Bruusk stoppen op haaientanden

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Gesloten
Katrien TS
Infopolitie Gast

Bruusk stoppen op haaientanden

Ongelezen bericht door Katrien »

Beste,

De situatie is de volgende,
Bij het oprijden van een tweebaansvak("twee rijstroken per richting" :wink: of wordt dit nu een vierbaansvak genoemd :) ) dient men voorrang te verlenen en te stoppen indien nodig achter haaientanden.

De bestuurder voor mij stopt voor de haaientanden, kijkt naar de weg... en vertrekt. Eénmaal op de haaientanden(met een deel van de auto er al voorbij :D ) stopt ze bruusk...
Naar eigen zeggen omdat er een persoon door het oranje reed en het oprijden belemmerde.

Toen zij vertrok vanaf de haaientanden, ben ik zelf vertrokken om tot aan de haaientanden te rijden en zelf naar de weg te kijken. De weg was vrij en terwijl ik wou doorrijden, gooide zij voor mij alles dicht.

Ben ik nu in fout omdat ik zelf geen oog heb voor onverantwoorde beslissingen in het verkeer van andere bestuurders?

Groetjes

Katrien
MotoRon
Beheerder
Agent-BD
Brigadier
Roepnaam: Ron
Geslacht:
Leeftijd: 67

Re: Bruusk stoppen op haaientanden

Ongelezen bericht door MotoRon »

Katrien schreef:Ben ik nu in fout omdat ik zelf geen oog heb voor onverantwoorde beslissingen in het verkeer van andere bestuurders?

Groetjes

Katrien
Het is me niet helemaal duidelijk wat je bedoeld met "fout"? Ben je tegen de auto voor jou aangereden?
MotoRon
Beheerder
motoron@infopolitie.nl
KaPiche
Stamgast
Inspecteur
Roepnaam: Papa
Geslacht:
Leeftijd: 45

Ongelezen bericht door KaPiche »

Katrien schreef:Beste,

Bij het oprijden van een tweebaansvak("twee rijstroken per richting" :wink: of wordt dit nu een vierbaansvak genoemd :) ) dient men voorrang te verlenen en te stoppen indien nodig achter haaientanden.

De bestuurder voor mij stopt voor de haaientanden, kijkt naar de weg... en vertrekt. Eénmaal op de haaientanden(met een deel van de auto er al voorbij :D ) stopt ze bruusk...
Naar eigen zeggen omdat er een persoon door het oranje reed en het oprijden belemmerde.

Toen zij vertrok vanaf de haaientanden, ben ik zelf vertrokken om tot aan de haaientanden te rijden en zelf naar de weg te kijken. De weg was vrij en terwijl ik wou doorrijden, gooide zij voor mij alles dicht.

Ben ik nu in fout omdat ik zelf geen oog heb voor onverantwoorde beslissingen in het verkeer van andere bestuurders?

Groetjes

Katrien
Wat is de de concrete vraag?
Is er een verkeersongeval gebeurt of iets dergelijks.
~Wegens gebrek aan personeel werken er bij de politie mensen, ze zijn zeldzaam dus behandel ze met respect~
Katrien TS
Infopolitie Gast

Haaientanden

Ik ben er uiteindelijk opgereden ja omdat zij bruusk remde. Ben ik dan in fout?
roadtrain TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door roadtrain »

Je moet zelf altijd dermate afstand houden dat je de weg voor je kan overzien en op tijd kan remmen als dat nodig is, dus verzekeringstechnisch zit je nu fout.... of je moet kunnen bewijzen dat de voorganger onnodig abrupt heeft geremd (om een aanrijding uit te lokken?) (was er al schade?) maar dit zal zeer moeilijk te bewijzen zijn (zijn er getuigen?)
Katrien TS
Infopolitie Gast

Er was een getuige ja en zij had ook gezien dat de bestuurder die voor me reed bruusk remde, maar zoals je al zei zal dit wel moeilijk bewezen kunnen worden :(
roadtrain TS
Infopolitie Gast

Katrien schreef:Beste,

Groetjes

Katrien
Even een andere vraag: Uw voorganger beweert dat er nog iemand door oranje kwam? Is er sprake van verkeerslichten?
Katrien TS
Infopolitie Gast

Ja, 200 meter links van ons stonden verkeerslichten. Wij kwamen eigenlijk uit een zijstraat daarvan als je begrijpt wat ik bedoel.
roadtrain TS
Infopolitie Gast

Tsja, als U niet hard kan maken dat de 'tegenpartij' onnodig heeft geremd zie ik het somber voor U in. Maak naast het schadeformulier een uitgebreid relaas van wat er voorgevallen is en lever dit ook bij Uw verzekeringsmaatschappij in (evt rechtsbijstand?) en dan wens ik U veel succes met de afwikkeling
Gesloten