Aanhanger kenteken
Moderator: Moderatorteam
-
savali TS
- Infopolitie Gast
Nope!willem58 schreef:Lijkt eerder op een gestolen aanhanger.
Ik kan aantonen dat de aanhanger van een Gas bedrijf is geweest het zou dom zijn als de heler de naam van afkomst doorgeeft,die gedachte had ik ook maar de verkoper kon het aantonen daardoor heb ik me laten over halen.
Ik denk dat ik deze bedrijf eens ga bellen over hoe en wat.
-
L.A.W. TS
- Infopolitie Gast
-
savali TS
- Infopolitie Gast
rai schreef:Savali,
Ik vind het als ik eerlijk ben een steeds raarder verhaal vinden.
Eerst verklaar je met toch wel redelijke stelligheid dat dit door de Douane is gebeurd, als zijnde je er zelf bij was.
Anderzijds heb je dus het verhaal van een of andere koper, waarin deze waarschijnlijk hoopt dat iemand hierin trapt en hij de aanhanger lekker kan verkopen.
Waarom is het verhaal nog meer raar:Bij een aanrijding neemt de Douane geen kentekenbewijzen in beslag, dit doet de politie-eenheid cq. ongevallendienst die ter plaatse komt.Wat mij is verteld is dat de aanhanger een ongeval heeft veroorzaakt daar door is het kenteken in beslag genomen en de douane heeft het nummer verwijderd die dmv een typeplaatje bevestigd zat op 1van de voorste balken..Waarschijnlijk ivm het vernietigen van het kenteken?
Deze sturen het kentekenbewijs naar het RDW en handelt de zaak verder af.
De meerwaarde is namelijk 0,0 om het identificatieplaatje te verwijderen.
Het lijkt er meer op, zoals Frans ook al zegt, dat de verkoper van deze aanhanger een mooi verhaal ophangt om maar van de aanhanger af te komen.
Wie heeft je overigens verteld dat er voor 80 euro een nieuw nummertje in geslagen wordt ???
Ook nog nooit van gehoord.
Mij is "verteld" dat het kenteken is ingenomen door de douane meer niet!
Dit interreseerd me namelijk helemaal niks waar het mij omgaat is dat ik met deze aanhanger nu wel of niet mag gaan rijden...........dat was de vraag.
80 euro regelt de lokale aanhangerboer een nummer zoals mij verteld door de man zelf!
Of dit legaal gebeurt heb ik geen flauw benul van het was alleen een vraag maar wat moet ik met een nummer??????Zonder identificatie geen kenteken een auto heeft toch ook een frame nummer,maar dat wil ik helemaal niet ik wil zonder kenteken rijden onder de 750 kg maar dit mag wettelijk niet is mij verteld hier op het forum dus jammer voor mij.
Het zou zo kunnen dat de verkoper mij genaait heeft! Lijkt mij stug als de stickers van de voormalige bedrijf er nog opstaan
Jah dat vindt ik ook meerwaarde 0.0 maar dat zou je Politie Groningen moeten vragen waarom ze dit doen,er zal vast een reden voor zijn ze zullen zich vast niet verveeld hebben.
Eest moet het tegendeel bewezen worden voor dat je een conclusie trekt......I know! ik ben ook maar een domme burger
-
savali TS
- Infopolitie Gast
- rai
- Geslacht:
savali schreef:Mij is "verteld" dat het kenteken is ingenomen door de douane meer niet!
Wie heeft nu uiteindelijk die boel verwijderd en inbeslaggenomen ???savali schreef:Jah dat vindt ik ook meerwaarde 0.0 maar dat zou je Politie Groningen moeten vragen waarom ze dit doen,er zal vast een reden voor zijn ze zullen zich vast niet verveeld hebben.
Eerst de douane en nu komt de politie Groningen weer om de hoek kijken ???
-
roadtrain TS
- Infopolitie Gast
Mij is "verteld" dat het kenteken is ingenomen door de douane meer niet!
Dit interreseerd me namelijk helemaal niks waar het mij omgaat is dat ik met deze aanhanger nu wel of niet mag gaan rijden...........dat was de vraag.
ik wil zonder kenteken rijden onder de 750 kg maar dit mag wettelijk niet is mij verteld hier op het forum dus jammer voor mij.
Als er een as onderzit die 750kg of meer mag "dragen" (technische gegevens zijn bij de fabrikant bekent/ deze zijn dus te achterhalen) dan mag je er dus niet mee rijden zonder kenteken! Als het een geremde tandemasser is zullen er dus wel 2 assen onderzitten die(per as) draagvermogen van 750kg te boven gaan dus heeft het geen zin om er een te verwijderen of om de remmen te verwijderen. Alles hangt of staat met de "aslast" De enigste mogelijkheid is om beide assen te verwijderen en er een as onder te plaatsen die max 750kg mag dragen (eigen gewicht van de bak + de as = blijft er niet veel laadvermogen over..................
ik wil zonder kenteken rijden onder de 750 kg maar dit mag wettelijk niet is mij verteld hier op het forum dus jammer voor mij.
Als er een as onderzit die 750kg of meer mag "dragen" (technische gegevens zijn bij de fabrikant bekent/ deze zijn dus te achterhalen) dan mag je er dus niet mee rijden zonder kenteken! Als het een geremde tandemasser is zullen er dus wel 2 assen onderzitten die(per as) draagvermogen van 750kg te boven gaan dus heeft het geen zin om er een te verwijderen of om de remmen te verwijderen. Alles hangt of staat met de "aslast" De enigste mogelijkheid is om beide assen te verwijderen en er een as onder te plaatsen die max 750kg mag dragen (eigen gewicht van de bak + de as = blijft er niet veel laadvermogen over..................
Ik heb ruim 10 jaar bij de douane gewerkt en de douane neemt geen kentekens in en verwijdert ook geen chassinummers. Wel kun je bij de douane terecht om een nieuw chassisnummer te krijgen maar dan moet je ook aan kunnen tonen dat de aanhanger legaal is.savali schreef:Mij is "verteld" dat het kenteken is ingenomen door de douane meer niet!
-
savali TS
- Infopolitie Gast
Okay dat is duidelijk van die assen dan weet ik waar ik aan toe ben.
Ik ben dus nu zeker van overtuigd dat de douane het kenteken niet in beslag heeft genomen.
Voor degene die het niet snapt:De verkoper vertelde mij het verhaal dat de auto+aanhanger een ongeval heeft veroorzaakt hierbij is de politie bij in aanmerking gekomen,en dan komt het vreemde het kenteken+aanhanger is verplaatst naar de douane volgens de verkoper!
Hoe stom het ook klink dat is wat de verkoper heeft gezegt.
Een ongeval heeft de aanhanger wel degelijk gehad want de bijde zijschotten waren naar buiten gebogen.
Ik kan dus niet aantonen of de aanhanger legaal is of niet zou me god ook niet weten hoe je dat kan zien,als ie toch gestolen blijkt te zijn dan weet ik de verkoper te vinden!
Bedankt voor de info!
Ik ben dus nu zeker van overtuigd dat de douane het kenteken niet in beslag heeft genomen.
Voor degene die het niet snapt:De verkoper vertelde mij het verhaal dat de auto+aanhanger een ongeval heeft veroorzaakt hierbij is de politie bij in aanmerking gekomen,en dan komt het vreemde het kenteken+aanhanger is verplaatst naar de douane volgens de verkoper!
Hoe stom het ook klink dat is wat de verkoper heeft gezegt.
Een ongeval heeft de aanhanger wel degelijk gehad want de bijde zijschotten waren naar buiten gebogen.
Ik kan dus niet aantonen of de aanhanger legaal is of niet zou me god ook niet weten hoe je dat kan zien,als ie toch gestolen blijkt te zijn dan weet ik de verkoper te vinden!
Bedankt voor de info!