Uitleg verleersborden

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Gesloten
J VanderVeer TS
Infopolitie Gast

Uitleg verleersborden

Ongelezen bericht door J VanderVeer »

Waar vind ik op internet een preciese omschrijving van de betekenis en de plaatsing van verkeersborden.
Het theorie examen op TV bevatte een vraag over de plaatsing van Bord B1. Ik kan dat nergens vinden.
Mofkap TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Mofkap »

http://www.gratistheorie.nl is een goede theorie site.
MotoRon
Beheerder
Agent-BD
Brigadier
Roepnaam: Ron
Geslacht:
Leeftijd: 67

Ongelezen bericht door MotoRon »

Kijk anders eens hier
MotoRon
Beheerder
motoron@infopolitie.nl
Mo TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Mo »

Leuke site MotorRon, de anderen zijn vaak betaalde sites, waar je tegen een bepaald tarief dan proefexamens kunt afleggen.

Deze is ook gratis van V&W:

http://www.vananaarbeter.nl/data/verkeersregels.pdf

En wat een erg goede DVd c.q. CD is is van Zebra Verkeerstheorie. Daar staan in principe alle examenvragen op en alle borden en alle mogelijkhedeb. Eenmalige aanschaf en je hebt er jaren plezier van.

Gr
Mo
MotoRon
Beheerder
Agent-BD
Brigadier
Roepnaam: Ron
Geslacht:
Leeftijd: 67

Ongelezen bericht door MotoRon »

Mo schreef:Leuke site MotorRon, de anderen zijn vaak betaalde sites, waar je tegen een bepaald tarief dan proefexamens kunt afleggen.

Deze is ook gratis van V&W:

http://www.vananaarbeter.nl/data/verkeersregels.pdf

En wat een erg goede DVd c.q. CD is is van Zebra Verkeerstheorie. Daar staan in principe alle examenvragen op en alle borden en alle mogelijkhedeb. Eenmalige aanschaf en je hebt er jaren plezier van.

Gr
Mo
Je laatste opmerking gaat maar beperkt op. Wetgeving verandert regelmatig, en daardoor verouderen DVD's/CD's zo snel. Wat dat betreft kun je beter op goed bijgehouden site's op het internet terecht. Deze kunnen met iedere wetswijziging eenvoudig ge-update worden.

De door jou genoemde site is een intiatief van het Ministerie van Verkeer en Waterstaat. Deze site komt tot stand onder verantwoording van de Directie Communicatie van het ministerie van Verkeer en Waterstaat. Je mag verwachten dat ook deze site de laatste info en wijzigingen bevat.
MotoRon
Beheerder
motoron@infopolitie.nl
gvdbor
In Memoriam
Geslacht:

Re: Uitleg verleersborden

Ongelezen bericht door gvdbor »

J VanderVeer schreef:Waar vind ik op internet een preciese omschrijving van de betekenis en de plaatsing van verkeersborden.
Het theorie examen op TV bevatte een vraag over de plaatsing van Bord B1. Ik kan dat nergens vinden.
Ik denk dat ik weet waar het over gaat.
Op die plekken die u hierboven zijn aangereikt zult u maar gedeeltelijk uw antwoord vinden, namelijk de plaatsing van het voorrangsbord voor of na de kruising en of u dan binnen of buiten de bebouwde kom bent.

Na de kruising; dan bent u buiten de beb.kom
Voor de kruising; u bent binnen de beb.kom

Ik denk dat uw vraag er over gaat, waarom dat dan zo is.

Buiten de bebouwde kom mag je op de rijbaan van een voorrangsweg niet parkeren (art 24.1.c Rvv) Het is dus van belang te weten als je buiten de bebouwde kom op een kruising afslaat, of je dan op een voorrangsweg zit of niet.
Mo TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Mo »

Je laatste opmerking gaat maar beperkt op. Wetgeving verandert regelmatig, en daardoor verouderen DVD's/CD's zo snel. Wat dat betreft kun je beter op goed bijgehouden site's op het internet terecht. Deze kunnen met iedere wetswijziging eenvoudig ge-update worden.
Ik mag aannemen dat als je zo'n cd aanschaft je binnen een redelijk termijn examen doet en je dus binnen dit redelijk termijn up to date bent.
Daarna dient ie alleen als opslagwerk of nogmaals in herhaling, dat is wat ik bedoel met je hebt er jaren plezier van!!! En is ie verouderderd, kun je een nieuwe aanschaffen of op de sites kijken inderdaad.

En verder was het alleen maar een aanwijzing waar de vrager eventueel nog meer kon kijken.

Gr
Mo
Botje
OnTroerend goed
Agent

Re: Uitleg verleersborden

Ongelezen bericht door Botje »

J VanderVeer schreef:Waar vind ik op internet een preciese omschrijving van de betekenis en de plaatsing van verkeersborden.
De plaatsing van bord B1 is op zich een gevolg van logisch redeneren.
Het verboden je auto buiten de bebouwde kom op de rijbaan van een voorrangsweg te parkeren. Daarom is het van belang dat bestuurder die vanaf een zijstraat die voorrangsweg oprijden weten dat ze op een voorrangsweg rijden. Vandaar dat de borden meteen na een zijstraat geplaatst worden. Binnen de bebouwde kom is het belangrijker te weten dat je op een voorrangsweg rijdt wanneer je een kruising nadert en daarom is er binnen de bebouwde kom voor gekozen de borden vlak voor de kruising te plaatsen.
Dusty
Deskundige
Geslacht:

Ongelezen bericht door Dusty »

@Botje: Dat is toch (min of meer) hetzelfde hetgeen Gijs al heeft geschreven? :roll:
Botje
OnTroerend goed
Agent

Ongelezen bericht door Botje »

Ja, ik zie het. Nu wel, nu ik wat meer aandacht aan het lezen heb geschonken...
Voorts ben ik van mening dat er een einde moet komen aan de figuur Zwarte Piet.
Gesloten