parkeeroverlast in de straat

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Gesloten
Marja Edelweis TS
Infopolitie Gast

parkeeroverlast in de straat

Ongelezen bericht door Marja Edelweis »

Ik ben benieuwd. Mijn buren hebben op dit moment 4 auto';s in de straat geparkeerd. Wat ten koste gaat van de parkeerruimte voor de andere bewoners. Is er een maximum aan het aantal te parkeren auto;s in een straat per huisgezin. Het betreft hier op zijn minst 2 bedrijfs auto;s en twee personen auto;s
Julio
OnTroerend goed
Agent
Surveillant
Roepnaam: Julio
Geslacht:
Leeftijd: 38

Re: parkeeroverlast in de straat

Ongelezen bericht door Julio »

Wat betreft die 2 personen-auto's valt niks tegen te doen.
Die bedrijfsauto wellicht wel. Tenminste als het APV = Algemene Plaatselijk Verordering hier geldt. Deze zegt nml.:

Wetstekst

Artikel 5.1.6 Parkeren van grote voertuigen.

Het is verboden een voertuig dat, met inbegrip van de lading, een lengte heeft van meer dan 6 meter of een hoogte van meer dan 2,4 meter op de weg te parkeren, anders dan op een door het college van burgemeester en wethouders aangewezen weg of plaats.
Laatst gewijzigd door Julio op 17 apr 2006, 14:01, 1 keer totaal gewijzigd.
rich
Moderator
Agent
Geslacht:
Leeftijd: 51

Ongelezen bericht door rich »

U kunt het beste even contact opnemen met die buurtbewoner ;)

Als er voor de genoemde voertuigen belasting betaald wordt en als de voertuigen afmetingen hebben die binnen de juridische kaders vallen dan is het een kwestie van accepteren dat die voertuigen daar staan.

Mogelijk dat die buurtbewoner mee kan denken aan een eventuele oplossing.
met een vriendelijke groet, Rich

rich@infopolitie.nl

Als je blijft staren naar de plek waar de zon onderging, zal je hem nooit meer op zien gaan.
Gast TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Gast »

dank jullie wel voor jullie snelle reactie. ik ga inderdaar de wijkagent eens om een verzoek /antwoord vragen hoe dit zit.
mwb TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door mwb »

Anonymous schreef:dank jullie wel voor jullie snelle reactie. ik ga inderdaar de wijkagent eens om een verzoek /antwoord vragenhoe dit zit.
Maar dat was het advies niet. Dat was om met die buurtbewoner zelf te gaan praten. Dat is het meest effectief, want ook al heeft iemand 4 auto's: als hij gewoon alles betaalt, kan de politie juridisch niets. Het enige wat dan rest is met de eigenaar van de auto's te gaan praten over het probleem.
En ook als dat gesprek niets oplevert dan een scheldpartij van zijn kant, dan nog kan de politie helemaal niets aan dit probleem doen.

Stel: de man heeft een goede reden voor al die auto's, maar U weet dat niet.
En U ergert zich daar aan, maar hij weet dat niet.
U bent dus niet op de hoogte van elkaars ergernissen.
Dan treed de volgende regel in werking: een buurtbewoner is net een echtgenoot: als U niet gewoon kunt zeggen dat hij gedrag vertoont wat in uw ogen niet kan, loopt het fout.
Als U er bij anderen over gaat klagen, zal hij zich gepasseerd voelen en kwaad worden.
U zult dit dan zien als "hij wordt gelijk kwaad als ik naar de politie ga" , maar die kwaadheid ligt bij burenruzies in 9 van de 10 gevallen gelegen in het feit dat een van de partijen de stap praat er gewoon over heeft overgeslagen.
Julio
OnTroerend goed
Agent
Surveillant
Roepnaam: Julio
Geslacht:
Leeftijd: 38

Ongelezen bericht door Julio »

@mwb: In m'n berichtje had ik geadviseerd om naar de wijkagent te gaan. Toen las ik echter het berichtje van Rich om eerst naar de buurtbewoner zelf te gaan. Ik had dat stukje van mij dus weggehaald.

:oops:
mwb TS
Infopolitie Gast

Julio schreef:@mwb: In m'n berichtje had ik geadviseerd om naar de wijkagent te gaan. Toen las ik echter het berichtje van Rich om eerst naar de buurtbewoner zelf te gaan. Ik had dat stukje van mij dus weggehaald.

:oops:
In dat geval, sorry Gast :)
rich
Moderator
Agent
Geslacht:
Leeftijd: 51

Ongelezen bericht door rich »

Het verwijzen naar een wijkagent is eigenlijk een beetje van vroeger.

Het is de bedoeling dat de zelfredzaamheid van de burger naar een hoger plan wordt getrokken. Er zal dus eerst inspanning moeten zijn vanuit de burger zelf, voordat de politie zich er mee gaat bemoeien.
met een vriendelijke groet, Rich

rich@infopolitie.nl

Als je blijft staren naar de plek waar de zon onderging, zal je hem nooit meer op zien gaan.
SWAT
24 uurs servicer
Agent
Jurist/Advocaat
Brigadier
Geslacht:
Leeftijd: 65

Ongelezen bericht door SWAT »

Ik denk ook niet dat de wijkagent hier wat aan gaat doen er valt namelijk nergens over te praten. Het zou wat anders zijn als de auto constant fout worden geparkeerd of voor de verkoop aldaar staan.
Stay safe out there.
Peter Kurvers TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Peter Kurvers »

SWAT schreef:................. of voor de verkoop aldaar staan.

Dat ken ik, hier in de buurt staan ook bordjes "verboden auto's te koop aan te bieden".
Dan is het dus verboden om een papiertje achter het raampje te hangen met de text;
"TE KOOP, Lada, bj; 1985, 350.000km T.E.A.B. , 06-12345678"

Maar mag daar dan ook een auto geparkeerd worden waarvoor op marktplaats.nl
een advertentie gezet is ?
mwb TS
Infopolitie Gast

@ Peter Kurvers.

Tuurlijk mag dat, lijkt me logisch. De auto wordt immers op marktplaats te koop aangeboden en niet in de straat.
koopman TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door koopman »

Dat ken ik, hier in de buurt staan ook bordjes "verboden auto's te koop aan te bieden".
Dan is het dus verboden om een papiertje achter het raampje te hangen met de text;
"TE KOOP, Russische Mercedes(Lada), bj; 1985, 350.000km T.E.A.B. , 06-12345678" of vier kilo aardappelen. :shock:

Maar mag daar dan ook een auto geparkeerd worden waarvoor op marktplaats.nl
een advertentie gezet is ?[/quote]
Gesloten