Kopie aangifte

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Gesloten
Mars TS
Infopolitie Gast

Kopie aangifte

Ongelezen bericht door Mars »

Hallo,

Als ik aangifte doe en er een proces verbaal wordt opgemaakt, heb ik dan na afloop recht op een afschrift of kopie daarvan?

Bij voorbaat dank,
Mars
etienne TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door etienne »

Ja, u krijgt een afschrift mee naar huis.
Kale TS
Infopolitie Gast

Re: Kopie PV

Ongelezen bericht door Kale »

Mars schreef:Hallo,

Als ik aangifte doe en er een proces verbaal wordt opgemaakt, heb ik dan na afloop recht op een afschrift of kopie daarvan?

Bij voorbaat dank,
Mars
Dit dan wel even er vanuit gaande dat u echt aangifte doet. Een hoop mensen denken aangifte te doen terwijl ze alleen maar een verhaal in een registratie laten zetten. Bv van geluidsoverlast van de buren, ik noem maar iets. In dat geval is het dus een melding maken van iets en daar wordt een registratie van gemaakt. Hiervan krijgt u geen kopie mee. Ik geef dit even aan voor de zekerheid omdat veel mensen het verschil niet beseffen, of weten.

Mvg Kale :wink:
Sjojs TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Sjojs »

In de meeste gevallen zal u een kopie meekrijgen naar huis. Het kan echter zijn dat in het belang van het onderzoek u geen kopie mee naar huis krijgt. Denk hierbij bijvoorbeeld aan aangiftes van mishandeling of bedreiging. Of aan aangiftes tegen huisgenoten of goede bekenden. Wanneer er een kans bestaat dat de verdachte de kopie onder ogen krijgt, kan dit het onderzoek schaden en zal u geen kopie mee naar huis krijgen.
Josan TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Josan »

Volgens mij zij het twee orginelen hoor. Daar heb je gewoon recht op. Gewoon dubbel printen en 2x je handtekening plaatsen.

Eentje voor de politie en een voor de aangever.
Gesloten