bekeuring (inhaalverbod)

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

mario_ TS
Infopolitie Gast

bekeuring (inhaalverbod)

Ongelezen bericht door mario_ »

1ste paasdag ben ik waarschijnlijk gezien door de politie dat ik een auto (45km) inhaalde
waar dat dus niet mocht .
ben niet aan de kant gezet door de politie .
nu kreeg ik al wel een bekeuring binnen

mogen ze mij die bekeuring nu zomaar opsturen zonder mij aan de kant te hebben gezet ??

kan ik hier een bezwaar tegen aan tekenen ???

groetjes mario
MarcH
Jurist/Advocaat
Vademecum
Roepnaam: Marc
Geslacht:

Ongelezen bericht door MarcH »

Ze mogen u inderdaad die bekeuring opsturen zonder u staande te houden. Dat laatste is niet verplicht en wanneer het niet gebeurt heeft het geen gevolgen. Om deze reden bezwaar maken, zal u dan ook niet helpen.
ThunderSTreak
Moderator
Luitenant-kolonel
Adviseur Veiligheid
Vademecum
Geslacht:
Leeftijd: 67

Ongelezen bericht door ThunderSTreak »

Doe ook eens de bezwaartest
Met vriendelijke groet,

ThunderSTreak
Afbeeldingdrive safe4safetyAfbeelding
Gast TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Gast »

dat was een heel lange weg .en ik reed achter zo'n hyper modern 45km wagentje

volgens mij mocht je op die weg wel trekkers inhalen

vallen daar die 45km wagentjes niet onder ??

groetjes mario
ThunderSTreak
Moderator
Luitenant-kolonel
Adviseur Veiligheid
Vademecum
Geslacht:

Nee, een 45 km voertuig is een brommobiel en geen tractor of zelfrijdend werktuig die een snelheidsbeperking heeft van 25 km

Afbeelding

De combinatie betekent:

Verbod voor motorvoertuigen om elkaar onderling in te halen (F1). Het inhalen van voertuigen die niet sneller kunnen of mogen rijden dan 25 km/h is echter toegestaan.

In de praktijk wordt op het onderbord ook wel eens "uitgezonderd" toegepast.

Dit bord dus: Afbeelding

In dat geval zou het betekenen dat inhalen alleen is toegestaan voor voertuigen die niet sneller kunnen of mogen rijden dan 25 km/h. Tractoren mogen elkaar daar naar hartelust inhalen terwijl het overige verkeer er braaf achter moet blijven rijden. :wink:
Laatst gewijzigd door ThunderSTreak op 01 mei 2006, 18:31, 3 keer totaal gewijzigd.
Met vriendelijke groet,

ThunderSTreak
ThunderSTreak
Moderator
Luitenant-kolonel
Adviseur Veiligheid
Vademecum
Geslacht:

Gelet op het feit dat heel veel tractoren tegewoordig ruim harder dan 25 km kunnen rijden en dat ook doen, vraag ik mij zelf af of de stelling handhaafbaar is dat ook dergelijk te hard rijdende tractoren niet ingehaald mogen worden bij plaatsing van deze combinatie van borden.
Met vriendelijke groet,

ThunderSTreak
andre TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door andre »

Als er geen onderbord is geplaatst mag je ook GEEN landbouwvoertuig inhalen. Was trouwens een van de vragen op het Nationale Verkeersexamen. En ja daar gingen sommigen de mist in 8)
ThunderSTreak
Moderator
Luitenant-kolonel
Adviseur Veiligheid
Vademecum
Geslacht:

ThunderSTreak schreef:Gelet op het feit dat heel veel tractoren tegewoordig ruim harder dan 25 km kunnen rijden en dat ook doen, vraag ik mij zelf af of de stelling handhaafbaar is dat ook dergelijk te hard rijdende tractoren niet ingehaald mogen worden bij plaatsing van deze combinatie van borden.
andre schreef:Als er geen onderbord is geplaatst mag je ook GEEN landbouwvoertuig inhalen. Was trouwens een van de vragen op het Nationale Verkeersexamen. En ja daar gingen sommigen de mist in 8)

Afbeelding

Ging me meer om deze combinatie van borden en een trekker die duidelijk harder rijdt dan 25 km/h.
Met vriendelijke groet,

ThunderSTreak
Josan TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Josan »

Als je ingehaald hebt bij dat bord met die 2 auto's naast elkaar is er niets aan de hand. Dat mag gewoon. Dat bord geeft een verbod aan dat motorvoertuigen elkaar onderling niet mogen inhalen.

Aangezien een brommobiel geen motorvoertuig is is er helemaal niets aan de hand.
Wel is het zo dat de brommobiel jou niet mag inhalen. Dit omdat deze de regels moet volgen van de motorvoertuigen.

Ga niet met regels en artikelen lopen gooien maar je kunt het opzoeken in het RVV.
Gast TS
Infopolitie Gast

als dat inderdaad het geval is dat alleen dat bord er staat ( zal van de week er nog eens langs rijden om te kijken) heb ik eigenlijk niks verkeerd gedaan en voor niks een boete van 130,- euro gekregen .

wat kan ik er dan aan doen ???

ben ook niet staande gehouden ofzo.

groetjes mario
zijlvaart67
Moderator
Agent
Brigadier
Geslacht:
Leeftijd: 59

Ongelezen bericht door zijlvaart67 »

Ik ben 't niet met Josan eens...

Door 'schade en schande' wijs geworden weet ik inmiddels dat een brommobiel niet alleen de verkeersregels voor auto's moet volgen, maar dat andere verkeersdeelnemers deze voertuigen ook moeten benaderen alsof het een personenauto is (incl dus de plichten die dat met zich meebrengt)...

Bij een dergelijk bord mag je (strikt juridisch gezien) dus ook een brommobiel niet inhalen...

Overigens heeft David wel al eens aangegeven dat deze 'gelijkstelling' (gedeeltelijk) geschrapt gaat worden aangezien oa 'alle bestuurders van rechts' nu voorrang hebben en de regel dus ietwat overbodig begint te worden... :wink:

'Dingen simpel houden is heel moeilijk, dingen moeilijk maken is daarentegen heel simpel..'

Gast TS
Infopolitie Gast

zal deze bekeuring gewoon moeten betalen deze keer .
mijn derde bekeuring in zes jaar hmmz valt mee jah. maar vind het wel diefstal van de overheid.

vind het dan niet gek dat veel mensen de politie vergelijken met nsb'ers van de tweede wereld oorlog .

ach t gaat nog wel eeens verkeerd in nederland.

hoop dat mensen zich nu niet aangsproken voelen door mij.

is in ieder geval niet zo bedoeld.

groetjes mario
Frans
Beheerder
Agent-BD
Brigadier
Geslacht:
Leeftijd: 59

Ongelezen bericht door Frans »

Mario, ik zal hem serieus oppikken en niet verkeerd (al stel je het met je vergelijking naar 1940/45 wel erg verkeerd!)

Waar is de overheid een dief dan? Je doet het uiteindelijk zelf fout....toch ?
Frans
Beheerder
frans@infopolitie.nl
Marcje TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Marcje »

Mario,

Iemand die geen overtreding begaat, zal ook geen bekeuring krijgen. Je moet er niet de omgekeerde wereld van maken.
Guido TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Guido »

Bannen die gast!
Gezeik en gescheld van gasten die hun gelijk niet krijgen word ik schijtziek van
Gesloten