strepen

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Timon TS
Infopolitie Gast

strepen

Ongelezen bericht door Timon »

Beste mensen,
Krijg je na het afronden van bvb de opleiding tot alround medewerker in een keer 3 strepen en loop je er de eerste drie/ vier jaar met 1 rond of hoe werkt dat?
mashi
OnTroerend goed
Geslacht:

Ongelezen bericht door mashi »

Allround politie medewerker is 4 strepen. Bij ons in de regio wordt je direkt na de opleiding geinstalleerd tot hoofdagent=4 strepen.

Vind ik overigens een zeer slechte zaak er wordt immers wat van u verwacht met 4 strepen op uw schouders en een pas afgestuderde student kan dat niet waarmaken, blijkt wel uit de praktijk.

Mensen tegen zichzelf beschermen, 1e jaar als agent en bij goed functioneren hoofdagent. Op dat moment kan men geleidelijk aan groeien in de functie.

gr, mashi
Kirs
Toplid
Geslacht:
Leeftijd: 46

Ongelezen bericht door Kirs »

Inderdaad tijdens opleiding 1 streep: aspirant.
Na de opleiding de strepen die horen bij de rang.
Per korps wordt verschillend omgegaan met welke rang iemand na de opleiding begint.
Bij sommige korpsen stroom je gelijk in als hoofdagent (4 strepen) binnen, bij andere als agent (3 strepen) (dit geldt bij opleiding voor allround politiemedewerker, bij andere opleidingsniveaus zitten andere rangen vast).
Wat niet uit je hart komt, zal een ander hart niet raken
Walter TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Walter »

en, geloof het of niet, bij anderen krijg je 4 na niveau 3......:P
KaPiche
Stamgast
Inspecteur
Roepnaam: Papa
Geslacht:
Leeftijd: 45

Ongelezen bericht door KaPiche »

Walter schreef:en, geloof het of niet, bij anderen krijg je 4 na niveau 3......:P
KLPD
~Wegens gebrek aan personeel werken er bij de politie mensen, ze zijn zeldzaam dus behandel ze met respect~
KaPiche
Stamgast
Inspecteur
Geslacht:

mashi schreef:Mensen tegen zichzelf beschermen, 1e jaar als agent en bij goed functioneren hoofdagent. Op dat moment kan men geleidelijk aan groeien in de functie.

gr, mashi
Dit gebeurt in MWB.

Bij goed functioneren na 1 jaar
~Wegens gebrek aan personeel werken er bij de politie mensen, ze zijn zeldzaam dus behandel ze met respect~
Kirs
Toplid
Geslacht:
Leeftijd: 46

Ongelezen bericht door Kirs »

Kapiche schreef:
Walter schreef:en, geloof het of niet, bij anderen krijg je 4 na niveau 3......:P
KLPD
durf je geen lidwoord te gebruiken, omdat je niet weet of het DE of HET is?
Wat niet uit je hart komt, zal een ander hart niet raken
Frans
Beheerder
Agent-BD
Brigadier
Geslacht:
Leeftijd: 59

Ongelezen bericht door Frans »

:censored:

Ik zeg niks....ik zeg niks......
Frans
Beheerder
frans@infopolitie.nl
KaPiche
Stamgast
Inspecteur
Geslacht:

Kirs schreef:
Kapiche schreef:
KLPD
durf je geen lidwoord te gebruiken, omdat je niet weet of het DE of HET is?
Hoe kom je daarbij.

En volgens mij kan je het beiden gebruiken. Ligt eraan in welke zinsconstructie.

Jij je zin.

Je moet het niet zo denigrerend opvatten. Zo komt het over op me :wink:
Mohaa TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Mohaa »

mashi schreef:Allround politie medewerker is 4 strepen. Bij ons in de regio wordt je direkt na de opleiding geinstalleerd tot hoofdagent=4 strepen.

Vind ik overigens een zeer slechte zaak er wordt immers wat van u verwacht met 4 strepen op uw schouders en een pas afgestuderde student kan dat niet waarmaken, blijkt wel uit de praktijk.

Mensen tegen zichzelf beschermen, 1e jaar als agent en bij goed functioneren hoofdagent. Op dat moment kan men geleidelijk aan groeien in de functie.

gr, mashi
Ik ben het hier niet helemaal mee eens. Als ik hoor van al mijn "ervaren" collega's dat onze theorie kennis hoger is dan de gemiddelde diender op straat weet ik dit niet helemaal. Wat je ook niet moet vergeten is dat de student niv.4 ook twee jaar op straat heeft gelopen bij elkaar. Als ik kijk naar mijn laatste twee jaar van mijn opleiding. Dan heb ik al best wat mee gemaakt qua ongevallen zelfdodingen etc. Ik word ook goed begeild in het ZELF op maken van de pv's.
Ik denk dat de eisen aan de rang van hoofdagent/agent etc. nu anders zijn door de nieuwe opleiding.
Een voorbeeld:
Ik heb als student: al mijn CAR opleiding. Op mijn bureau heelveel BPZers niet van mijn bureau. Het zelfde geld voor mijn HIT module (Horeca Interventie Team(NHN)).

Dus na mijn opleiding ben ik echt All Round oplgeleid.
mashi
OnTroerend goed
Geslacht:

Ben het helemaal met je eens dat de Theoretische kennis op een goed niveau en op bepaalde vlakken zelfs beter zou kunnen zijn, dit ligt nml aan de student, want heb je de proeve gehaald en je doet er verder niets meer mee.........

Maar het zelfstandig toepassen en optreden in de praktijk is een compleet ander verhaal ondanks de korpskwartielen (sorry dat ik het zeg, waar kontinu een beschermende hand boven het hoofd gehouden wordt) heeft het merendeel van de studenten hier moeite mee, is ook niet erg want het vak leert men pas daadwerkelijk als men zelfstandig in de pratijk bezig is.

Als jij direkt na de opleiding als hoofdagent op straat loopt, wordt er flink wat van jou verwacht, door collegae maar ook door de burger. En het doet mij spijt om te zeggen maar dat kun je nog niet waarmaken! Blijkt wel uit ervaringen van en de vele gesprekken met oudstudenten.

Waarom denk je dat zoveel jonge collegae "insneeuwen"?

Stukje zelfbescherming 1e jaar als agent de straat op en bij goed functioneren na dat jaar bevorderd tot hoofdagent. Zijn niet voor niets regio's in den lande die dat reeds doen.

Uit ervaringen van reeds zittende collegae en afgestudeerde studenten blijkt dikwijls dat ondanks de korpskwartielen men enorme moeite heeft met de koppeling tussen theorie en praktijk, nee dat gaan we ze meteen als hoofdagent op straat laten lopen?????

U is allround opgeleid maar nog niet allround in de praktijk!

mashi
Mohaa TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Mohaa »

Oke ik geef je daar gelijk in.
Maar waar ik wel van overtuigd ben is dat je de "oude" opleiding niet moet vergelijken met de "Nieuwe".

Wat ik je ook moet na geven is dat de zelfstandigheid van de studenten vanuit zichzelf moet komen.
Ik weet van mij zelf (misschien door mijn leeftijd en ervaringen in mijn vorige beroep) dat ik daar wel mee weet om te gaan. Het is inderdaad heel moeilijk om een rechte lijn te trekken, tussen de verschillende personen en ervaringen.
Misschien iets voor Werving en Selectie.

Natuurlijk weet ik van mij zelf als ik klaar ben met mijn opleiding dat ik nog steeds wat begeleiding nodig heb en dat ik niet alles weet. Maar welke Collega kan wel zeggen dat hij alles weet?

Qua omgang met het publiek en de strepen op mijn schouder. Mij valt op dat veel mensen daar niet eens naar kijken maar meer naar de uitstraling van de agent zelf. Als ik namelijk met een jongere "ervaren" collega op stap ben merk ik vaak dat het "publiek/ de burger" vaker mij aanspreekt dan mijn collega terwijl die jongere collega met drie of vier strepen loopt, en ik maar met 1.

Ik ben ook bang dat dit een discussie kan worden waar niemand uit gaat komen over wat een nou de ervaring van een student ten opzichte van een agent/hoofdagent. Wat voor invloed heeft het nieuwe onderwijs op de BPZ?
The Scorpion
OnTroerend goed
Agent
Roepnaam: Sire

Ongelezen bericht door The Scorpion »

-theoretisch zit het dan allemaal wel goed met de opleiding van nu
- die 2 jaar zogenaamde straatervaring die je tijdens je opleiding oploopt is niet veel. twee jaar is gewoon niet veel (ook met de oude opleiding niet), zeker niet als je vooral bezig bent met bepaalde dingen halen. Ik ken die officiele termen nog niet.

Een bepaalde ervaring krijg je pas als je minimaal een jaartje of 3 - 4 vol gas op straat zit. Kan de opleiding het er nog zo goed ingestampt hebben, bepaalde dingen leer je niet op school. Voorbeelden genoeg.
Wie rent, bekent!
mashi
OnTroerend goed
Geslacht:

Vandaar dat ik van mening ben dat iemand niet vanuit de opleiding meteen als hoofdagent aan de slag kan/moet.

Maar goed zolang e.e.a. beslist wordt door iemand die al jaren op kantoor zit, kan je wel raden..........

mashi
Knakker TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Knakker »

Strepen zeggen niet zoveel, zijn alleen belangrijk voor je salaris. Ik ken bijvoorbeeld agenten die ik hoger heb zitten dan sommige brigadiers.

Toch vind ik ook dat je je strepen in de praktijk moet verdienen zodat je er trots op kunt zijn. Ik heb collega agenten die zichzelf echt hebben bewezen in een aantal jaren en later worden bevorderd dan werkstudenten. Na 5 jaar werd je in mijn regio pas hoofdagent.

Ook vind ik het vreemd dat werkstudenten 4 jaar lang met 1 streepje rondlopen ik zou zeggen maak ze na 2 jaar surveillant en na 3 jaar agent, als ze goed functioneren tenminste.
Gesloten