Auto in brand
Moderator: Moderatorteam
-
Gast23 TS
- Infopolitie Gast
Auto in brand
Mijn vriends auto is helemaal in as gelegd door brand van een caravan die naast zijn auto stond geparkeerd.
De brand is aangestoken door jongeren die nu nog niet bekend zijn.
Ik had iets gelezen over een waarborgfonds, maar helaas heeft hij daar geen recht op, gezien de daders onbekend zijn.
Enig idee wat hij nu kan doen en op wie hij de schade kan verhalen (eigenaar caravan?)
Hoop dat jullie mij van dienst kunnen zijn.
De brand is aangestoken door jongeren die nu nog niet bekend zijn.
Ik had iets gelezen over een waarborgfonds, maar helaas heeft hij daar geen recht op, gezien de daders onbekend zijn.
Enig idee wat hij nu kan doen en op wie hij de schade kan verhalen (eigenaar caravan?)
Hoop dat jullie mij van dienst kunnen zijn.
-
GAst 23 TS
- Infopolitie Gast
Dus de schade is wel degelijk te verhalen op de buurman? Het is immers niet zijn schuld geweest?mashi schreef:Uw verzekeringsmaatschappij in kontakt laten treden met de verzekeringsmaatschappij van uw buurman.
Wens u veel succes want dit soort civiele aangelegenheden kunnen nogal slepend zijn.
mashi
Dank voor je antwoord.
-
GAst23 TS
- Infopolitie Gast
- rijschoollucassen
- Roepnaam: Jaap
- Geslacht:
In het beginsel zal de van verzekeringsmaatschappij van het uitgebrandde object aansprakelijk (als je het zo mag noemen) gesteld gaan worden.
Aangezien dit een civiele procedure betreft kunnen wij hier geen 100% uitspraak over doen en zal de assurantiemaatschappij van de benadeelde aan het werk moeten, worden ze dik voor betaald
mashi.
Aangezien dit een civiele procedure betreft kunnen wij hier geen 100% uitspraak over doen en zal de assurantiemaatschappij van de benadeelde aan het werk moeten, worden ze dik voor betaald
mashi.
- ThunderSTreak
- Geslacht:
- Leeftijd: 67
-
FlyingDutchman TS
- Infopolitie Gast
Een paar jaar geleden is ons iets soorgelijks overkomen met onze boot.
De boot die ernaast afgemeerd lag is door onbekende oorzaak in brand gevlogen en door de hitte was onze boot zodanig aangetast, dat deze total loss werd verklaard.
Onze all risks (boot) verzekering heeft de schade aan ons betaald en kon de schade niet op de verzekering van de tegenpartij verhalen omdat de tegenpartij geen schuld had aan het voorval (althans: de schuld kon niet bewezen worden).
Ik vrees, dat als de daders niet gevonden worden en de vriend van gast 23 geen (beperkt) casco verzekering van zijn auto heeft, de schade niet vergoed zal worden.
De boot die ernaast afgemeerd lag is door onbekende oorzaak in brand gevlogen en door de hitte was onze boot zodanig aangetast, dat deze total loss werd verklaard.
Onze all risks (boot) verzekering heeft de schade aan ons betaald en kon de schade niet op de verzekering van de tegenpartij verhalen omdat de tegenpartij geen schuld had aan het voorval (althans: de schuld kon niet bewezen worden).
Ik vrees, dat als de daders niet gevonden worden en de vriend van gast 23 geen (beperkt) casco verzekering van zijn auto heeft, de schade niet vergoed zal worden.