Legitimatieplicht Verkeerspolitie
Moderator: Moderatorteam
- zijlvaart67
- Geslacht:
- Leeftijd: 59
- The Scorpion
- Roepnaam: Sire
- Leeftijd: 45
-
Gasman TS
- Infopolitie Gast
- The Scorpion
-
Gasman TS
- Infopolitie Gast
Waarom denk je dat ik deze vraag op dit forum stel? Ik laat jou toch ook niet je eigen narcose uitzoeken als je onder het mes moet!? Dan vraag je toch ook om de expertise van de expert?!The Scorpion schreef:er is niks onduidelijks mbt de legitimatieplicht van dienders. alleen zijn veel mensen te beroerd om zelf even op te zoeken hoe het zit.
- The Scorpion
-
Marcje TS
- Infopolitie Gast
-
Alex TS
- Infopolitie Gast
Iedereen kan, ondanks dat het strafbaar is, wel een politieuniform aantrekken en rondrijden in witte auto met blauw-oranje versieringen.donmarcello schreef:Maar zijn ze duidelijk herkenbaar is de vraag waarschijnlijk overbodig
Dat is voor mij nog geen bewijs dat ik werkelijk te maken heb met een ambtenaar in funktie.
Eem oude kennis van me (coffeeshophouder) is jaren geleden al eens beroofd door een persoon-in-gelijkend-uniform. Met die ervaring in het achterhoofd heeft hij in de nachtelijke uurtjes op een verlaten autosnelweg zelfs al eens een bevel tot stoppen ("Stop, Politie") genegeerd, waarvoor de rechter zeker begrip had!
Voordat ik een deur of raampje open, of zelfs mijn papieren afgeef, wil ik dus absoluut een geldig legitimatiebewijs zien!
Is dat om de één of andere reden niet mogelijk, dan zal voor mij de "herkenbaarheid" absoluut geen enkele rol spelen! Mijn eigen veiligheid gaat voor alles!
-
LEO2002 TS
- Infopolitie Gast
Ik zal maar niet te voorspelbaar ingaan op het verhaal van uw kennis, maar ik hoop dat u de consequenties van uw handelen dan ook wilt dragen? Waarbij bij mij meteen de vraag opkomt: weet u hoe een geldig legitimatiebewijs van een ambtenaar van politie eruit ziet?Alex schreef:Iedereen kan, ondanks dat het strafbaar is, wel een politieuniform aantrekken en rondrijden in witte auto met blauw-oranje versieringen.donmarcello schreef:Maar zijn ze duidelijk herkenbaar is de vraag waarschijnlijk overbodig
Dat is voor mij nog geen bewijs dat ik werkelijk te maken heb met een ambtenaar in funktie.
Eem oude kennis van me (coffeeshophouder) is jaren geleden al eens beroofd door een persoon-in-gelijkend-uniform. Met die ervaring in het achterhoofd heeft hij in de nachtelijke uurtjes op een verlaten autosnelweg zelfs al eens een bevel tot stoppen ("Stop, Politie") genegeerd, waarvoor de rechter zeker begrip had!
Voordat ik een deur of raampje open, of zelfs mijn papieren afgeef, wil ik dus absoluut een geldig legitimatiebewijs zien!
Is dat om de één of andere reden niet mogelijk, dan zal voor mij de "herkenbaarheid" absoluut geen enkele rol spelen! Mijn eigen veiligheid gaat voor alles!
-
Alex TS
- Infopolitie Gast
Vaag! ... http://www.acp.nl/lid/legitimatie.htmLEO2002 schreef:Waarbij bij mij meteen de vraag opkomt: weet u hoe een geldig legitimatiebewijs van een ambtenaar van politie eruit ziet?
Maar gezien deze link, zou ik in geval van twijfel gewoon kunnen doorrijden... naar het dichtstbijzijnde politieburo
O ja... Ik noem mezelf geen "meneer Alex", dus gewoon "je" is ook goed
-
LEO2002 TS
- Infopolitie Gast
Dan heb ik hier een duidelijker voorbeeld voor je.Alex schreef: Vaag!
Maar gezien deze link, zou ik in geval van twijfel gewoon kunnen doorrijden... naar het dichtstbijzijnde politieburo
O ja... Ik noem mezelf geen "meneer Alex", dus gewoon "je" is ook goed
Het is trouwens nog maar de vraag of je het politiebureau haalt......
-
Alex TS
- Infopolitie Gast
Dank je!LEO2002 schreef:Dan heb ik hier een duidelijker voorbeeld voor je.
Hehehehe... vast wel... al is het maar onder begeleiding van de heren die me in mijn brommobiel klemrijdenLEO2002 schreef:Het is trouwens nog maar de vraag of je het politiebureau haalt......
Hoe dan ook... Ik ben niet zo angstig uitgevallen, dus over het algemeen heb ik mijn papieren al in de hand wanneer mij daarom wordt verzocht... wat ik tot nu toe maar 2 keer heb meegemaakt. De eerste keer op klaarlichte dag langs een drukke weg. De tweede keer 's avonds bij een alcoholcontrole langs de N324, waarbij meerdere politievoertuigen en -functionarissen aanwezig waren... duidelijk genoeg dus!
Maar... In het geval ik laat op de avond op een verlaten polderweg staande word gehouden, dan stel ik de heren via een kier van het raam toch voor om even een stukje door te rijden naar een meer openbaar terrein
Contact opnemen met het politiebureau is heel iets anders dan doorrijden. Dat laatste zou ik niet doen.Alex schreef: Maar gezien deze link, zou ik in geval van twijfel gewoon kunnen doorrijden... naar het dichtstbijzijnde politieburo