Afgekeurd :)

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Kleineman TS
Infopolitie Gast

Afgekeurd :)

Ongelezen bericht door Kleineman »

Ik ben pas geleden naar Dag A geweest hier heb ik de sporttest en Nederlandse taal en de cognitieve capiciteiten test gemaakt. Nu heb ik het laatste niet met een voldoende resultaat afgerond ,en ben ik afgekeurd :( helaas, ik had 1 punt te weinig.

Nu gaat mijn vraag alsvolgd: Waneer ik weer kan solliciteren?

Alvast bedankt voor uw antwoord.
Wess TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Wess »

Dat was altijd na een jaar. Maar mogelijk dat dat veranderd is.
FWetsteijn TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door FWetsteijn »

Mij is verteld dat je het na een half jaar weer kan proberen door iemand van de Politie Academie.
Roland TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Roland »

Verschilt echt per korps. Even bellen met de wervingsfdeling kan uitsluitsel geven. Hoewel je cognitieve vermogens natuurlijk niet ineens kunnen stijgen, in tegenstelling tot je conditie. Was je mogelijk erg vermoeid of niet lekker toen je de test maakte? Dat kan namelijk wel van invloed zijn op de uitslag.

Voor welk niveau solliciteerde je? Was het voor 4, dan kun je je rapport mogelijk doorsturen naar een korps die niv 2 of 3 aanneemt? daar worden iets minder zware eisen aan je cognitieve vermogen gesteld.
Kirs
Toplid
Geslacht:
Leeftijd: 46

Ongelezen bericht door Kirs »

Er verschilt veel per korps, maar wanneer je de test opnieuw mag doen verschilt niet. Dit is namelijk een richtlijn van de Politieacademie.
Over een half jaar mag je de cognitieve test opnieuw doen. Dit soort testen zijn wel degelijk te oefenen. Dus als je over een half jaar opnieuw wilt, ga dan tot die tijd af en toe oefenen. Op internet staan genoeg van die testen.

Wel is het inderdaad zo dat je je dossier kan doorsturen naar andere korpsen. Niet elk korps houdt strak vast een het dossier, sommige wel, sommige laten iemand met een punt tekort op een bepaald onderdeel toch door.
Wat niet uit je hart komt, zal een ander hart niet raken
Kleineman TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Kleineman »

Nou aan mijn cognitivie capiciteiten ligt het echt niet.

Alleen op dat moment viel mijn pc uit, en had op een of andere manier een druk over mezelf heen.
etienne TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door etienne »

Kleineman schreef:Nou aan mijn cognitivie capiciteiten ligt het echt niet.

Alleen op dat moment viel mijn pc uit, en had op een of andere manier een druk over mezelf heen.
Die snap ik niet helemaal...
mashi
OnTroerend goed
Geslacht:

Ongelezen bericht door mashi »

@kleineman,

Zelfreflectie kan wel eens nuttig zijn :wink:
tomba TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door tomba »

Hoe werkt dat eigenlijk met die puntentelling ? bij mij is er helemaal geen evaluatie geweest, er werd dezelfde dag een afspraak gemaakt voor deel B. Wat ik nu begrijp is er dus een ondergrens, hoeveel punten moet je dan halen?
Gast TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Gast »

mashi schreef:@kleineman,

Zelfreflectie kan wel eens nuttig zijn :wink:
:) Nou ik heb pas geleden een paar intelligentie quotient testen (I/Q) gemaakt en hier had ik realitief hoog gescoord. mischien wel een moment opnamen ik weet het niet.

Een ding weet ik wel dat ik verschrikkelijk baal.

Nog een vraag dan, als ik over een half jaar weer de testen moet afleggen, moet ik dan alles over doen? Het motorieke gedeelte dan?

groeten

ps. bedankt voor jullie antwoorden.
Gast TS
Infopolitie Gast

tomba schreef:Hoe werkt dat eigenlijk met die puntentelling ? bij mij is er helemaal geen evaluatie geweest, er werd dezelfde dag een afspraak gemaakt voor deel B. Wat ik nu begrijp is er dus een ondergrens, hoeveel punten moet je dan halen?
Ik heb op niveau 3 gesolliciteerd, en daarvoor moet je een totaal van 10 punten scoren.

Ik echter had maar 9.38 gescoord.
etienne TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door etienne »

Ja, alles moet over. Maar dat moet niet zo erg zijn. Voor de taal- en sporttest was je al geslaagd (dus dat moet een volgende keer ook wel lukken) en met een bovengemiddeld IQ moet de cognitieve test ook een eitje zijn 8)
Maar ik ben nog steeds benieuwd naar het verhaal met die pc... :roll:

Edit: En voor zover ik weet wordt er altijd op de dag van deel A een afspraak gemaakt voor deel B. Ik vind het dan ook merkwaardig dat ze jou al een uitslag van de cognitieve test konden geven. Daarbij komt de puntentelling die je aanhaalt mij niet bekend voor.

Ik weet niet beter dan dat je pas aan het einde van deel A én B een volledig rapport krijgt toegestuurd. Er wordt in het rapport niet gezegd of je de cognitieve test wel of niet goed gemaakt hebt. Je resultaten worden slechts afgezet tegen de resultaten van andere kandidaten. Of je vervolgens door mag of niet, is alleen aan het oordeel van het Korps waar je gesolliciteerd hebt.

Al met al een erg vreemd verhaal.
Gast TS
Infopolitie Gast

etienne schreef:Ja, alles moet over. Maar dat moet niet zo erg zijn. Voor de taal- en sporttest was je al geslaagd (dus dat moet een volgende keer ook wel lukken) en met een bovengemiddeld IQ moet de cognitieve test ook een eitje zijn 8)
Maar ik ben nog steeds benieuwd naar het verhaal met die pc... :roll:

Edit: En voor zover ik weet wordt er altijd op de dag van deel A een afspraak gemaakt voor deel B. Ik vind het dan ook merkwaardig dat ze jou al een uitslag van de cognitieve test konden geven. Daarbij komt de puntentelling die je aanhaalt mij niet bekend voor.

Ik weet niet beter dan dat je pas aan het einde van deel A én B een volledig rapport krijgt toegestuurd. Er wordt in het rapport niet gezegd of je de cognitieve test wel of niet goed gemaakt hebt. Je resultaten worden slechts afgezet tegen de resultaten van andere kandidaten. Of je vervolgens door mag of niet, is alleen aan het oordeel van het Korps waar je gesolliciteerd hebt.

Al met al een erg vreemd verhaal.

Ik kreeg het rapport gelijk mee :? vreemd dan, de man waarmee ik een evaluatie gesprek had gehad zij dat ik het 'net maar dan ook net' niet gehaalt had(letterlijk). Omtrent mijn cognitieve test.

Nou mijn pc viel uit bij de eerste vraag, en moest opnieuw worden opgestart. Dit neemt natuurlijk frustaties met zich mee. Hierdoor was ik gelijk niet meer echt geconsentreerd.
Frans
Beheerder
Agent-BD
Brigadier
Geslacht:
Leeftijd: 59

Ongelezen bericht door Frans »

Anonymous schreef:Hierdoor was ik gelijk niet meer echt geconsentreerd.
.... 't is geconcentreerd..... met een C..... :lol: :lol: :lol: :lol:

:wink:
Frans
Beheerder
frans@infopolitie.nl
Gast TS
Infopolitie Gast

..::Frans::.. schreef:
Anonymous schreef:Hierdoor was ik gelijk niet meer echt geconsentreerd.
.... 't is geconcentreerd..... met een C..... :lol: :lol: :lol: :lol:

:wink:
Oja whahah.

:lol: Foutje.
Gesloten