parkeren met een motor.

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Frans
Beheerder
Agent-BD
Brigadier
Geslacht:
Leeftijd: 59

Ongelezen bericht door Frans »

Flik schreef:Heerenveen heeft toch geen tarief hoger dan 4 euro per uur? Of klopt de theorie van Frans niet helemaal?
Volgens mij is het max basistarief momenteel € 46,- (maar zoals ik al zei, kan dus ook wel€ 47,- zijn intussen)
Flik schreef:Buiten de vakken parkeren kan een prentje opleveren van 50 euri. Dit bovenop de andere parkeerprent.
Wow, ik hoop niet dat je bedoeld dat je buiten de vakken schrijft voor én fiscaal én mulder ???
Frans
Beheerder
frans@infopolitie.nl
Frans
Beheerder
Agent-BD
Brigadier
Geslacht:
Leeftijd: 59

Ongelezen bericht door Frans »

TheLightEd schreef:Bij ons kan je beter door de politie bekeurd worden, scheelt een paar euri's. Als je nu met je dikke limousine 2 vakken bezet, geldt de regel dan nog steeds over per voertuig betalen? Of gaat t dan weer per vak.
per vak dus...
Frans
Beheerder
frans@infopolitie.nl
Flik
Inventaris
Aspirant
Brigadier
Geslacht:
Leeftijd: 50

Ongelezen bericht door Flik »

..::Frans::.. schreef:
Flik schreef: Wow, ik hoop niet dat je bedoeld dat je buiten de vakken schrijft voor én fiscaal én mulder ???
Als iemand met zijn wagen parkeert over meerdere vakken, maar geen kaartje koopt, dan is het wel mogelijk naar mijn mening. Maar ik heb in een eerdere post al mijn kijk op parkeerzaken gegeven. De meeste parkeerders zijn voor mij veilig. tenzij ze het te bont maken.
polder46 TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door polder46 »

Het schijnt dat er in diverse gemeentes al betaald kan worden per telefoon. De controleur kan dan zo nagaan of er telefonisch betaald is. Je moet dan wel een mobieltje hebben.
Bekeuren doe je het of doe je het niet.
Tegenwoordig is het toch zo geef je verstand eens voorrang.(RVV)
Hubby TS
Infopolitie Gast

Betaald parkeren

Ongelezen bericht door Hubby »

Hallo Allemaal

Interessante discussie over het wel of niet betalen op een parkeervak.
Ik had de zelfde discussie hier op het werk met een aantal collega's die ook allen motor rijden.
Persoonlijk heb ik net een maand of 3 geleden mijn (motor) rijbewijs gehaald en ik kan mij nog heel goed herinneren van het theorie examen (dan wel van het leren hiervan) dat er een verschil gemaakt werd tussen een motor (die hoefde geen parkeergeld te betalen op een parkeervak) en een motor met zijspan/aanhanger die wel moest betalen. Ik weet dit nog zo goed omdat ik het zo belachelijk vond.
Blijkbaar is er in iedergeval een hele boel onduidelijkheid over.
Briges TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Briges »

Er is voor de burger idd op dat gebied een hoop onduidelijk, dit is niet de schuld van de burger maar de schuld van de gemeentes. En waarom dan wel? Heel simpel, officieel moet ook een motorrijder betalen voor een betaald P-Vak of het nu een zijspan is of alleen de motor dat maakt niet uit. Maar iedere gemeente bepaald zijn eigen beleid betreffende het betalen voor motorrijders, dus de bij de ene gemeente zal je moeten betalen maar bij de andere weer niet.
Een tip is dus voor iedere motorrijder dan ook om eens aan te kloppen bij de gemeente om na te vragen of men moet betalen voor een p-vak als men daar hun motor op willen plaatsen.
Mofkap TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Mofkap »

Om te weten of er wel of niet moet worden betaald voor de motorfiets zou je voor iedere gemeente het parkeerheffingsbesluit moeten lezen.

Soms wordt daarin gesproken over auto's die moeten betalen, soms over motorvoertuigen, soms over motorrrijtuigen, soms over voertuigen en een enkele keer over voertuigen op meer dan twee wielen. Dat gaat vaak gekoppeld aan een verbodsbepaling die ook dezelfde variatie kent in terminologie.

Onduidelijkheid troef dus. Op de parkeerautomaat staat ook nog een tekst. Meestal iets als: "leg het kaartje zichtbaar in uw auto." Moet er dan voor een motorfiets wel of niet worden betaald?
Briges TS
Infopolitie Gast

Dat is het zelfde met invalide parkeerplaatsen, bij de ene moet je betalen en bij de andere weer niet.
Briges TS
Infopolitie Gast

Bij de gemeente waar ik werk (Schouwen Duivenland) daar staat in het besluit omtrend parkeren dat een motor moet betalen voor een betaald p-vak, maar wij als controleurs controleren niet of motorrijders betalen. Dit klinkt dubbel, is het ook. Dus als motorrijder een belletje plegen naar parkeerbeheer is de beste tip.
Gesloten