Gezocht; politie agenten voor interview!

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

J Wouterse TS
Infopolitie Gast

Gezocht; politie agenten voor interview!

Ongelezen bericht door J Wouterse »

Ik ben fotograaf en op zoek naar mensen die tijdens hun politie werk heftige situaties, incidenten of traumatiche hebben meegemaakt.

Heftig in de zin dat veel hierna , in hun persoonlijke en prive leven, veel verandert is. Byzondere arrestaties, schiet incident of familiedrama... De verhalen worden gepubliceert in een serieus jongeren tijdschrift, samen met een eventuele mooie portret foto. Voor verdere informatie kun je me mailen, of bellen.

Ook als jullie vrienden, collegas hebben die wellicht graag over hun persoonlijke ervaringen willen praten, of tips hebben ; meer dan welkom om een reactie te geven!

Alle informatie wordt vertrouwelijk behandeld, ik hoop echt dat jullie me verder kunnen helpen, veel mensen durven de stap niet te zetten!

Bij voorbaat dank voor jullie reacties,

Jurrien wouterse , Amsterdam

Opmerking van moderator ..::Frans::..

Telefoonnummer en email-adres bij de admins/mods bekend. Info bij een van ons.

Gepubliceerd door J Wouterse - 09 mei 12:09
Guido TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Guido »

welk jongerenblad is het?
Walter TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Walter »

@TS

persoonlijk zou ik er voor kiezen de afdelingen voorlichting van de regio's hiervoor te benaderen.

die beslissen uiteindelijk toch wat het meest wijs is om wel of niet aan mee te werken.

de individuele diender zou m.i. ook die lijn moeten volgen.
mwb TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door mwb »

Walter schreef:@TS
persoonlijk zou ik er voor kiezen de afdelingen voorlichting van de regio's hiervoor te benaderen.
die beslissen uiteindelijk toch wat het meest wijs is om wel of niet aan mee te werken.
de individuele diender zou m.i. ook die lijn moeten volgen.
Inderdaad. Sterker nog: als je hieraan meewerkt zonder dat een afdeling voorlichting of communicatie er van af weet, zou je er wel eens problemen mee kunnen krijgen.
Kirs
Toplid
Geslacht:
Leeftijd: 46

Ongelezen bericht door Kirs »

Ik dacht ook gelijk dat het het best is om de Afdelingen Voorlichtingen van de korpsen hierover de benaderen.

Ik verwacht bovendien dat er slechts enkele dienders hun verhaal willen doen. Mogelijk dat juist de afdeling Voorlichting wel input kan leveren voor een interessant artikel.
Wat niet uit je hart komt, zal een ander hart niet raken
ThunderSTreak
Moderator
Luitenant-kolonel
Adviseur Veiligheid
Vademecum
Geslacht:
Leeftijd: 67

Ongelezen bericht door ThunderSTreak »

Verder is het zomaar met iemand praten over trauma's niet echt handig. Levert aardig wat spanning voor jezelf op; herbeleving wellicht. Journalist heeft zijn scoop en jij blijft achter met je ellende. Bezint eer ge begint. Heb dit bij defensie meegemaakt in de beginjaren van onze uitzendingen; pakte niet altijd even gunstig uit voor betrokkenen.

Verder twijfel ik wat aan het professionele gehalte van TS.
Ik ben fotograaf en op zoek naar mensen die tijdens hun politie werk (politiewerk) heftige situaties, incidenten of traumatische (situaties??)hebben meegemaakt.

Heftig in de zin dat veel hierna , in hun persoonlijke en prive leven(privéleven), veel verandert (veranderd) is. Byzondere (bijzondere) arrestaties, schiet incident(schietincident of familiedrama... De verhalen worden gepubliceert(gepubliceerd) in een serieus jongeren tijdschrift (jongerentijdschrift), samen met een eventuele mooie portret foto(portretfoto). Voor verdere informatie kun je me mailen, of bellen.

Ook als jullie vrienden, collega's hebben die wellicht graag over hun persoonlijke ervaringen willen praten(,) of tips hebben ; meer dan welkom om een reactie te geven!

Alle informatie wordt vertrouwelijk behandeld(??? we gaan publiceren??), ik hoop echt dat jullie me verder kunnen helpen, veel mensen durven de stap niet te zetten!

Jurrien (Wouterse)wouterse , Amsterdam

Tja, serieus jongerenblad dat representatief schrijft in het Nederlands van 'jongeren' zal ik maar zeggen! :wink:
Met vriendelijke groet,

ThunderSTreak
Afbeeldingdrive safe4safetyAfbeelding
rich
Moderator
Agent
Geslacht:
Leeftijd: 51

Ongelezen bericht door rich »

Ik vraag me af of het allemaal zo'n probleem is. We weten allemaal waar je wel over kan praten en waarover niet. Of je er de behoefte aan hebt is een tweede.

Persoonlijk zou ik het goed vinden als de politie veel meer naar buitentreedt om zo de mensen te laten zien dat het werk meer is dan alleen maar prenten schrijven en aangiften opnemen.

Door die "statische" berichtgeving zal het er ook nooit veel beter van worden.
met een vriendelijke groet, Rich

rich@infopolitie.nl

Als je blijft staren naar de plek waar de zon onderging, zal je hem nooit meer op zien gaan.
ThunderSTreak
Moderator
Luitenant-kolonel
Adviseur Veiligheid
Vademecum
Geslacht:
Leeftijd: 67

Ongelezen bericht door ThunderSTreak »

Laat ik daar tegenoverstellen dat mijn ervaringen met personen die uit eigener beweging op aandringen van de media gepraat hebben over hun traumatische ervaringen bijzonder negatief zijn! Heel veel werk aan gehad als hulpverlener om ze weer terug tot zichzelf te brengen!
Met vriendelijke groet,

ThunderSTreak
Afbeeldingdrive safe4safetyAfbeelding
rich
Moderator
Agent
Geslacht:

Op aandringen zou ik er niet aan meewerken maar ik denk dat we aan mogen nemen dat een diender zich niets laat opdringen wat dat betreft.

Het feit dat er iemand naar een dergelijk gesprek moeite heeft met bepaalde zaken kan ook betekenen dat de opvang na bepaalde gebeurtenissen gewoon nog steeds niet optimaal is.

Ik heb gisteren nog een stukje in het ANPV blad gelezen van een collega die onderwerp van een onderzoek was. Aan de hand daarvan kan ik toch echt stellen dat er nog steeds collega's zijn die als varkens behandeld worden.

Uit ervaring kan ik zeggen dat er veel meer begrip is voor ons beroep op het moment dat je open communiceert en ook wat andere kanten van het vak aan de orde laat komen. Een goed voorbeeld hiervan blijft een project dat bij ons gedraaid heeft, "De burger in blauw".

Van de 6 mensen, die redelijke vooroordelen hadden, zijn er 5 met een hele andere mening weggelopen. Het zijn er maar 5 maar deze mensen vertellen op verjaardagen nu hele andere verhalen.

Als ik dan op tv de zoveelste hakkelende statische diender ziet die heel klinisch bepaalde zaken beschrijft dan kan ik me goed voorstellen dat dit niet overkomt bij het publiek.

rich@infopolitie.nl

Als je blijft staren naar de plek waar de zon onderging, zal je hem nooit meer op zien gaan.
mashi
OnTroerend goed
Geslacht:

Ongelezen bericht door mashi »

Er is maar 1 weg en dat is die van de persvoorlichting. Er zullen via deze afdeling ongetwijfeld collegae zijn die een stukje van hun verhaal willen vertellen.

succes.

gr, mashi
Walter TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Walter »

ThunderSTreak schreef:Verder is het zomaar met iemand praten over trauma's niet echt handig. Levert aardig wat spanning voor jezelf op; herbeleving wellicht. Journalist heeft zijn scoop en jij blijft achter met je ellende. Bezint eer ge begint. Heb dit bij defensie meegemaakt in de beginjaren van onze uitzendingen; pakte niet altijd even gunstig uit voor betrokkenen.

Verder twijfel ik wat aan het professionele gehalte van TS.
Ik ben fotograaf en op zoek naar mensen die tijdens hun politie werk (politiewerk) heftige situaties, incidenten of traumatische (situaties??)hebben meegemaakt.

Heftig in de zin dat veel hierna , in hun persoonlijke en prive leven(privéleven), veel verandert (veranderd) is. Byzondere (bijzondere) arrestaties, schiet incident(schietincident of familiedrama... De verhalen worden gepubliceert(gepubliceerd) in een serieus jongeren tijdschrift (jongerentijdschrift), samen met een eventuele mooie portret foto(portretfoto). Voor verdere informatie kun je me mailen, of bellen.

Ook als jullie vrienden, collega's hebben die wellicht graag over hun persoonlijke ervaringen willen praten(,) of tips hebben ; meer dan welkom om een reactie te geven!

Alle informatie wordt vertrouwelijk behandeld(??? we gaan publiceren??), ik hoop echt dat jullie me verder kunnen helpen, veel mensen durven de stap niet te zetten!

Jurrien (Wouterse)wouterse , Amsterdam

Tja, serieus jongerenblad dat representatief schrijft in het Nederlands van 'jongeren' zal ik maar zeggen! :wink:
jongerenblad=schoolkrantje :D
Kale TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Kale »

mashi schreef:Er is maar 1 weg en dat is die van de persvoorlichting. Er zullen via deze afdeling ongetwijfeld collegae zijn die een stukje van hun verhaal willen vertellen.

succes.

gr, mashi
En zo is het maar net. Je kan dit niet doen zonder bureau communicatie in te lichten. Zij begeleiden het gesprek en bewaken de inhoud. Ik spreek uit ervaring.
rich
Moderator
Agent
Geslacht:

Nou, dan moeten die medewerkers van bureau communicatie aardig wat feestjes aflopen. Volgens mij vertelt iedereen wel eens wat.

Zolang je je aan je geheimhouding houdt, kan er volgens mij niet zo snel een probleem zijn.
Maar ja...laten we alles angstvallig binnenhouden en laat men vooral doorgaan met de levendige wijze van communicatie zoals wij die nu kennen :?

rich@infopolitie.nl

Kale TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Kale »

Of ik leg het niet goed uit of jij snapt het niet. Je kan niet verboden worden om dit te doen. Of het echter verstandig is om over grote arrestaties, schiet en moordpartijen te praten zonder begeleiding van communicatie is wat anders. Dat bedoel ik eigenlijk. Het is gewoon slim om zoiets aan te geven aan communicatie omdat zij, zoals ik al aangaf, het gesprek kunnen begeleiden. Zo voorkom je dat er dingen naar buiten worden gebracht die niet kunnen.
Dat bedoel ik. Ik weet dat ze bij communicatie regelmatig dit soort verzoeken krijgen van collega's die op wat voor manier dan ook zijn benaderd voor een interview.
Capiche :wink:
foreverblue TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door foreverblue »

Kale schreef:Of ik leg het niet goed uit of jij snapt het niet. Je kan niet verboden worden om dit te doen. Of het echter verstandig is om over grote arrestaties, schiet en moordpartijen te praten zonder begeleiding van communicatie is wat anders. Dat bedoel ik eigenlijk. Het is gewoon slim om zoiets aan te geven aan communicatie omdat zij, zoals ik al aangaf, het gesprek kunnen begeleiden. Zo voorkom je dat er dingen naar buiten worden gebracht die niet kunnen.
Dat bedoel ik. Ik weet dat ze bij communicatie regelmatig dit soort verzoeken krijgen van collega's die op wat voor manier dan ook zijn benaderd voor een interview.
Capiche :wink:
Volgens mij wil de TS graag weten wat het met de collega persoonlijk doet (arrestaties/geweld/lijkvindingen etc.) en wil de TS het niet over de inhoud van zaken hebben.
Gesloten