploma te halen. Ik heb wel grijze(bezig met stage) pas gekregen van de politie. Ik snap niks van!
hogir TS
Infopolitie Gast

art.1176

Walter schreef:euh....

Wetstekst

Art. 117a
Elke feitelijke aanranding van de persoon van een internationaal beschermd persoon, die niet valt in een zwaardere strafbepaling, wordt gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste drie jaren of geldboete van de vierde categorie.

Art. 117b
Hij die opzettelijk geweld pleegt tegen de beschermde goederen van een internationaal beschermd persoon wordt, indien daardoor gevaar voor de veiligheid of de vrijheid van die persoon te duchten is, gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste acht jaren of geldboete van de vijfde categorie.
ios het artikel 117a en b of feitcode?

want 117a en b WvSr is nogal wat heavy zeg maar
Opzettelijk deed ik niks. Ik nam ook geen iniatief ik was gewoon erbij.(hun hebben ons gewoon meegenomen toen die tijd was ik ASIEL zodoende die mensen waren echte bende)
SWAT
24 uurs servicer
Agent
Jurist/Advocaat
Brigadier
Geslacht:
Leeftijd: 65

Ongelezen bericht door SWAT »

Kennenlijk werd TS verdacht van betrokkenheid bij een bezetting van een ambassade o.i.d. In dat geval kan ik de betreffende artikelen wel plaatsen.

Helaas voor TS wordt bij een sollicitatie bij de politie niet alleen gekeken naar zijn strafblad maar wordt er ook gekeken naar wat er van de sollicitant ook bekend is in de Politieregisters.
In dat geval zou het door hem genoemde akkevietje wel eens gevolgen kunnen hebben. Zeker als hij daar in de gesprekken niets over zegt.
Stay safe out there.
Guido TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Guido »

Als het echt zo gegaan is als jij stelt dan neem ik aan dat er geen problemen komen bij je sollicitatie op dit vlak.
Bel eens met het korps waar je wilt werken en leg het uit, zij kunnen je een sluitend antwoord geven.

Verder zou ik je willen adviseren een klein beetje aan je Nederlands te werken, een tekst begrijpend lezen maakt onderdeel uit van de selectie ;)

Begrijp ik het goed dat het ging over een aanhouding bij een demonstratie over Asielzoekers :?:
Walter TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Walter »

en volgens mij die die situatie al tig keer aangehaald onder andere namen op dit forum.
Martin TS
Infopolitie Gast

Re: art.117 a+b

Ongelezen bericht door Martin »

Hogir schreef:Hallo allemaal, ik heb al eerder hier vragen gesteld.
ik heb vandaag in mijn dossier gekeken en daar staat:
datum:16-02-1999
feit:art 117a
geseponeerd
feit:art 117b
geseponeerd

als ik nu bij de politie solliciteer wat zijn mijn kansen. de meneer van de rechtbank zei:'dat is geen veroordeling ga gewoon solliciteren'. ik zal jullie antwoorden zeer op prijs stellen! bij voorbaat bedankt.
ik wil vermijden dat ik mij onnodig daarover verheug! :?:
Je kunt een inzage verzoek doen bij het betreffende korps en daarna om verwijdering van je gegevens verzoeken. Zie de artikelen 20 e.v. van de Wet politieregisters. Of één en ander gehonoreerd zal worden is mede afhankelijk van de sepot code.
hogir TS
Infopolitie Gast

Guido schreef:Als het echt zo gegaan is als jij stelt dan neem ik aan dat er geen problemen komen bij je sollicitatie op dit vlak.
Bel eens met het korps waar je wilt werken en leg het uit, zij kunnen je een sluitend antwoord geven.

Verder zou ik je willen adviseren een klein beetje aan je Nederlands te werken, een test begrijpend lezen maakt onderdeel uit van de selectie ;)

Begrijp ik het goed dat het ging over een aanhouding bij een demonstratie over Asielzoekers :?:
Hartelijk bedankt. Ik ben nu opgelucht. Ik werk elke dag aan mijn Nederlandse taal.
Briges TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Briges »

Netjes TS,

Ook gewoon Nederlandse burgers die hier in Nederland zijn geboren en getogen willen nog wel eens te laag scoren voor hun Nederlandse taal toets bij de keuring. Dus doe je best!
Kirs
Toplid
Geslacht:
Leeftijd: 46

Ongelezen bericht door Kirs »

Een antecentenonderzoek maakt altijd deel uit van de selectieprocedure. In zo'n onderzoek zal in systemen gekeken worden wat er over je aanwezig is, tevens zal er een interview met je gehouden worden. Gezien datgene wat je schrijft, zullen ze hoe dan ook jou in systemen tegenkomen. Op zich hoeft dat niet per definitie te betekenen dat je niet door een selectie zou komen. Wees tijdens het interview gewoon eerlijk!
Wat niet uit je hart komt, zal een ander hart niet raken
Gesloten