vraag over bekeuring
Moderator: Moderatorteam
-
roadtrain TS
- Infopolitie Gast
vraag over bekeuring
Ik heb een bekeuring gehad die probeer ik niet te ontlopen maar ik heb toch een vraag:
Op het gele briefje staat letterlijk: "inrijden van geslotenverklaring eenrichting overige wegen".
sanctie zou zijn € 75.
Op de boetedatabase staat: "tegen rijrichting inrijden" (bord c3, c4)" =€75.
of "inrijden waar verboden" (bord c1, c2, c6,c12) = €50
welke is op het gele briefje van toepassing?
Op het gele briefje staat letterlijk: "inrijden van geslotenverklaring eenrichting overige wegen".
sanctie zou zijn € 75.
Op de boetedatabase staat: "tegen rijrichting inrijden" (bord c3, c4)" =€75.
of "inrijden waar verboden" (bord c1, c2, c6,c12) = €50
welke is op het gele briefje van toepassing?
-
roadtrain TS
- Infopolitie Gast
-
Wess TS
- Infopolitie Gast
Voor de volledigheid (misschien kunt u er qua leesbaarheid dan iets van bakken)
R551B-> Inrijden geslotenverklaring: Eenrichtingsweg overige wegen (bord C2) en die is OOK € 75,- (sinds 1 januari 2006)

Ik ben dus bang dat het verkeerd in de boetebase staat.
R551B-> Inrijden geslotenverklaring: Eenrichtingsweg overige wegen (bord C2) en die is OOK € 75,- (sinds 1 januari 2006)

Ik ben dus bang dat het verkeerd in de boetebase staat.
Je hebt niet voldoende rechten om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Laatst gewijzigd door Frans op 13 apr 2006, 14:16, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Wess TS
- Infopolitie Gast
Het negeren van de gesloten verklaring bord C3 of C4 betreft feitnummers betreft R552a en R552b.
Het gaat hier om één richtings wegen, vandaar dat het bedrag 75,- euro is.
De overige gesloten verklaring borden hebben betrekking op 1 of meerdere categoriën voertuigen die een bepaalde straat niet in mogen.
Verkeerd feitnummer op de bon doet niets af aan de bekeuring. Je zult hem gewoon moeten betalen. Als het je niet duidelijk is waarvoor je nu bekeurd bent, neem dan even contact op met de agent die jou bekeurd heeft.
Het gaat hier om één richtings wegen, vandaar dat het bedrag 75,- euro is.
De overige gesloten verklaring borden hebben betrekking op 1 of meerdere categoriën voertuigen die een bepaalde straat niet in mogen.
Verkeerd feitnummer op de bon doet niets af aan de bekeuring. Je zult hem gewoon moeten betalen. Als het je niet duidelijk is waarvoor je nu bekeurd bent, neem dan even contact op met de agent die jou bekeurd heeft.
-
roadtrain TS
- Infopolitie Gast
-
roadtrain TS
- Infopolitie Gast
Heb net politiebureau gebeld, telefoniste zei wel dat het ene feit 50 euro is en het ander 75 euro............. code r533 hoort daar dus echt niet bij. Ze heeft geregeld dat de verbalisant mij terug gaat bellen dus dat wacht ik dan maar even af. Ik laat nog van mij horen...::Frans::.. schreef:...en zoals ik al zei, ook C1 en C2 kosten € 75,- (zie afbeeldingen die ik hierboven heb toegevoegd....)
-
roadtrain TS
- Infopolitie Gast
Ik ben dus net zoals beloofd teruggebeld: het feit is zoals het is €75 voor: "inrijden van gesloten verklaring eenrichtingsweg overige wegen". maar............
en nu komt het.........
door dit gesprek zijn wij erachtergekomen dat wij allebei van onze fouten kunnen leren (ik moet beter op de borden letten en de verbalisant op de foutcodes) En als ik plechtig beloof op de plek des onheils niet meer de borden negeren..... dan is de bekeuring bij deze verscheurt. En dat vind ik heel fijn! BEDANKT!!
Ook aan U allen die snel met antwoorden kwamen. BEDANKT!!
en nu komt het.........
door dit gesprek zijn wij erachtergekomen dat wij allebei van onze fouten kunnen leren (ik moet beter op de borden letten en de verbalisant op de foutcodes) En als ik plechtig beloof op de plek des onheils niet meer de borden negeren..... dan is de bekeuring bij deze verscheurt. En dat vind ik heel fijn! BEDANKT!!
Ook aan U allen die snel met antwoorden kwamen. BEDANKT!!
Laatst gewijzigd door roadtrain op 13 apr 2006, 16:49, 1 keer totaal gewijzigd.
En tot slot: dan heeft de telefoniste het dus verkeerd, samen met de boetebase. De afbeelding hieronder is een afdruk uit het huidige nieuwe feitenboekje (per 1-1)roadtrain schreef:telefoniste zei wel dat het ene feit 50 euro is en het ander 75 euro.............
Of zou mijn feitenboekje verkeerd zijn ????? In de mijne is inderdaad C6 en C12 gesteld op € 50,- maar C1-C2-C3-C4 zijn echt allemaal (voor auto's en motoren) € 75,-
Je hebt niet voldoende rechten om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Ik wil niet veel zeggen, maar Roadtrain is volgens mij gewoon bekeurd voor R553B, oftewel rijden in gslotenverklaring op wegen algemeen. Dat daar toevallig een afbeelding van een traktor achter staat wil niet zeggen, dat het alleen voor die categorie geldt, maar het is een aanduiding dat het op een niet (auto)snelweg is.
De bekeuring was dus wel goed, want hierop staat 50 euro boete.
-
roadtrain TS
- Infopolitie Gast
Thijeleo, als je mijn laatste topic hebt gelezen: daarin staat dat ik contact heb gehad met de verbalisant en de bekeuring van 75 euro was terecht.... ware het niet dat hij het sportief opvatte dat ik mij verder in de bekeuring hebt verdiept en daardoor ook de foutieve feitcode opmerkte (samen met jullie hier). Dat kon hij wel waarderen en daarom besloot hij de bekeuring te verscheuren. Ik heb dus gewoon heel veel mazzel gehad.thijeleo schreef:Ik wil niet veel zeggen, maar Roadtrain is volgens mij gewoon bekeurd voor R553B, oftewel rijden in gslotenverklaring op wegen algemeen. Dat daar toevallig een afbeelding van een traktor achter staat wil niet zeggen, dat het alleen voor die categorie geldt, maar het is een aanduiding dat het op een niet (auto)snelweg is.
-
andre TS
- Infopolitie Gast
- olle-griese
- Roepnaam: Peter
- Facebook: https://www.facebook.com/olle.griese
- Geslacht:
- Leeftijd: 68
Zo zie je maar weer:roadtrain schreef:Thijeleo, als je mijn laatste topic hebt gelezen: daarin staat dat ik contact heb gehad met de verbalisant en de bekeuring van 75 euro was terecht.... ware het niet dat hij het sportief opvatte dat ik mij verder in de bekeuring hebt verdiept en daardoor ook de foutieve feitcode opmerkte (samen met jullie hier). Dat kon hij wel waarderen en daarom besloot hij de bekeuring te verscheuren. Ik heb dus gewoon heel veel mazzel gehad.thijeleo schreef:Ik wil niet veel zeggen, maar Roadtrain is volgens mij gewoon bekeurd voor R553B, oftewel rijden in gslotenverklaring op wegen algemeen. Dat daar toevallig een afbeelding van een traktor achter staat wil niet zeggen, dat het alleen voor die categorie geldt, maar het is een aanduiding dat het op een niet (auto)snelweg is.
T4 rijders zijn geluksvogels
Als je kunt toeteren , kun je ook remmen.