bekeuring wegens gebrek aan verkeersbord ?!
Moderator: Moderatorteam
-
Gast TS
- Infopolitie Gast
bekeuring wegens gebrek aan verkeersbord ?!
Is het waar dat een brommer niet op een verharde wegdek mag rijden als dit wegdek niet gesymboliseerd is met een bord fiets/bromfiets pad ?? Ik heb wel bekeuring gekregen, maar ik zag geen verkeersbord dat je daar niet in mocht rijden. Wat moet ik doen. Kunt u mij een verkeersregel versturen waar het staat dat dit niet mag?? Alvast hartstikke bedankt.
-
andre TS
- Infopolitie Gast
-
Gast TS
- Infopolitie Gast
Het was namelijk kruispunt en de weg die ik heb gevolgd was dwaars door het park. Het zag immers uit als een eenrichtingsweg, maar omdat er geen borden aanwezig waren dacht ik dat dit een bromfiets pad is. Is dat echt zo dat je in het park niet scooter mag rijden ook als er geen borden aanwezig zijn die dat verbieden?? Bedankt voor uw snelle reactie. Groeten.
-
Gast TS
- Infopolitie Gast
Nee... er waren helemaal geen borden aanwezig...ik heb nog voor de zekerheid foto gemaakt... Anders als er wel borden anwezig waren, zou ik het wel normaal vinden dat ik bekeuring heb gekregen ( immers de weg inrijden waar het verboden is) maar er was geen verbod. De politieagent zei dat er geen bord was dat je hier mag rijden, maar er was ook geen bord dat het VERBODEN is om daar te rijden. Nu ben ik in afwachting van acceptgiro en ik weet niet of ik wel schuld heb of niet. Hartstikke bedankt voor uw antwoord.
-
andre TS
- Infopolitie Gast
-
Briges TS
- Infopolitie Gast
-
Gast TS
- Infopolitie Gast
bekeuring wegens gebrek aan verkeersboord?! (Deel 2)
Zoals u zei heb ik de beloofde acceptgiro gekregen. De feitcode is R311 met de omschrijving:"Als bromfietser bij ontbreken fiets/bromfietspad niet de rijbaan gebruiken." Bovendien heb ik aan de andere kant van dat "straat" naar borden gezocht en ik trof het boord dat gaf aan dat het voetpad is. Maar moet het dan niet aan twee kanten gesignaliseerd worden?? Alvast bedankt.
- ThunderSTreak
- Geslacht:
- Leeftijd: 67
Is dit een vervolg op dit topic?
Opmerking van moderator zijlvaart67
Topics samengevoegdMet vriendelijke groet,
ThunderSTreak
drive safe4safety
ThunderSTreak
drive safe4safety
- ThunderSTreak
- Geslacht:
- ThunderSTreak
- Geslacht:
Er heeft op het pad waar u heeft gereden mogelijk een van deze borden gestaan:

Deze borden houden in dat het desbetreffende pad voor u als brommerbestuurder gesloten is. U dient dan gebruik te maken van een ander weg/rijbaan. De sanctie die aan een brommerrijder voor de feitcode r 311 wordt opgelegd is € 50,--
Ook is het mogelijk dat u deze sanctie opgelegd krijgt als u met een brommer heeft gereden op een pad dat overduidelijk bedoeld is als voetpad. Een pad in een park lijkt mij aan een dergelijk beschrijving te voldoen. Voor een bestuurder van een auto levert dit een feitcode r315a op; voor een bestuurder van een brommer een feitcode R311.

Deze borden houden in dat het desbetreffende pad voor u als brommerbestuurder gesloten is. U dient dan gebruik te maken van een ander weg/rijbaan. De sanctie die aan een brommerrijder voor de feitcode r 311 wordt opgelegd is € 50,--
Ook is het mogelijk dat u deze sanctie opgelegd krijgt als u met een brommer heeft gereden op een pad dat overduidelijk bedoeld is als voetpad. Een pad in een park lijkt mij aan een dergelijk beschrijving te voldoen. Voor een bestuurder van een auto levert dit een feitcode r315a op; voor een bestuurder van een brommer een feitcode R311.
Met vriendelijke groet,
ThunderSTreak
drive safe4safety
ThunderSTreak
drive safe4safety