Hey Lui,
ik heb een vraag over de doorstroming van een opleidings niveau naar dat van een hogere. Is het namelijk mogelijk om: als je na de opleiding niveau 4 te hebben afgerond door te stromen naar niveau 5 en deze in een kortere periode dan vijf jaar te af te leggen? Of anders, zoals in het reguliere hoger onderwijs (HBO) dat je na het halen van jaar 1 (propedeuse) door kan naar een WO? Alvast bedankt voor de opheldering
Vriendelijk Groet,
Ik weet dat het mogelijk is om van niveau 3 naar 4 te gaan terwijl je zelf nog in opleiding bent. Maar van 4 naar 5 daar durf ik niet mn handen aan te branden, het is namelijk zo dat de opleidingen tussen niveau 4 en 5 behoorlijk verschilt in tegenstelling tussen 3 en 4.
Briges1 schreef:Ik weet dat het mogelijk is om van niveau 3 naar 4 te gaan terwijl je zelf nog in opleiding bent. Maar van 4 naar 5 daar durf ik niet mn handen aan te branden, het is namelijk zo dat de opleidingen tussen niveau 4 en 5 behoorlijk verschilt in tegenstelling tussen 3 en 4.
Het is dan wel niet mijn taak om je er op te wijzen, maar volgens mij wil men liever dat je inlogt, bridges.
Het doorstromen is niet voor iedereen weggelegd. In eerste instantie zal een leidinggevende "iets" in je moeten zien en hij zal daar wat mee moeten doen.
Per regio gaat men hier wel op verschillende wijze mee om.
Het verschil tussen 4 en 5 is groter dan tussen 3 en 4 en daarmee is de kans ook wat kleiner dat men deze kans zal geven. Om door te kunnen stromen, moet je natuurlijk wel aan de instroomeisen voldoen maar er zijn er tegenwoordig velen die daar aan voldoen. Een afgeronde HBO opleiding is geen uitzondering meer.
The Scorpion schreef:na je afgeronde 4-opleiding hoef je voor 5 niet de volle 5 jaar te doen denk ik. lijkt me wel dat er ergens iets overlappends zit.
Je kunt het best even contact opnemen met het korps over deze vraag.
Er zit inderdaad een redelijk verschil tussen niveau 4 en 5. Tot en met niveau 4 is m.n. gericht op het operationele politiewerk, terwijl vanaf 5 meer gericht is op beleidsmatige en leidinggevende functies.
Vanaf niveau 5 ziet de selectieprocedure (de CCM van de Politieacademie) er ook anders uit dan tot en met niveau 4.
Aangezien er tussen 4 en 5 toch wel verschillen zitten, moet je jezelf vooral afvragen wat je wil bereiken met het volgen van de opleiding.
Niveau 5 kent verkorte opleidingen, afhankelijk van je vooropleiding etc.
Wat niet uit je hart komt, zal een ander hart niet raken