Kop Staart NA voorrangskruising...

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

mwb TS
Infopolitie Gast

Re: Kop Staart NA voorrangskruising...

Ongelezen bericht door mwb »

Dhr Bax schreef:Mja... echt goed gelezen wordt er hier niet.... :|
. . . . .
Remsporen waren niet te zien.

. . . .
Er wordt hier wel degelijk goed gelezen, agenten hebben daar ervaring in. Als agenten in de gaten hebben dat er tegengestelde dingen worden geschreven, worden ze achterdochtig en dat is bij mij nu ook het geval.
Ik zie bv dat wat u hier schrijft niet klopt met het eerste bericht:
"De auto achter me moet remmen, raakt in een slip en tikt mij rechtsachter aan,"
Op zijn minst vreemd . . .

Bij het verlaten van de kruising moet U in Nederland rechts gaan rijden. Altijd. Vervolgens mag U kijken of U wellicht naar links kan, wellicht komt er inmiddels achteropkomend verkeer aan. Het is niet anders. Als U direct links gaat rijden, zoals U doet, kan dat gevaar opleveren.

Maar dit geval zou ik me niet druk maken over geen voorrang verlenen. 30 meter na de kruising is daar op een 50 km weg geen sprake meer van. Immers, als men zich gewoon aan de max snelheid houdt (50) sta je normaliter binnen die 30 meter al lang stil.
SWAT
24 uurs servicer
Agent
Jurist/Advocaat
Brigadier
Geslacht:
Leeftijd: 65

Re: Kop Staart NA voorrangskruising...

Ongelezen bericht door SWAT »

mwb schreef:
Maar dit geval zou ik me niet druk maken over geen voorrang verlenen. 30 meter na de kruising is daar op een 50 km weg geen sprake meer van. Immers, als men zich gewoon aan de max snelheid houdt (50) sta je normaliter binnen die 30 meter al lang stil.
Ik zou dit niet zo stellig durven neer te zetten :roll:
Stay safe out there.
Dhr Bax TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Dhr Bax »

Hoe kan ik nou voorrang verlenen aan verkeer dat er niet is?!

Pas toen ik rechtuit reed op zo'n dertig meter van het kruisings vlak zat hij achterop.
zijlvaart67
Moderator
Agent
Brigadier
Geslacht:
Leeftijd: 59

Ongelezen bericht door zijlvaart67 »

Dan vrees ik toch dat men u gaat confronteren met het feit dat ook auto's 'niet uit de lucht komen vallen'...

Auto's zijn er niet 'plotseling' of 'zomaar'...

Dit is altijd terug te voeren of slecht kijkgedrag of extreme snelheidsoverschrijdingen... En als iemand zich met dat laatste argument wil verdedigen, zal diezelfde persoon dat ook aan moeten tonen...

Verder kan ik me alleen maar aansluiten bij de laatste opmerking van 'Swat'...

'Dingen simpel houden is heel moeilijk, dingen moeilijk maken is daarentegen heel simpel..'

roadtrain TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door roadtrain »

Er is hier (zaanstreek) ooit zo'n zelfde voorval gebeurt: iemand rijdt de n246 op en ziet heel in de verte "wel' een auto aankomen....maar deze was nog zo ver weg dat de bestuurder oordeelde dat hij makkelijk de n246 op kon. Toch volgde er een aanrijding.... na onderzoek bleek dat de achteropkomende auto veel te hard had gereden..... de automobilist die de n246 op kwam rijden had dit nooit in kunnen schatten en werd later vrijgesproken van het veroorzaken van de aanrijding (met letsel trouwens).. Dus een gedegen (sporen) onderzoek naar de snelheid van de achteropkomer is in deze van groot belang ......
Dhr Bax TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Dhr Bax »

Ehm... Tja... Daar heb je weer zoiets... de weg was vochtig... Er zijn door de politie wel wat 'markers' op het wegdek gezet, waarna de wagens aan de kant konden worden gezet. Maar echt iets gemeten is er niet. De verbalisant in kwestie zei me dat me eventueel wel 'iets' te verwijten zou kunnen worden. Maar hij kon geen grove nalatigheden constateren. Het zou volgens hem puur een verzekerings kwestie worden.

Echte 'krachtige' remsporen zijn er daar niet te zien, hooguit wat vage strepen die naar rechts wijken... die kunnen echter ook van een oudere slip zijn. :(
Gesloten