Maar als ik zeg "ik vind u een eikel," wat is er dan van toepassing
belediging ambt. in functie
Moderator: Moderatorteam
-
daan latour TS
- Infopolitie Gast
belediging ambt. in functie
Als ik zeg tegen een politieman zeg dat hij een eikel is, is er sprake van belediging.
- rich
- Geslacht:
- Leeftijd: 51
Dezelfde belediging van een ambtenaar een functie.
Om het heel kort te houden:
Het "Ik vind" en het feit dat dit vrijheid van meningsuiting zou zijn, is in de praktijk al vele malen onderuit gehaald en in wat arresten valt te lezen dat er gewoon sprake is van belediging.
Dit is een verhaaltje dat waarschijnlijk een keer op tafel is gegooid tijdens een verjaardagsfeestje.
Om het heel kort te houden:
Het "Ik vind" en het feit dat dit vrijheid van meningsuiting zou zijn, is in de praktijk al vele malen onderuit gehaald en in wat arresten valt te lezen dat er gewoon sprake is van belediging.
Dit is een verhaaltje dat waarschijnlijk een keer op tafel is gegooid tijdens een verjaardagsfeestje.
Laatst gewijzigd door rich op 15 apr 2006, 20:00, 1 keer totaal gewijzigd.
met een vriendelijke groet, Rich
rich@infopolitie.nl
Als je blijft staren naar de plek waar de zon onderging, zal je hem nooit meer op zien gaan.
rich@infopolitie.nl
Als je blijft staren naar de plek waar de zon onderging, zal je hem nooit meer op zien gaan.
-
andre TS
- Infopolitie Gast
-
Kale TS
- Infopolitie Gast
Een en ander is ook zeer afhankelijk van wat de ambtenaar beledigend vind. Ik zal zelf bijvoorbeeld niet warm lopen voor het woord eikel. Maar indien u inderdaad zoals al aangegeven "ik vind" voor een voor mij beledigend woord plaatst dan wordt u aangehouden voor belediging.
Heeft u weer iets nieuws te vertellen op feestjes.
Groetjes Kale
Heeft u weer iets nieuws te vertellen op feestjes.
Groetjes Kale
nee, jij bedoeld sensueel Beamer....beamer schreef:'seksueel' is de juiste spelling Frans...
en volgens het groene boekje van Bill Gates mag sexueel ook...
Laatst gewijzigd door Frans op 15 apr 2006, 20:07, 1 keer totaal gewijzigd.
-
beamer TS
- Infopolitie Gast
-
Kale TS
- Infopolitie Gast
- The Scorpion
- Roepnaam: Sire
- Leeftijd: 45
Tja kankerhond vind ik persoonlijk ook niet beledigend (voor mij persoonlijk dan), je moet het gewoon niet tegen 'mij de agent' zeggen. dus heb je wel gelijk, wat de ambtenaar beledigend vindt.Kale schreef:Een en ander is ook zeer afhankelijk van wat de ambtenaar beledigend vind. Ik zal zelf bijvoorbeeld niet warm lopen voor het woord eikel:
Gaat ook om de situatie, waarom, wie het hoort enz enz. Niet aanhouden en hem ter plaatse op zn plek zetten kan ook.
Wie rent, bekent!
-
beamer TS
- Infopolitie Gast
-
weggebruiker TS
- Infopolitie Gast
ondeugdelijk aanhanger veiligheids-kettinkje: Boete 130 euro
Zwager is laatst staande gehouden voor kontrole van de aanhangwagen.
Hij heeft een bekeuring gekregen voor het niet deugende veiligheids kettinkje
wat de aanhanger achter de auto houd in geval dat deze losschiet van de auto.
De acceptgiro is reeds ontvangen: Boete 130 euro !!!
Dit staat m.i. niet in verhouding tot de overtreding, voor zover dit al een overtreding is.
Is dit een gebruikelijk bedrag
Niet dat dit misschien meespeelt maar de verbaliserende agent was zowaar
een jong "broekie" die nog hogerop moet zien te komen, zegt mijn gevoel.
Met vriendelijk groeten van
Weggebruiker
Hij heeft een bekeuring gekregen voor het niet deugende veiligheids kettinkje
wat de aanhanger achter de auto houd in geval dat deze losschiet van de auto.
De acceptgiro is reeds ontvangen: Boete 130 euro !!!
Dit staat m.i. niet in verhouding tot de overtreding, voor zover dit al een overtreding is.
Is dit een gebruikelijk bedrag
Niet dat dit misschien meespeelt maar de verbaliserende agent was zowaar
een jong "broekie" die nog hogerop moet zien te komen, zegt mijn gevoel.
Met vriendelijk groeten van
Weggebruiker
-
Kale TS
- Infopolitie Gast
Hee Scorp de agent. Jij vuile Frans Bauer fan jij.The Scorpion schreef:Tja kankerhond vind ik persoonlijk ook niet beledigend (voor mij persoonlijk dan), je moet het gewoon niet tegen 'mij de agent' zeggen. dus heb je wel gelijk, wat de ambtenaar beledigend vindt.Kale schreef:Een en ander is ook zeer afhankelijk van wat de ambtenaar beledigend vind. Ik zal zelf bijvoorbeeld niet warm lopen voor het woord eikel:
Gaat ook om de situatie, waarom, wie het hoort enz enz. Niet aanhouden en hem ter plaatse op zn plek zetten kan ook.