Hey,
Ik zit met de volgende vraag. Wanneer je gebruikt maakt van borden om een bepaald stuk van de straat tijdelijk af te sluiten voor parkerende en stil staande wagen. Zijn er dan voorwaarden aan verbonden qua hoeveel tijd je op voor rand deze borden zet.
Bv: Moet je die borden de dag op voor rand zetten zodanig dat de mensen op de hoogte zijn. Of kan je die gerust zetten op het moment dat je dat deel van de rijstrook nodig hebt, niettegenstaande er dan nog auto's geparkeerd staan. Deze zullen dan op het moment dat je de borden plaats kunnen weg gesleept worden.
Kna iemand me verder helpen en me een correct antwoord geven. Of hier richtlijnen over zijn.
Alvast bedankt,
Ellen22
plaatsen van verboden te parkeren en stilstaan borden E9
Moderator: Moderatorteam
-
PJ TS
- Infopolitie Gast
Indien het een tijdelijke maatregel is staan hier de voorwaarden.
http://www.infopolitie.nl/wet/babw/h2.php#8
http://www.infopolitie.nl/wet/babw/h2.php#8
-
mwb TS
- Infopolitie Gast
- The One
- Roepnaam: Conducteeeuur?
- Geslacht:
- Leeftijd: 56
Geacht TS,Hey,
Ik zit met de volgende vraag. Wanneer je gebruikt maakt van borden om een bepaald stuk van de straat tijdelijk af te sluiten voor parkerende en stil staande wagen. Zijn er dan voorwaarden aan verbonden qua hoeveel tijd je op voor rand deze borden zet.
Bv: Moet je die borden de dag op voor rand zetten zodanig dat de mensen op de hoogte zijn. Of kan je die gerust zetten op het moment dat je dat deel van de rijstrook nodig hebt, niettegenstaande er dan nog auto's geparkeerd staan. Deze zullen dan op het moment dat je de borden plaats kunnen weg gesleept worden.
Kna iemand me verder helpen en me een correct antwoord geven. Of hier richtlijnen over zijn.
Alvast bedankt,
Ellen22
Kan het s.v.p. iets duidelijker?
The One
-
ELLEN2 TS
- Infopolitie Gast
wel het zitzo. Ik parkeer me s'avonds in de straat in de rij richting van de auto's. In deze richting staan twee borden dat je tijdelijk niet mag parkeren op alle werkdagen van 7u tot 17u. Aangezien ik de auto de dag nadien niet zal gebruiken. Zet ik mijn wagen achter het bord en achte rnog een andere wagen.
S'morgens vertrek ik niets vermoedend met de trein naar het werk. Wat blijkt mijn auto zal wel getakeld worden. Blijkbaar hebben ze s'morgens om 7u30 ongeveer 10 m achter mijn wagen een bord geplaats waar op staat niet parkeren van 7u tot 17u, zonder datum of andere benaming .
NU is mijn vraag voornamelijk kunnen ze die borden op elk tijdstippen zetten of moet di teen aantal dagen op voorrand?
Deze borden werden geplaats omdat ze de straat van gasleiding voorzien.
groetjes,
Ellen
S'morgens vertrek ik niets vermoedend met de trein naar het werk. Wat blijkt mijn auto zal wel getakeld worden. Blijkbaar hebben ze s'morgens om 7u30 ongeveer 10 m achter mijn wagen een bord geplaats waar op staat niet parkeren van 7u tot 17u, zonder datum of andere benaming .
NU is mijn vraag voornamelijk kunnen ze die borden op elk tijdstippen zetten of moet di teen aantal dagen op voorrand?
Deze borden werden geplaats omdat ze de straat van gasleiding voorzien.
groetjes,
Ellen
In alle redelijkheid zal u de kosten van het wegslepen kunnen verhalen bij de gemeente als u kan aantonen dat u de avond daarvoor, zonder dat er borden aanwezig waren, heeft geparkeerd en het dus niet kon weten. Informeer even bij een stadsdeelkantoor bij u in de buurt.
In dit soort gevallen wordt, althans bij ons in de wijk, weinig bekeuringen geschreven en alleen maar verplaatst.
mashi
In dit soort gevallen wordt, althans bij ons in de wijk, weinig bekeuringen geschreven en alleen maar verplaatst.
mashi
-
koopman TS
- Infopolitie Gast
Bij ons in Amsterdam Zuidoost worden voor een tijdelijke maatregel 24 uur van tevoren de borden geplaatst, en is dan bij de wegbeheerder bekend tussen welke percelen die borden zijn geplaatst.
Zodat er niet kan gebeuren wat u nu aangeeft.
Mijn advies zal dan ook zijn, om contact met uw wegbeheerder (gemeente) op te nemen.
Succes.
Zodat er niet kan gebeuren wat u nu aangeeft.
Mijn advies zal dan ook zijn, om contact met uw wegbeheerder (gemeente) op te nemen.
Succes.
-
ELLEN2 TS
- Infopolitie Gast
Dank voor jullie reactie.
Onze auto is uiteindelijk niet weggesleept, het was een vervangwagen (we hebben juist een autoongeluk achter de rug) .
Maar ik was gewoon een beetje geschrokken. NU alleen nog horen bij de plaatselijke politie of er een boete uitgeschreven is.
Verschillen de Belgische en Nederlands wetgeving betreffende verkeersregels van elkaar?
Onze auto is uiteindelijk niet weggesleept, het was een vervangwagen (we hebben juist een autoongeluk achter de rug) .
Maar ik was gewoon een beetje geschrokken. NU alleen nog horen bij de plaatselijke politie of er een boete uitgeschreven is.
Verschillen de Belgische en Nederlands wetgeving betreffende verkeersregels van elkaar?