agent rijd met mijn brommer na ongeval
Moderator: Moderatorteam
-
Spoekus TS
- Infopolitie Gast
agent rijd met mijn brommer na ongeval
Ik heb laatst een brommer-brommer aanrijding gehad waarbij ik afgevoerd moest worden per ambulance.
Nou verw8 ik eigenlijk geen eerlijk antwoord aangezien ik bang ben dat agenten
elkaar hand boven het hoofd houden.
Maar de motoragent die het behandelde vertelde mij later toen ik mijn verklaring kwam afleggen
dat ze mijn brommer terug gereden hebben met politiemotor erachter om te kijken hoe hard die ging.
Dus zonder mij hier van op de hoogte stellen, of op de hoogte stellen van inbeslagname.
Ze hebben alleen mijn gegevens opgeschreven.
Ik vind dit nogal vreemd aangezien er een heleboel schade aan me brommer is
en me schakelas verbogen is(ik heb hem heel even mogen bekijken staat nu nog in politiegarage)
En het blok dus intern ook beschadigt dan.
Mocht dit of niet? ik vind het allemaal een beetje vreemd verhaal.
Nou verw8 ik eigenlijk geen eerlijk antwoord aangezien ik bang ben dat agenten
elkaar hand boven het hoofd houden.
Maar de motoragent die het behandelde vertelde mij later toen ik mijn verklaring kwam afleggen
dat ze mijn brommer terug gereden hebben met politiemotor erachter om te kijken hoe hard die ging.
Dus zonder mij hier van op de hoogte stellen, of op de hoogte stellen van inbeslagname.
Ze hebben alleen mijn gegevens opgeschreven.
Ik vind dit nogal vreemd aangezien er een heleboel schade aan me brommer is
en me schakelas verbogen is(ik heb hem heel even mogen bekijken staat nu nog in politiegarage)
En het blok dus intern ook beschadigt dan.
Mocht dit of niet? ik vind het allemaal een beetje vreemd verhaal.
-
Guido TS
- Infopolitie Gast
-
Spoekus TS
- Infopolitie Gast
-
Guido TS
- Infopolitie Gast
Ik denk dat guido probeert aan te geven dat we hier op dit forum JUIST open en eerlijk antwoord proberen te geven op gestelde vragen. Dat je dat doet met een goeie binnekomer, prima, maar je hebt de lust om te antwoorden al ontnomen, want, ook zoals guido aangeeft verwacht je geen eerlijk antwoordn en gaat er dus niemand zijn kostbare vrije tijd in steken.Spoekus schreef:Ik wil gewoon ook de beargumenteering horen
Want alleen ja of nee heb ik nix aan
Ook ik zal er niet al te veel woorden aan vuil maken, maar wat denk je zelf? Denk je dat die agent tegen alle regels in op je brommer heeft gereden, dat hij moedwillig dat ding stuk heeft willen maken etc.etc. Of denk je dat alles volgens de regels is gegaan waarbij netjes alles is vastgelegd en je brommer, met redenen omkleed in beslag is genomen, waar jij overigens ook keurig een afschrift van krijgt/hebt gekregen (zal wat minder makkelijk zijn geweest ivm ziekenhuisopname) Denk er nu nog eens goed over na en misschien dat je dan de vraag eens op een correcte manier kan stellen, wedden dat je dan ook een correct antwoord krijgt...
-
lady TS
- Infopolitie Gast
-
Peter Kurvers TS
- Infopolitie Gast
- rich
- Geslacht:
- Leeftijd: 51
Om even off topic te blijven:
De agent is bevoegd om een onderzoek in te stellen naar de bromfiets. Deze bevoegdheid ontleent hij aan art 160 lid 4 van de Wegenverkeerswet 1994.
Zoals je ziet mag de agent dus zijn gang gaan en dat is dus een antwoord op je vraag.
De wijze waarop de agent dit zal doen is aan de agent zelf maar die agent zal geen onnodige risico's nemen ivm zijn eigen veiligheid.
Inbeslagname is een andere bevoegdheid en in dit geval is de bromfiets niet in beslaggenomen maar meegenomen voor onderzoek en als de gelegenheid er even niet is om de eigenaar in kennis te stellen dan is het even niet anders. Ook als de bromfiets inbeslaggenomen zou worden ( wat ook nog kan na het onderzoek), kan je daarvan later op de hoogte worden gebracht.
Voor de rest verzoek ik een ieder om gewoon een antwoord te geven en om de waardeoordelen achterwege te laten. TS stelt een vraag en degenen die een antwoord willen geven op die vraag kunnen dat doen. Wat wij van een vraag vinden is niet van belang en eerder hebben wij al aangegeven dat wij geen waardeoordelen gaan geven en dat we zoveel mogelijk on topic blijven. Als een bepaalde vraag je niet aanstaat dan staat het je vrij om door te bladeren naar een andere vraag, zonder een antwoord of een mening te geven.
De agent is bevoegd om een onderzoek in te stellen naar de bromfiets. Deze bevoegdheid ontleent hij aan art 160 lid 4 van de Wegenverkeerswet 1994.
Wetstekst
De in artikel 159 bedoelde personen zijn bevoegd zich te vergewissen van de naleving van de bij of krachtens deze wet vastgestelde voorschriften en zo nodig een voertuig ten aanzien waarvan zij een onderzoek wensen in te stellen, naar een nabij gelegen plaats te voeren of te doen voeren. De bestuurder van het voertuig ten aanzien waarvan dit onderzoek wenselijk wordt geoordeeld, en de bestuurder van het voertuig waardoor een aanhangwagen wordt voortbewogen ten aanzien waarvan zodanig onderzoek wenselijk wordt geoordeeld, zijn verplicht desgevorderd hun tot het onderzoek noodzakelijke medewerking te verlenen en desverlangd de in artikel 159 bedoelde personen in hun voertuig te vervoeren.De wijze waarop de agent dit zal doen is aan de agent zelf maar die agent zal geen onnodige risico's nemen ivm zijn eigen veiligheid.
Inbeslagname is een andere bevoegdheid en in dit geval is de bromfiets niet in beslaggenomen maar meegenomen voor onderzoek en als de gelegenheid er even niet is om de eigenaar in kennis te stellen dan is het even niet anders. Ook als de bromfiets inbeslaggenomen zou worden ( wat ook nog kan na het onderzoek), kan je daarvan later op de hoogte worden gebracht.
Voor de rest verzoek ik een ieder om gewoon een antwoord te geven en om de waardeoordelen achterwege te laten. TS stelt een vraag en degenen die een antwoord willen geven op die vraag kunnen dat doen. Wat wij van een vraag vinden is niet van belang en eerder hebben wij al aangegeven dat wij geen waardeoordelen gaan geven en dat we zoveel mogelijk on topic blijven. Als een bepaalde vraag je niet aanstaat dan staat het je vrij om door te bladeren naar een andere vraag, zonder een antwoord of een mening te geven.
met een vriendelijke groet, Rich
rich@infopolitie.nl
Als je blijft staren naar de plek waar de zon onderging, zal je hem nooit meer op zien gaan.
rich@infopolitie.nl
Als je blijft staren naar de plek waar de zon onderging, zal je hem nooit meer op zien gaan.
-
Wess TS
- Infopolitie Gast
Het vermogen zegt alleen iets over de snelheid die een brommer kan halen. Hoe hard er op het moment van een ongeval gereden is kan, in sommige gevallen, door de mensen van TVA terplaatse achterhaald worden. Dit zal afhankelijk zijn van de aanwezige sporen. (remsporen, schade etc..)p.kortstra schreef:En heeft hij dan ook zo snel gereden bij dat ongeval, of zijn daar andere sporen voor nodig?
Piet
Nee, of de brommer opgevoerd was of niet is meer een verzekeringskwestie. Ik heb even vluchtig in het VOA rapport gekeken van mijn ongeval en daarin stond dat het zeker was dat de bromfiets niet was opgevoerd maar een snelheid was niet te achterhalen omdat ik geen kans meer heb gezien om uberhaupt te remmen. Wel vonden ze uit de wrakstukken nog dat mijn licht aan was (vind ik toch best knapp.kortstra schreef:En heeft hij dan ook zo snel gereden bij dat ongeval, of zijn daar andere sporen voor nodig?
"If you gaze long enough into an abyss, the abyss will gaze back into you" — Friedrich Nietzsche
- Skipperje
- Roepnaam: Piet
- Geslacht:
- Leeftijd: 67
2 van de vele mogelijkheden:Wel vonden ze uit de wrakstukken nog dat mijn licht aan was (vind ik toch best knap ).
Als tijdens het ongeval de lamp kapot gaat, kan er glas smelten op de hete gloeidraad. Was de lamp uit, dan heb je dat niet.
Blijft de lamp heel, dan vervormt een koude gloeidraad anders dan een warme gloeidraad door de schok.
Piet
-
Guido TS
- Infopolitie Gast