gordel gebruik
Moderator: Moderatorteam
-
Gast TS
- Infopolitie Gast
gordel gebruik
hoi,
mijn opa kan zijn auto gordel niet op de normale manier dragen hij draagt hem dan ook met zijn linker arm over de gordel heen. een agent die langsreed op een moter kon dus niet zien dat hij zijn gordel wel omhad. hij werdt toen ook een stuk verder op aangehouden en beboet omdat hij volgens de agent geen gordel omhad. hoe zit het met speciale gevallen waarbij deze manier van het dragen van de gordel wel mag?
groetjes!
mijn opa kan zijn auto gordel niet op de normale manier dragen hij draagt hem dan ook met zijn linker arm over de gordel heen. een agent die langsreed op een moter kon dus niet zien dat hij zijn gordel wel omhad. hij werdt toen ook een stuk verder op aangehouden en beboet omdat hij volgens de agent geen gordel omhad. hoe zit het met speciale gevallen waarbij deze manier van het dragen van de gordel wel mag?
groetjes!
Als er een medische grond is dan kan uw opa een ontheffing aanvragen voor het dragen van de gordel (ik weet niet of die nog worden gegeven met de nieuwe wetgeving) maar dat is een echte lijdensweg.
Is uw opa niet in staat om de gordel op de normale manier te dragen dan is hij (hoe lullig dat ook klinkt) dus medisch niet in staat om het voertuig op de juiste wijze (dus met gordel om) te besturen...
Is uw opa niet in staat om de gordel op de normale manier te dragen dan is hij (hoe lullig dat ook klinkt) dus medisch niet in staat om het voertuig op de juiste wijze (dus met gordel om) te besturen...
-
Marcje TS
- Infopolitie Gast
Voor bepaalde groepen mensen is het mogelijk een ontheffing te krijgen voor het dragen van autogordels.Denk hierbij aan bijvoorbeeld mensen met een lichamelijke handicap. De Divisie Vorderingen van het CBR beslist over het afgeven van deze ontheffingen.
Meer informatie:
Divisie Vorderingen
Telefoon 070 413 02 00
E-mail: vordering@cbr.nl
Meer informatie:
Divisie Vorderingen
Telefoon 070 413 02 00
E-mail: vordering@cbr.nl
-
Josan TS
- Infopolitie Gast
-
Gast TS
- Infopolitie Gast
hij is invalide. heeft ook een invalide kaart. hij heeft iets aan zijn been (ik weet niet precies wat) waardoor hij scheef op zijn stoel zit, waardoor de gordel weer in zijn nek snijd.
maar hij moet hier dus een ontheffing voor vragen? dan neem ik aan dat hij die boeten die hij heeft gehad nu nog wel gewoon moet betalen?
bedankt!

maar hij moet hier dus een ontheffing voor vragen? dan neem ik aan dat hij die boeten die hij heeft gehad nu nog wel gewoon moet betalen?
bedankt!
-
Mofkap TS
- Infopolitie Gast
- ThunderSTreak
- Geslacht:
- Leeftijd: 67