Zwaailampen op eigen terrein

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Frans
Beheerder
Agent-BD
Brigadier
Geslacht:
Leeftijd: 59

Ongelezen bericht door Frans »

Ik vermoed dat je het geheel in een bepaalde setting moet zien. Blijkt dat het verkeer allerlei bokkesprongen gaat maken omdat op een bepaald (afgesloten bedrijfs)terrein heftrucks e.a. rondrijden met allemaal oranje zwaailichten aan, dan kun je je afvragen of het verkeer op de openbare doorgaande weg er niet meer bij is gebaat als de voertuigen op dat terrein hun zwaailichten uit zetten. In dit voorbeeld kun je eventueel een art 5 ter hand nemen, zou je er iets aan moeten/willen doen.

Er zijn echter hele hordes bedrijven in nederland waar de interne voertuigen geen last geven aan het verkeer op een openbare weg, en dan lijkt me dat inderdaad ook geen probleem.

Het is exact hetzelfde voorbeeld als die Barbecue langs de A2. 's zomers barbecueën hele hordes nederlanders dagelijks hun lappie vlees op de bakplaat. Soms.vaak gaat dit gepaard met een hoop rook, en dat geeft eigenlijk nooit problemen.

Op het moment dat je het langs de A2 doet op een dusdanige manier dat door die rook 2 auto's tegen elkaar botsen, dan zit je dus met je BBQ wel aan een art. 5 Wegenverkeerswet, terwijl je je als kok niet eens op openbare weg hoeft te bevinden.

Moeilijk geval want dagelijks BBQ-en 100.000 nederlanders, en juist deze ene wordt ervoor bestraft, maar dat zijn net die omstandigheden. Zoiets kan het dus in dit ene geval ook zijn.

@sleepy hunter: Het voorbeeld wat jij noemt heeft er nu net niets mee te maken. Op de openbare weg is precies geregeld wie wel, en wie niet (of liever, wanneer wel en wanneer niet) je een oranje zwaailicht mag/moet voeren, en daar hoort de rallysport niet bij....
Laatst gewijzigd door Frans op 03 apr 2006, 10:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Frans
Beheerder
frans@infopolitie.nl
Licht S TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Licht S »

..::Frans::.. schreef:@sleepy hunter: Het voorbeeld wat jij noemt heeft er nu net niets mee te maken. Op de openbare weg is precies geregeld wie wel, en wie niet (of liever, wanneer wel en wanneer niet) je een oranje zwaailicht mag/moet voeren, en daar hoort de rallysport niet bij....
Volgens mij (en ik ben bij veel rallies aanwezig geweest) speelt 90 procent van een rally zich af op de openbare weg. Ook de service, alleen de snelheidsproeven zijn afgesloten voor het overige verkeer. Volgens mij kunnen we over die zwaailampen van Sleepy Hunter wel een nieuwe discussie beginnen. Maar dat doe ik dus niet, ik heb voorlopig genoeg aan alle antwoorden op mijn vraag, waarvoor mijn dank.
sleepy hunter TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door sleepy hunter »

Licht S,ik hou me past een jaar of 20 bezich met de rallysport.Vandaar dat ik het onderwerp over de zwaailichten zoveel mogelijk probeer te volgen of het wel of niet mag.Dit ivm opbouwen en afbreken van de proeven.
Maar ik ben er nu uit,het mag niet.Bedankt FRANS
sander
Gesloten