Golfkar

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Gesloten
George TS
Infopolitie Gast

Golfkar

Ongelezen bericht door George »

Hallo, ik vroeg mij af of het toegestaan is om met een golfkar op de openbare weg te rijden?
En zo ja wat je dar dan voor nodig hebt qua papieren?

Heeft iemand enig idee??
alvast bedankt!

Groeten George
Han1983 TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Han1983 »

Nou een golfkar is alleen bestemd voor het golfterrein.

Volgens mij mag zo'n ding gewoon totaal niet op de openbare weg.

Groet Han
Julio
OnTroerend goed
Agent
Surveillant
Roepnaam: Julio
Geslacht:
Leeftijd: 38

Ongelezen bericht door Julio »

M.i mogen alleen voertuigen die een typegoedkeuring van de RDW hebben gekregen, op de openbare weg rijden.

Maar ik kan er naast zitten natuurlijk...
tcf TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door tcf »

Naar mijn bescheiden mening ZOU het een motorrijtuig met beperkte snelheid kunnen zijn. Dat wil zeggen dat het voertuig een max.snelheid heeft van 25km/u en er geen rijbewijs voor benodigd is om te mogen besturen. Er is tevens geen kenteken afgegeven en als men gebruik gaat maken van de openbare weg zal er een afgeknotte driehoek op de achterzijde moeten zitten. Een motorvoertuig/rijtuig dat van de openbare weg gebruik maakt dient tevens minimaal WA-verzekerd te zijn.

motorrijtuig met beperkte snelheid:
motorrijtuig met een door de constructie bepaalde maximum snelheid van niet meer dan 25 km/h, niet zijnde een landbouwtrekker of een bromfiets, niet ingericht voor het vervoer van personen, en ingericht voor het bij op korte afstand van elkaar gelegen plaatsen afleveren of ophalen van goederen; onder motorrijtuig met beperkte snelheid wordt mede verstaan: motorrijtuig niet zijnde een landbouwtrekker of een bromfiets, niet ingericht voor het vervoer van personen, en

ingericht voor het uitvoeren van werkzaamheden buiten de wegen;

ingericht voor het uitvoeren van werkzaamheden aan wegen of aan werken op, in, langs en boven wegen.

Het enige waar ik een beetje tegenaan loop is dat het niet is ingericht voor vervoer van personen. Je vervoert namelijk alleen een bijrijder en verder natuurlijk de clubs ;)
theo TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door theo »

Denkt u eens aan remverlichting.... (andere goedwerkende verlichting)

Groet Theo
zijlvaart67
Moderator
Agent
Brigadier
Geslacht:
Leeftijd: 59

Ongelezen bericht door zijlvaart67 »

Aangezien een 'golfkar' toch voornamelijk bedoeld is om personen te transporteren en niet om goederen te vervoeren, vrees ik dat je daar niet mee wegkomt... :wink:

Mocht je al een keer een 'ommetje' maken dan neemt de eerste beste agent het apparaat, om het simpel te houden, sowieso al inbeslag omdat 'ie waarschijnlijk niet verzekerd is voor de vereiste wettelijke aansprakelijkheid... En ik ben niet zo'n golfer, maar er bestaan vast geen type's die goedgekeurd zijn voor het gebruik op de openbare weg... :o

'Dingen simpel houden is heel moeilijk, dingen moeilijk maken is daarentegen heel simpel..'

Gesloten