Sollicitatie

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Gesloten
silvester TS
Infopolitie Gast

Sollicitatie

Ongelezen bericht door silvester »

Als je de selectie A en B heb gedaan ben je dan met voorbaat al door? Heb je het dan met sucses afgerond?

Opmerking van moderator ..::Frans::..

Taalkundig even aangepast. Ook de hoofdletters in de titel aangepast.
Kirs
Toplid
Geslacht:
Leeftijd: 46

Ongelezen bericht door Kirs »

Nee je bent dan niet bij voorbaat al door.
Het rapport wordt doorgestuurd naar het korps waar je hebt gesolliciteerd. Het korps bepaalt of je naar de opleiding mag.

Dat betekent dus dat als je op enkele punten onder de norm zit, het korps toch kan bepalen dat ze verder met je willen. Dit gebeurt overigens zelden trouwens.

Bovendien krijg je ook een medische keuring en een antecendentenonderzoek.

Succes in ieder geval!!!
Wat niet uit je hart komt, zal een ander hart niet raken
Briges TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Briges »

Zodra je A en B hebt gehad dan krijg je een rapport thuis gestuurd, hier staat van alles en nog wat op wat betrekking heeft op je competenties en karaktereigenschappen. (overigens leuk om te lezen)
Er staat een advies bij of je volgens ccm wel of niet geschikt bent voor een functie bij de politie. Het kan bijvoorbeeld ook zijn dat zij (CCM) zeggen dat je niet geschikt bent voor niveau 4, maar dat je wel in het plaatje pas voor niveau 3 of 2.
Als jij beslist of je het rapport doorstuurt naar het korps waar je nu solliciteerd voor een functie waar jij geschikt voor bent gevonden, dan nodigen zij jou nog uit voor een Korpsselectiegesprek. (ook daar kun je voor afgekeurd worden)
Medische en antecendente onderzoeken worden na A en B ook nog gedaan.

ps. Overigens zou je dit moeten weten als je in sollicitatieprocedure zit, of ben je van plan om te gaan solliciteren?

Zelfs als alles correct is, competenties, antecedenten, medisch enz enz. dan nog heeft het korps het recht de sollicitant niet aan te nemen. Ik vermoed dat dit te maken heeft met het feit dat als een korps 5 vacatures heeft en 100 goedgekeurde sollicitanten, dan zal het korps de 5 besten er uit moeten pikken.
Overigens zijn is er veel info op internet te vinden die gerelateerd zijn aan het solliciteren bij de politie.
Hier op infopolitie (en als je je aanmeld dan zelfs nog meer!)
of op http://www.politievraagbaak.nl

Succes :wink:
Geerts TS
Infopolitie Gast

Sollicitatie / doorstroming

Ongelezen bericht door Geerts »

Eey

Opmerking van moderator thijeleo

Geerts bedoelt Hallo... dit forum gebruikt geen chattaal..
Ik heb nu de hele sollicitatie procedure achter de rug van regio AA, en heb alleen nog een referenten onderzoek en als dat positief verloopt begin ik 7 augustus,
Ik ben dan 18 en begin in de niv 2 opleiding voor surveillant en dat duurt in AA ongeveer 3 jaar, kan ik daarna nog doorstromen naar agent en dan hoofdagent?
of zou ik dan na mijn opleiding assistent-politiemedewerker naar een ander korps moeten solliciteren?

Groetjes

Geerts
Guido TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Guido »

kans is bij Amsterdam aanwezig, maar wat kleiner.

Bel personeelszaken eens
Flik
Inventaris
Aspirant
Brigadier
Geslacht:
Leeftijd: 50

Ongelezen bericht door Flik »

Doorstromen blijkt in de praktijk vaak lastig, zeker bij AA. Solliciteren bij een ander korps kan altijd. Ik heb bijv een collega die begonnen is als surveillant in AA en nu bij ons in opleiding is voor niveau 4.

Bij AA worden surveillanten in opleiding tegenwoordig trouwens voor ca 1,5 ingezet als arrestantenverzorger. De opleiding staat dan feitelijk stil. Het hele opleidingstraject duurt daardoor ook 3 jaar in tegenstelling tot andere korpsen waar je na anderhalf jaar al surveillant bent.
Guido TS
Infopolitie Gast

Doorstromen bij AA is helemaal niet lastig.
Alleen de doorstroom van surveillanten is niet zo vlot.
Sinds dit jaar heeft AA ook weer niv3 opleidingsplaatsen, informeer eens bij je TB
Geers TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Geers »

Dankje voor de tips... :D

In een ander korps zou ik door mijn vmbo niv 4 diploma , voor niv 4 kunnen solliciteren alleen mijn onderzoek Rapport was niet echt zo super, wat ik wel ga doen is kijken bij kennemerland of AA bellen over niv 3.
Dan de hele procedure snel opnieuw doen bij kennemerland,

maarja als je op niv 2 zit, zit je er wel bij en ligt het aan mij om op te klimmen, denk ik.

Greets

Geerts
Guido TS
Infopolitie Gast

Geers schreef:Dankje voor de tips... :D

In een ander korps zou ik door mijn vmbo niv 4 diploma , voor niv 4 kunnen solliciteren alleen mijn onderzoek Rapport was niet echt zo super, wat ik wel ga doen is kijken bij kennemerland of AA bellen over niv 3.
Dan de hele procedure snel opnieuw doen bij kennemerland,

maarja als je op niv 2 zit, zit je er wel bij en ligt het aan mij om op te klimmen, denk ik.

Greets

Geerts
precies, en niv2 is erg divers hoor!
Graz1983 TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Graz1983 »

Niveu 3 bij AA is alleen voor de surveillanten weg gelegd die al wat jaren goed functioneren. Echter niet voor extrenen, alleen voor interne doorstroming.
Geerts TS
Infopolitie Gast

Re: Sollicitatie

silvester schreef:Als je de selectie A en B heb gedaan ben je dan met voorbaat al door? Heb je het dan met sucses afgerond?
Nee, het korps beslist over je aanstelling na het korpsgesprek en referenten onderzoek, ook al is het rapport positief dan kan je nog worden afgewezen. Maar ik had juist een rapport dat niet zo super was en die heb ik toch door laten sturen, en het gesprek was positief, alleen nog referenten onderzoek af wachten en als dat positief is mag ik 7 augustus beginnen.
Geerts TS
Infopolitie Gast

Doorstroom

Graz1983 schreef:Niveu 3 bij AA is alleen voor de surveillanten weg gelegd die al wat jaren goed functioneren. Echter niet voor extrenen, alleen voor interne doorstroming.
Oke dat vind ik wel beter, alleen tijdens het gesprek hoorde ik dat niv 4 heel moeilijk te behalen is, want je moet mbo 4 of havo bezitten al wil je doorstromen naar niv 4 in AA
Flik
Inventaris
Aspirant
Brigadier
Geslacht:
Leeftijd: 50

Ongelezen bericht door Flik »

Niveau 2 heeft natuurlijk ook wel zijn charme. Lekker de straat op om te surveilleren, weinig binnen hoeven zitten voor papierwerk. Mooier kan bijna niet.
Gesloten