Niet verzekerd.

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Gesloten
an TS
Infopolitie Gast

Niet verzekerd.

Ongelezen bericht door an »

Ik heb een vraag.

Mijn auto heeft het in januari van dit jaar begeven en is dus in de schuur beland.
vervolgens heeft een colega van mij hem overgenomen maar had deze nog niet
overgezet.
Maar ik had geen verzekering meer en nu krijg ik een brief thuis dat de auto niet verzekerd is
volgens juncto artikel 2 WAM.
En ben er in middels ook achter gekomen dat dit niet mijn eerste keer is, kan ik hier nog onderuitkomen of moet ik gewoon de bekeuring die ik zal krijgen betalen en wie weet hoe hoor zo'n
bekeuring is?
Ps. Ik ga morgen maar even samen met deze colega naar het postkantoor om hem alsnog over te schijven.

GR. An
rich
Moderator
Agent
Geslacht:
Leeftijd: 51

Ongelezen bericht door rich »

Feit zal zijn dat je op een peildatum een auto op je naam had staan en dat je daarvoor geen verzekering in stand hebt gehouden.

Het strafbare feit is dus gepleegd en daarmee zal je moeilijk onder de boete uit kunnen komen.
met een vriendelijke groet, Rich

rich@infopolitie.nl

Als je blijft staren naar de plek waar de zon onderging, zal je hem nooit meer op zien gaan.
an TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door an »

Heeft u ook enig iedee wat zo'n bekering zal gaan kosten?

Gr. An
rich
Moderator
Agent
Geslacht:

Ik heb wel eens een bedrag van 240 euro voorbij zien komen maar ook wel eens hogere bedragen.
Je geeft aan dat het niet de eerste keer is dus het kan best een forse boete zijn.

Pin me alleen niet vast op mijn antwoord want ik ben niet thuis in de boetebedragen.

rich@infopolitie.nl

Als je blijft staren naar de plek waar de zon onderging, zal je hem nooit meer op zien gaan.
Gast TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Gast »

rich schreef:Ik heb wel eens een bedrag van 240 euro voorbij zien komen maar ook wel eens hogere bedragen.
Je geeft aan dat het niet de eerste keer is dus het kan best een forse boete zijn.

Pin me alleen niet vast op mijn antwoord want ik ben niet thuis in de boetebedragen.

Met ander worden daar gaat m,n vakantie geld weer. :(
Soms wil je hier wel eens in niemands land wonen tis niet echt aantrekelijk hier in nederland.
rich
Moderator
Agent
Geslacht:

Het mooie is echter dat je al dat geld in je zak had gehouden als je de auto gewoon verzekerd had.
In deze moet je dus geen verwijt naar het land maken maar naar jezelf.

rich@infopolitie.nl

J o h a n
Stamgast
Geslacht:

Ongelezen bericht door J o h a n »

Auto weg? zorg ALTIJD dat je vrijwaring hebt.

Goed vertrouwen? Niet doen !

Johan
gvdbor
In Memoriam
Geslacht:

Ongelezen bericht door gvdbor »

En topicstarter had natuurlijk ook even het kenteken kunnen schorsen, zou er ook geen probleem geweest zijn.
rai
In Memoriam
KMAR
Geslacht:

Ongelezen bericht door rai »

Het verhaal zo lezende heeft de TS (mogelijk) een WAM-eigenaar vordering thuisgestuurd gekregen ???

Mogelijk dat die collega na overname, echter voordat het kenteken is overgeschreven, gecontroleerd en is er door de verbalisant een WAM-vordering naar het huisadres van de TS gestuurd om aan te tonen dat het voertuig ten tijde van de controle verzekerd was ???

Als het een brief van het OM (CJIB) was had er wel een acceptgiro bijgezeten cq. had de TS wel een dagvaardiging om voor te komen gekregen.

Misschien dat de TS meer duidelijkheid kan geven over die thuisgestuurde brief ???
Gesloten