Me buurman rijd met mijn auto onderdellen, en ik kan alleen.

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Robert K TS
Infopolitie Gast

Me buurman rijd met mijn auto onderdellen, en ik kan alleen.

Ongelezen bericht door Robert K »

Me buurman rijd met mijn auto onderdellen, en na aangifte 2 dagen terug heb ik nog niets gehoord!
Sterker nog ik ben vandaag langs het kantoor gegaan en ze zijden dat ik niet kon vragen hoe het met het onderzoek staat!

Ze hebben me schokbreker van mijn auto over gezet naar die van hem.
Me boxen uit me auto gehaald, dashboard los gehaald, kilometer teller er uitgehaald, me auto stond met ze linker kant op de grond, schade aan de onderzeiden en weet ik veel wat nog meer.

Ik heb me buurman er op aangesproken omdat ik wel heb gezien dat hij aan me wiel zat.
Maar ik dacht dat hij de boel aan het vergelijken was omdat hij met zijn auto (de zelfde) aan het sleutelen was.
Ook heb ik gezien dat hij met ze kilometer teller bezig was en ik dacht nog van het zou toch niet?
(had ik maar naar me gevoel geluisterd)

Toen hij in de nacht thuis kwam heb ik hem er op aangesproken.
Hij gaf toe dat hij in me auto is geweest maar dat die open stond.
Maar niets had hij meegenomen, zei hij.
Sterker nog zij hij, ik heb verstand van auto’s hé, jou auto heeft een toerenteller, die past niet in de van mij.
Nou dan heb je je lekker verlult gast want dat heeft de mijnen niet, die heb ik er zelf in gebouwd. (origineel heeft me auto geen toerenteller)
Wat een zelf beheersing vergde het om hem niet te verbouwen.
Ik heb ook niet geslapen die nacht van woede, sterker nog het word steeds erger.

Ik ben woest!
Hij rijdt met mijn spullen.
En als normaal denkend mens ga je naar de politie en geef je hem aan.
Wat gebeurd er NIETS.

Het minste wat ik had verwacht is meteen de auto inbeslag laten nemen.
Wie weet verkoop hij de boel binnen kort, en me schade?

Ben vandaag langs het kantoor geweest om te vragen hoe het er voor stond, maar ik was te snel zeiden ze.

Van wie leert deze man dat je dit soort dingen niet kunt maken?
Blijkbaar is hij er altijd mee weggekomen maar ik heb zo iets van, dan ben ik maar de penis maar hij zal het leren om van andere hun spullen te blijven.
Terwijl ik foto’s heb om aante tonen dat het mij spullen zijn en er genoeg getuigen zijn die het gezien hebben gebeurd er tot nu toe niets, houden met niet op de hoogte of stellen me gerust.

Ik ben boos :(

Robert
thijeleo
In Memoriam
Agent
Roepnaam: Leo

Ongelezen bericht door thijeleo »

Robert.
Jij hebt aangifte gedaan van diefstal neem ik aan. Dat heb je gedaan samen met ik denk 25 meer mensen die dag. Allemaal doen ze aangifte en allemaal verwachten ze dat hun zaak binnen een of twee dagen is opgelost.
Laat ik je dan even uit de dromen helpen. Aangiften worden per zaak bekeken en daarna wordt er een oordeel over gegeven of men een onderzoek instelt en zo ja, op welke stapel van onderzoeken jouw aangifte komt te liggen. Zo zijn er minimaal 3 stapels:
1) zeer urgent, denk aan moord, doodslag, zedenzaken, zware mishandeling enz.
2) kan wachten want het loopt niet weg, denk aan zaken, die over een maand er nog net zo bij liggen als dat ze nu doen.
3) Pakken we mee als we meerdere aangiften hebben tegen de verdachte.

Ik vermoed (weet wel zeker) dat jouw aangifte nog beoordeeld moet worden. ALS jouw zaak positief door de beoordeling komt (we gaan een onderzoek instellen dus) kun je daarna vragen wanneer de politie denkt aan het onderzoek te beginnen.

Binnen 2 dagen al vragen stellen is een beetje heel erg prematuur....
Robert K TS
Infopolitie Gast

Thijeleo
Bedankt voor je snelle reactie dat doet me erg goed.

Maar :) (de bekende maar)

1 Het bewijs, staat hier voor de deur! (en voor hoe lang nog?)
Is dat niet heterdaad?
2 toegeven dat hij in me auto is geweest!
Hij is al strafbaar door het toe te geven dat hij er in is geweest. (volgens zeggen)
3 Kooien bij de horens pakken, nu is hij nog onder de indruk dat hij gezien is.

4 ik baal dat ik zo zwak ben, dat ik niet me kalmte kan bewaren.
Ik voel me elke dag bozer worden en ik ben bang dat ik hem aanval.
Vanmorgen ook ik zag hem lopen naar ze auto en ik kreeg een waas voor me ogen ik nam een sprint en na 200 meter had ik me zelf weer in de hand. :(
Dat is toch jammer, zo ken ik mezelf niet.

Wat kan ik doen?

Groetjes
Robert
Rob TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Rob »

Robert, er zijn zoals gezegd meer mensen die aangifte doen.
Deze mensen zouden allemaal wensen dat hun aangifte gisteren al in behandeling genomen
zou worden of nog beter opgelost zou zijn. Hier komt het cliché van de week: geduld is een schone zaak :)

Het wordt er allemaal niet beter op wanneer je je buurman aan gaat vallen. Niet voor jou, niet voor de aangifte en niet
voor je buurman.

Je kan mijn inziens niet meer doen dan afwachten en hopen op een snelle afhandeling :)
Robert K TS
Infopolitie Gast

Dank jullie wel voor de reacties.
Door het luisterend oor ben ik al wat rustiger geworden.

Top mannen :)

Cheers
Robert
Marten TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Marten »

Dat is ook een doel van de politie, mensen tot rust krijgen ;) Maar ik hoop voor je dat het opgelost kan worden...
En even een korte vraag voor de andere... Valt dit stukje ook niet (deels) onder heterdaad?

Marten
thijeleo
In Memoriam
Agent
Roepnaam: Leo

Ongelezen bericht door thijeleo »

Mooie vraag en meteen ook een mooie uitdaging voor jezelf om dit eens uit te zoeken.
Marten TS
Infopolitie Gast

Robert, een klein vraagje, Heb je gezien dat je buurman de onderdelen heeft weg genomen/ in zijn bezit heeft?

Marten
Robert K TS
Infopolitie Gast

Ik heb gezien dat hij aan me wiel zat! :( (das niet het ruilen op zich)

Ik heb gezien dat hij met een kilometer teller bezig was! (niet gezien dat het de mijne was)

Mijn schokbreker zit nu onder zijn auto, en zijn oude zit onder die van mij.
Ik had merk A en hij merk B, ik heb dus ik heb nu onder mijn auto, 1XA 1XB, en hij net andersom.

Hij heeft zijn, schokbreker weer half onder die van mij geshopt maar niet vast geschroefd en
daar door staat me auto met de onderkant op de grond. (mogelijk meer schade)

Mijn schokbreker heeft op een bepaalde hoogte een slijt valk, die bij beide schokbrekers overeen komen (ik had er een speciale sportvelg onder, die ik overigens nog heb) zo hoop ik te kunnen aantonen dat het mijn schokbreker is!
Daar me hoop ik dat ik ook de schade aan me auto op hem verhaald kan worden, en hij ze wettelijk bepaalde straf kan krijgen.

Onderkant schade
Dashboard eruit gehaald
Kilometer teller weg.
Schokdemper omgeruild

Toen ik hem de eerste keer er op aansprak vertelde hij me dat hij idd in me auto was geweest (dit zijn hij omdat hij het niet kon zeggen omdat de helle flat had gezien dat hij in me auto was geweest.
Oké zegt hij, maar ik heb niets weggenomen!
Sterker nog zegt hij, jou auto heeft een toerenteller en dat past niet op me clio, de jouwe is nieuwer!
(die toerenteller past idd niet, ook niet in die van mij, maar als je hem er zelf inbouwt met een schema dan wel!
Toen wist ik dat hij hing, de dag erna zag ik pas dat hij me hellehandel had overgezet!

Daar heb ik ook foto's van!
Wil je ze zien?

Ik wil graag de buren vragen wat ze hebben gezien maar ik weet niet of dat mag.
Hij gaat wel al langs, en ik hoor nu van andere dat hij had verteld dat hij niets had gedaan!
Terwijl ik die mensen nog niet had verteld wat er was gebeurd.
Dus hij is ook al de getuigen aan het beïnvloeden. (ik ken die termen niet maar zo komt het over)

Groetjes
Robert Wens me succes, ik ben egt boos.
rai
In Memoriam
KMAR
Geslacht:

Ongelezen bericht door rai »

Robert K schreef:Ik wil graag de buren vragen wat ze hebben gezien maar ik weet niet of dat mag.
Waarom zou u niets aan de buren mogen vragen ???
U kunt gewoon neutraal aan uw buren vragen of zij gezien gebben of er iemand (zonder namen te noemen) aan uw auto aan het sleutelen is geweest.
Marten TS
Infopolitie Gast

Okej, volgens mij is het zoiezo geen heterdaad omdat je het niet hebt zien gebeuren. Daarom kun je er nu zelf niks tegen doen behalve verder bijvoorbeeld vragen aan buren of ze mensen bij je auto hebben gezien...

Marten
gvdbor
In Memoriam
Geslacht:

Ongelezen bericht door gvdbor »

Marten schreef:Okej, volgens mij is het zoiezo geen heterdaad omdat je het niet hebt zien gebeuren. Daarom kun je er nu zelf niks tegen doen behalve verder bijvoorbeeld vragen aan buren of ze mensen bij je auto hebben gezien...

Marten
En stel dat het toch wel heterdaad was geweest wat zou hij nu dan MEER kunnen doen dan dat hij nu kan doen.
Marten TS
Infopolitie Gast

Niet nu, maar op dat moment wel... Aangezien het dan gewoon een art. 310 is...
Robert K TS
Infopolitie Gast

Laat me rade artik 310 houd in dat als ik naar buiten was gelopen en ik had op dat moment gezien dat ze bezig waren met mijn onderdellen over te zetten dat ik dan je colegas had kunnen bellen,
waardoor me zaak zo veel makelijker geweest was.

Oké, en me spullen dan?
Ik kan laten zien dat zijn shokbreker onder die van mij zit en die van mij onder die van hem?

Cheers
Robert
gvdbor
In Memoriam
Geslacht:

Ongelezen bericht door gvdbor »

Robert;

Art 310 is "onze" benaming voor eenvoudige diefstal. Dus gewoon een diefstal klip en klaar, zal ik maar zeggen.

Op het moment dat je dat constateert ben je ook als burger bevoegd om een verdachte op heterdaad aan te houden en over te dragen aan het bevoegd gezag. Er zijn ook nog wat mogelijkheden met betrekking tot inbeslagname.

Bij een aanhouding op heterdaad is tevens het voordeel dat alles doorgaans veel sneller werkt.
Gesloten