telen van wiet

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Gesloten
ik TS
Infopolitie Gast

telen van wiet

Ongelezen bericht door ik »

een kennis van mij die reuma heeft deed 5 wietplanten in de tuin kweken omdat dit gedoogd werd.
nu is hij kleiner gaan wonen en heeft ook geen tuin meer,
met als volgd dat hij die 5 planten binnen heeft staan.
nu heb ik een discussie met hem gehad want volgens mij is hij nu wel illegaal bezig...toch ??
kunnen jullie mij daar uitleg over geven of het nu wel of niet mag ???
groeten een bezorgde kennis.
Peter Kurvers TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Peter Kurvers »

Ik vind dit een hoeveelheid voor eigen gebruik.
Dus lijkt mij geen probleem, maar mogelijk denkt minister Donner er anders over.
rich
Moderator
Agent
Geslacht:
Leeftijd: 51

Ongelezen bericht door rich »

Dit aantal planten vallen binnen het gedoogbeleid en daarmee is het risico op een proces-verbaal sterk verminderd.
Het blijft echter wel een strafbaar feit en daarmee behoudt de politie haar bevoegdheden.

Dit betekent oa dat de politie de woning tegen de wil van de bewoner mag betreden op het moment dat zij redelijkerwijs aan kunnen nemen dat er een kwekerij(tje) in de woning aanwezig is.

Het maakt niet uit of ze binnen of buiten staan. Het is en blijft verboden.
met een vriendelijke groet, Rich

rich@infopolitie.nl

Als je blijft staren naar de plek waar de zon onderging, zal je hem nooit meer op zien gaan.
beamer TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door beamer »

En het stinkt ook nog
rich
Moderator
Agent
Geslacht:
Leeftijd: 51

Ongelezen bericht door rich »

Tja, smaken verschillen natuurlijk!
met een vriendelijke groet, Rich

rich@infopolitie.nl

Als je blijft staren naar de plek waar de zon onderging, zal je hem nooit meer op zien gaan.
SWAT
24 uurs servicer
Agent
Jurist/Advocaat
Brigadier
Geslacht:
Leeftijd: 65

Re: telen van wiet

Ongelezen bericht door SWAT »

ik schreef:een kennis van mij die reuma heeft deed 5 wietplanten in de tuin kweken omdat dit gedoogd werd.
nu is hij kleiner gaan wonen en heeft ook geen tuin meer,
met als volgd dat hij die 5 planten binnen heeft staan.
nu heb ik een discussie met hem gehad want volgens mij is hij nu wel illegaal bezig...toch ??
kunnen jullie mij daar uitleg over geven of het nu wel of niet mag ???
groeten een bezorgde kennis.
Het telen van wiet is ongeacht het aantal planten (tenzij het mannelijke (planten) betreft voor het maken van touw) verboden.
Met dien verstande dat er tot en met 5 planten (en NIET 5 planten per persoon) geen strafvervolging plaats vindt. Wel worden de planten in beslag genomen en vernietigd.

Tegenwoordig is wiet ook via de huisarts verkrijgbaar.
Stay safe out there.
T-nus TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door T-nus »

Tegenwoordig is wiet ook via de huisarts verkrijgbaar
Vreemd dat die wel mogen kweken :D
Mohaa TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Mohaa »

Er mag gekeekt worden tot een maximum van 5 planten echter daar zitten ook haken en ogen aan. Het mag namelijk niet bedrijfsmatig. Dus boven die 5 planten mag geen lamp staan ( om de groei te bevoorderen) Verder ook geen automatische voeding zijn. Alles moet met het handje gebueren zoals je ook doet met je eigen huis tuin en keuken planten.
Dus gewoon voor het raam voor licht en met een gieter water geven is er niks aan de hand.
Je mag gewoon niet bedrijfsmatig bezig zijn.

Dus die persoon mag als hij aan deze eisen voldoet gewoon 5 planten in zijn huis hebben. Denk wel aan de overlast van stank. Als het een huur huis is staat er bijna altijd in dat je geen overlast mag veroorzaken aan de rest van jou omgeving/buurt.
keymat TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door keymat »

@ SWAT:
Tegenwoordig zijn er zorgverzekers die de wiet niet meer vergoeden omdat er te weinig bewijs is dat de wiet daadwerkelijk help in wetenschappelijk opzicht. Dat hoorde ik zo'n 3 weken geleden op de radio toen ik bezig was met werken. Dus dat is dan bij deze ook ten einde.

grtjes,
Keymat.
SWAT
24 uurs servicer
Agent
Jurist/Advocaat
Brigadier
Geslacht:
Leeftijd: 65

Ongelezen bericht door SWAT »

Mohaa schreef:Er mag gekeekt worden tot een maximum van 5 planten echter daar zitten ook haken en ogen aan. Het mag namelijk niet bedrijfsmatig. Dus boven die 5 planten mag geen lamp staan ( om de groei te bevoorderen) Verder ook geen automatische voeding zijn. Alles moet met het handje gebueren zoals je ook doet met je eigen huis tuin en keuken planten.
Dus gewoon voor het raam voor licht en met een gieter water geven is er niks aan de hand.
Je mag gewoon niet bedrijfsmatig bezig zijn.

Dus die persoon mag als hij aan deze eisen voldoet gewoon 5 planten in zijn huis hebben. Denk wel aan de overlast van stank. Als het een huur huis is staat er bijna altijd in dat je geen overlast mag veroorzaken aan de rest van jou omgeving/buurt.
Artikel 3 Opiumwet

Het is verboden een middel als bedoeld in de bij deze wet behorende lijst II dan wel aangewezen krachtens artikel 3a, vijfde lid:
A.
binnen of buiten het grondgebied van Nederland te brengen;
B.
te telen, te bereiden, te bewerken, te verwerken, te verkopen, af te leveren, te verstrekken of te vervoeren;
C.
aanwezig te hebben;
D.
te vervaardigen.
Artikel 11 Opiumwet
1.
Hij die handelt in strijd met een in artikel 3 gegeven verbod, wordt gestraft met hechtenis van ten hoogste een maand of geldboete van de tweede categorie.
2.
Hij die opzettelijk handelt in strijd met een in artikel 3 onder B, C of D, gegeven verbod, wordt gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste twee jaren of geldboete van de vierde categorie.
3.
Hij die in de uitoefening van een beroep of bedrijf opzettelijk handelt in strijd met een in artikel 3, gegeven verbod, wordt gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste vier jaren of geldboete van de vijfde categorie.
4.
Hij die opzettelijk handelt in strijd met een in artikel 3 onder A, gegeven verbod, wordt gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste vier jaren of geldboete van de vijfde categorie.
5.
Het tweede lid is niet van toepassing, indien het feit betrekking heeft op een hoeveelheid van hennep of hasjiesj van ten hoogste 30 gram.
6.
Het tweede en vierde lid zijn niet van toepassing, indien het feit betrekking heeft op een geringe hoeveelheid, bestemd voor eigen gebruik, van de in lijst II vermelde middelen, met uitzondering van hennep en hasjiesj.
Ik lees nergens dat het toegestaan is om NIET bedrijfsmatig hennep te telen. WEL lees ik dat het niet bedrijfsmatig telen van hennep (indien niet meer dan 30 gram) een overtreding is maar dus nog steeds een strafbaar feit.
Overigens levert een plant, met enige zorg, al snel bijna 30 gram op.
Stay safe out there.
Gesloten