Mini-Bike

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Gesloten
R.LWD. TS
Infopolitie Gast

Mini-Bike

Ongelezen bericht door R.LWD. »

Hallo,
Ik heb een vraag:

Ik ga misschien een mini bike aanschaffen, maar ik hoorde dat een mini-bike alleen gebruikt mag worden op eigen terein.
Nou is mijn achtertuin niet zo groot, maar bij mij in de buurt is wel een grote parkeerplaats van winkelcentra. Die is na 9uur gesloten, en nou is mijn vraag:

Zou ik met toestemming van de eigenaar van dat terrein daar mogen reiden? Het winelcentra staat niet midden in een woonwijk, en het zou daar dus weinig overlast kunnen veroorzaken.

Weet iemand mij dit antwoord te kunnen geven?

Mvg.

Rense.
ThunderSTreak
Moderator
Luitenant-kolonel
Adviseur Veiligheid
Vademecum
Geslacht:
Leeftijd: 67

Ongelezen bericht door ThunderSTreak »

Zodra dat winkelterrein ook buiten openingsuren van de winkel toegankelijk is vanaf de openbare weg, is het een onderdeel van de openbare weg en mag daar niet gereden worden met een mini-bike. Of je nu toestemming hebt van de eigenaar van het parkeerterrein of niet doet daar verder niets aan af.

Als het parkeerterrein afgesloten is van de openbare weg, wordt het mogelijk een ander verhaal en zou het eventueel kunnen Zaken als verzekering moeten dan echter wel geregeld zijn; je kunt immers schade veroozaken met zo'n ding en ik ben benieuwd welke verzekering daartoe bereid is. Je AVP-verzekering gaat het in elk geval afwijzen.
Met vriendelijke groet,

ThunderSTreak
Afbeeldingdrive safe4safetyAfbeelding
R. LWD. TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door R. LWD. »

ThunderSTreak schreef:Zodra dat winkelterrein ook buiten openingsuren van de winkel toegankelijk is vanaf de openbare weg, is het een onderdeel van de openbare weg en mag daar niet gereden worden met een mini-bike. Of je nu toestemming hebt van de eigenaar van het parkeerterrein of niet doet daar verder niets aan af.

Als het parkeerterrein afgesloten is van de openbare weg, wordt het mogelijk een ander verhaal en zou het eventueel kunnen Zaken als verzekering moeten dan echter wel geregeld zijn; je kunt immers schade veroozaken met zo'n ding en ik ben benieuwd welke verzekering daartoe bereid is. Je AVP-verzekering gaat het in elk geval afwijzen.
Oke bedankt voor Uw antwoord. Dan weet ik genoeg.
MotoRon
Beheerder
Agent-BD
Brigadier
Roepnaam: Ron
Geslacht:
Leeftijd: 67

Ongelezen bericht door MotoRon »

ThunderSTreak schreef:Zaken als verzekering moeten dan echter wel geregeld zijn; je kunt immers schade veroozaken met zo'n ding en ik ben benieuwd welke verzekering daartoe bereid is. Je AVP-verzekering gaat het in elk geval afwijzen.
Helemaal juist ThunderStreak.
Ingevolge de Wet Aansprakelijkheidsverzekering motorrijtuigen, waaronder ook zonder mini-bike valt, dient er in velle gevallen ook een verzekering afgesloten te zijn voor het rijden op een afgesloten terrein.
MotoRon
Beheerder
motoron@infopolitie.nl
KaPiche
Stamgast
Inspecteur
Roepnaam: Papa
Geslacht:
Leeftijd: 45

Ongelezen bericht door KaPiche »

MotoRon schreef:
ThunderSTreak schreef:Zaken als verzekering moeten dan echter wel geregeld zijn; je kunt immers schade veroozaken met zo'n ding en ik ben benieuwd welke verzekering daartoe bereid is. Je AVP-verzekering gaat het in elk geval afwijzen.
Helemaal juist ThunderStreak.
Ingevolge de Wet Aansprakelijkheidsverzekering motorrijtuigen, waaronder ook zonder mini-bike valt, dient er in velle gevallen ook een verzekering afgesloten te zijn voor het rijden op een afgesloten terrein.
Zo een mini-bike is niet te verzekeren.
Dus houdt er rekening mee, wanneer de politie je ziet is nemen ze hem mee en krijg je hem niet meer terug.
~Wegens gebrek aan personeel werken er bij de politie mensen, ze zijn zeldzaam dus behandel ze met respect~
gelderblom
Stamgast
Brigadier
Roepnaam: Jan
Geslacht:
Leeftijd: 71

Ongelezen bericht door gelderblom »

Als de parkeerplaats is gesloten dan zullen er waarschijnlijk geen auto's meer kunnen komen.
Denk er wel aan dat voetgangers ook verkeer is, dus als er voetgangers kunnen komen dat is de Wegenverkeerswet daar nog steeds van toepassing.
Gesloten