Boete: 150 voor een open vuur, voor een 15-jarige?
Moderator: Moderatorteam
-
Dave Wessling TS
- Infopolitie Gast
Boete: 150 voor een open vuur, voor een 15-jarige?
gister was ik in het bos met een paar vrienden, en enkele begonnen een kampvuurtje te maken. Allemaal heel leuk en aardig, maar op het 'hoogtepunt' kwamen een paar agenten aan, en kregen we allemaal een boete van 150 euro. Ik woon in Rotterdam en ben 15 jaar, dus die 150 euro is echt ongelooflijk veel geld. In de vakantie kan ik eraan komen, alleen vind ik het gruwelijk zonde om 2 weken te werken voor iets waarmee ik enkele agenten aan hun minimun aantal proces-verbalen heb geholpen, zelf 150 euro armer mee ben geworden, en... ach je begrijpt t wel.
t lullige is dat ik verder helemaal niets steel, verniel, vermink, of wat dan ook. De halve maffia zit in Rotterdam gevestigd, en ik krijg 150 euro voor een lullig kampvuurtje... ik snap het wel, maar ik vind 150 euro echt te veel. Ik heb momenteel geen 150 klaarliggen, maar is er geen manier om er goedkoop van af te komen (cel, bureau Halt, etc.)?
t lullige is dat ik verder helemaal niets steel, verniel, vermink, of wat dan ook. De halve maffia zit in Rotterdam gevestigd, en ik krijg 150 euro voor een lullig kampvuurtje... ik snap het wel, maar ik vind 150 euro echt te veel. Ik heb momenteel geen 150 klaarliggen, maar is er geen manier om er goedkoop van af te komen (cel, bureau Halt, etc.)?
- Flik
- Geslacht:
- Leeftijd: 50
Iemand die in deze droge periode in het bos een kampvuur gaat maken is echt ongelooflijk onverantwoord bezig! Voor je het weet vat de omgeving vlam, en staat de hele boel in de hens. Terecht dat je een boete hebt gekregen!!
Dat je de bon hebt gekregen heeft niks met het moeten halen van een quotum te maken, en andere boeven vangen doen die agenten heus ook nog wel.
Gelukkig geef je zelf al aan dat je het eigenlijk toch ook wel snapt dat je een flip gekregen hebt.
Je bent trouwens wel laat op voor een 15 jarige!
Dat je de bon hebt gekregen heeft niks met het moeten halen van een quotum te maken, en andere boeven vangen doen die agenten heus ook nog wel.
Gelukkig geef je zelf al aan dat je het eigenlijk toch ook wel snapt dat je een flip gekregen hebt.
Je bent trouwens wel laat op voor een 15 jarige!
-
Peter Kurvers TS
- Infopolitie Gast
Wees blij dat het maar E150,-- is.
Als het bos zou zijn afgebrand krijg je de schade voor je pensioen niet meer bij elkaar gespaart.
Ik weet niet wat voor vakantiewerk je wil gaan doen,
maar het minimum jeugdloon voor 15 jarigen is E86,50 per week .
Dus met 2 weken werken hou je er nog wat aan over ook.
De bedoeling van die boete is nu juist dat je het niet leuk gaat vinden
en de volgende keer beter nadenkt.
Nog een vraagje voor Dave;
Had iedereen van jullie groepje zijn/haar legitimatie bewijs bij zich ?
Als het bos zou zijn afgebrand krijg je de schade voor je pensioen niet meer bij elkaar gespaart.
Dus met 2 weken werken hou je er nog wat aan over ook.
-
Marcje TS
- Infopolitie Gast
-
Edwin P TS
- Infopolitie Gast
E 150,- Boete
Dave,
Buiten het feit dat het, zoals hierboven al beschreven is, dom is om in deze tijd een vuurtje te stoken, denk ik dat je nog mazzel hebt ook...
Waarom? Je bent nog geen 16, dus wordt de boete gehalveerd.... Hoop dus dat je er wat van leert want volgend jaar kost het je ECHT E150,-
Buiten het feit dat het, zoals hierboven al beschreven is, dom is om in deze tijd een vuurtje te stoken, denk ik dat je nog mazzel hebt ook...
Waarom? Je bent nog geen 16, dus wordt de boete gehalveerd.... Hoop dus dat je er wat van leert want volgend jaar kost het je ECHT E150,-
-
Gast TS
- Infopolitie Gast
Re: E 150,- Boete
ah bedankt, dat moest ik ff wetenEdwin P schreef:Dave,
voor de rest, ik was misschien niet verantwoord bezig, maar totaal onverantwoord was het ook niet. We hadden een goede plek gevonden, in het zand, verweg van alle planten e.d. Verder was het maar een klein vuurtje.
En waarom ik zo laat op was? Dat is een nogal vreemd verhaal. Ik kwam moe thuis, ben om half vier 's middags gaan slapen, om half negen werd ik wakker, en omdat ik al 5 uur had geslapen, kon ik 's nachts niet meer slapen, waardoor ik om 12 uur aan mijn huiswerk ben gaan zitten én hier deze vraag heb gesteld. Normaal lig dan allang te pitten hoor...
-
Gast TS
- Infopolitie Gast
oh? maar op de bon zelf stond toch echt 150 euro. Moet ik dan een bezwaarschrift indienen? Verder had ik denk ik aan een waarschuwing genoeg gehad. Ik had er gewoon niet aan gedacht.Edwin P schreef:Dave,
-
Gast TS
- Infopolitie Gast
eh, ja iedereen had legitimatie. En ik had een waarschuwing ook niet leuk gevonden, en dat had me ook van het gevaar bewust gemaakt. En nog 1 dingetje: gespaard is met een dPeter Kurvers schreef:Wees blij dat het maar E150,-- is.
Dus met 2 weken werken hou je er nog wat aan over ook.![]()
- Flik
- Geslacht:
- Leeftijd: 50
Je hebt een aankondiging van beschikking gekregen. Wacht gewoon de beschikking af, hier zal het bedrag vast op gehalveerd zijn, voordat je allerlei bezwaarschriften gaat indienen.Anonymous schreef:oh? maar op de bon zelf stond toch echt 150 euro. Moet ik dan een bezwaarschrift indienen? Verder had ik denk ik aan een waarschuwing genoeg gehad. Ik had er gewoon niet aan gedacht.Edwin P schreef:Dave,
Enne, wedden dat je zo'n bon een stuk minder snel vergeet dan alleen een waarschuwing?
-
Guido TS
- Infopolitie Gast
Sinds wanneer valt het stoken van een fikkie onder de wet mulder?Flik schreef:Je hebt een aankondiging van beschikking gekregen. Wacht gewoon de beschikking af, hier zal het bedrag vast op gehalveerd zijn, voordat je allerlei bezwaarschriften gaat indienen.Anonymous schreef:oh? maar op de bon zelf stond toch echt 150 euro. Moet ik dan een bezwaarschrift indienen? Verder had ik denk ik aan een waarschuwing genoeg gehad. Ik had er gewoon niet aan gedacht.Edwin P schreef:Dave,
Enne, wedden dat je zo'n bon een stuk minder snel vergeet dan alleen een waarschuwing?
-
Guido TS
- Infopolitie Gast
reken maar dat het uitmaakt wat het is!Flik schreef:Kennisgeving van bekeuring dan.
Goed dat er bij dit warme weer nog mensen zijn, die een beetje scherp blijven.
Al maakt het voor Dave niet zo heel veel uit hoe zijn bonnetje nou precies heet.
het enige wat hezelfde is is dat je beide een geeltje krijgt en beide post van het CJIB, maar de rest is anders.
AvB en KvB zit een wezenlijk verschil in!