Aangehouden, verhoord, niets gekregen

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Gesloten
Marco TS
Infopolitie Gast

Aangehouden, verhoord, niets gekregen

Ongelezen bericht door Marco »

Hallo,
Ik ben gearresteerd op zondag 9 april, ik was die betrefende zondag het kampioenschap van psv aan het vieren.
het tijdstip van de aanhouding was om 22:30 hr.
de reden ik zou een portier hebben geslagen.(???)

om een lang verhaal kort te maken...

na een paar uur te hebben vast gezeten mocht ik mee voor verhoor een paar uur later werd weer ik vrij gelaten.

ik heb geen schikkings voorstel gehad en ook geen procesverbaal of iets dergelijks mee gekregen.
mijn probleem is het volgende.

wanneer hoor je iets van justitie?zit hier een termijn aan?
want ik kreeg gisteren ook een stadionverbod opgelegd reden ik heb het APV overtreden en het voetbal in een kwaad daglicht gebracht.
ik wil hier op bezwaar maken maar ik sta sterker als ik door justitie niet wordt vervolgd.
maar ik hoor maar niks.

heeft iemand een tip?

gr. Marco

Opmerking van moderator thijeleo

Betreft een nieuwe vraag, derhalve gesplitst naar een nieuw topic
mashi
OnTroerend goed
Geslacht:

Ongelezen bericht door mashi »

Als het goed is heeft degene die u als verdachte gehoord heeft u vertelt wat er gaat gebeuren, zo nee, dan is dat niet netjes en zou ik even contact opnemen met de persoon of het bureau in kwestie en alsnog vragen wat er nu allemaal gaat gebeuren. Gezien het strafbare feit ga ik er vanuit dat het een zogeheten loopzaak gaat worden. Dat wil zeggen er wordt proces-verbaal opgemaakt en dit wordt tzt ingestuurd naar justitie.

gr, mashi.
SWAT
24 uurs servicer
Agent
Jurist/Advocaat
Brigadier
Geslacht:
Leeftijd: 65

Ongelezen bericht door SWAT »

Snelrecht is vaak niet mogelijk op zondag en van een misdrijf krijgt de verdachte geen kopie van het proces-verbaal mee. hoogstens als hij daar uitdrukkelijk om vraagt een kopie van zijn verhoor.

Zoals Mashi aangeeft zal het dus een "loop"zaak zijn geworden waarover de officier van justitie in een later stadium beslist. Hij heeft daar 2 jaar de tijd voor.

Het stadionverbod staat los van het feit of wel of niet strafrechtelijk vervolgd wordt en zelfs bij een vrijspraak kan dit verbod gehadnhaafd blijven. Voor het verbod is alleen van belang of er sprake is van enige betrokkenheid bij de verweten gedragingen.
Stay safe out there.
Gesloten