rich schreef:Kennelijk ben je er vaak genoeg op aangesproken.
Tevens is dit alles vrij ruim in de media geweest en het niet op de juiste wijze dragen van een gordel is hetzelfde idee als rondrijden met een airbag die leeg is.
Kan allemaal wel, maar vraag me ook af of de marechaussee wel bevoegd is op dat moment om mij een boete te geven. Heb gehoord dat er andere zaak loopt over de politie-taken van de marechaussee.
De media is pas eind maart, begin april begonnen met een campagne voor het dragen van de gordels en daar wordt niet bij vermeld HOE ze te dragen alleen maar om ze ALTIJD te dragen.
..::Frans::.. schreef:Persoonlijk vindt ik je opmerking wel een beetje flauw Milou. Als je niet waarschuwt ben je geen lieve agent (Hmm, daar zal ook niemand warm of koud van worden volgens mij) en de opmerking dat je hem dan beter niet had kunnen dragen zorgt er bijna voor dat ik zou zeggen dat je dan maar het beste een van die velen kunt zijn die op jaarbasis niet al te zachtzinnig met de voorruit in aanraking komen kunt zijn. Maar dat doe ik dus niet.
Tipje van mij: Vermeld niet dat je het bezwaar schrijft omdat je de agent niet net zo lief vond als al die vorigen.... Hebben ze daar in leeuwarden ook weer een week buikpijn...
Succes.
Frans, er staat nergens in mijn verhaal dat de vorige agenten lief waren. IMHO zijn agenten NOOIT lief, daar worden ze denk ik ook niet echt op getraind, n'est pas?
Ben niet blond en weet heus wel hoe je een bezwaarschrift moet schrijven.
Deze heren van de marechaussee hadden gewoon mijn moeten vertellen dat de regels omtrent het juist dragen van een gordel sinds kort zijn aangescherpt en dat er dus ook nu boetes voor worden uitgeschreven. Niet gelijk naar de bonnenboekje grijpen en denken; "Ha, weer een stukje dichter bij mijn Paasbonus!"
Milou schreef:
Ik vindt dat hij me op z'n minst had moeten waarschuwen dat de regels sinds kort veranderd zijn en dat ik op deze manier een boete riskeer.
Het RVV-1990 is op 1 november 1991 definitief ingevoerd en sinds die tijd worden er al mensen bekeurd (en veroordeeld) voor het verkeerd dragen van de autogordel.
De motivatie die de rechters hanteren is altijd even duidelijk als logisch: ''De verplichting aan autofabrikanten om voorin driepuntsgordels aan te brengen, mag gevolgd worden door de redelijke eis dat bestuurders dergelijke gordels ook op de voorgeschreven wijze hanteren...''
Sinds 1 maart is dit specifiek zo geregeld, maar de strafbaarheid van een dergelijke gedraging is, ver daarvoor, al bij het 'nuchtere verstand' (of het ontbreken daarvan) neergelegd...
'Dingen simpel houden is heel moeilijk, dingen moeilijk maken is daarentegen heel simpel..'
Nou, er rest je nog 1 optie en dat is in bezwaar gaan.
Je staat kennelijk toch niet open voor de mening van een ander maar bedenk je wel dat je volwassen bent en dat je zelf verantwoordelijk bent.
Als je een nieuw truitje koopt dan kijk je ook naar een wasvoorschrift en een verwassen truitje is minder ingrijpend dan een ingedeukte schedel.
Je kan het verwijt wel bij een ander neerleggen maar jij bent degene die de gordel niet correct heeft gedragen. De verantwoordelijkheid van iedere bestuurder is dat ze ookz elf op de hoogte blijven van de regels en daar heb je dus kennelijk een steekje laten vallen.
Ik laat deze discussie niet in een "welles, nietes" topic verzanden dus bij deze sluit ik het onderwerp. Mocht je verder de discussie aan willen gaan dan staan mn mail adres vermeld.