minimum snelheid snelweg
Moderator: Moderatorteam
-
Eliza TS
- Infopolitie Gast
minimum snelheid snelweg
Bestaat er een minimum snelheid op de snelweg als de weg helemaal vrij is?
- rai
- Geslacht:
Zoals hierboven al gezegd is er geen minimum snelheid, echter op het moment dat iemand zonder aanwijsbare reden met 40 km/u over de snelweg tuft, waardoor acteropkomend verkeer rare capriolen moeten uithalen, omdat zij dit niet verwachten kunt u in overtreding zijn voor artikel 5 Wegenverkeerswet voor het veroorzaken van gevaar of hinder.
-
Mo TS
- Infopolitie Gast
Ik dacht dat er wel degelijk een minimumsnelheid bestond. Vandaar dat het verboden is voor de invalideautootjes met snelheidsbegrensing van 45 km p/u..
Dacht dat de minimumsnelheid rond de 50 of 60 lag.
Gr
Mo
Toegevoegd:
En zie onze eigen politie info site (minimumsnelheid 50km p/u en je voertuig moet minimaal 60 p/u kunnen rijden):
http://www.infopolitie.nl/index.php/ver ... osnelwegen
Ik dacht dit inderdaad nog in mijn hoofd te hebben omdat dit een examenvraag bij het CBR is.
Dacht dat de minimumsnelheid rond de 50 of 60 lag.
Gr
Mo
Toegevoegd:
En zie onze eigen politie info site (minimumsnelheid 50km p/u en je voertuig moet minimaal 60 p/u kunnen rijden):
http://www.infopolitie.nl/index.php/ver ... osnelwegen
Ik dacht dit inderdaad nog in mijn hoofd te hebben omdat dit een examenvraag bij het CBR is.
- rijschoollucassen
- Roepnaam: Jaap
- Geslacht:
-
jacco TS
- Infopolitie Gast
- Michael
- Geslacht:
- Leeftijd: 50
Heb je daar ook een bron bij??jacco schreef:er is wel degelijk een minimun snelheid voor op de snelweg.
di eis vastgesteld op 60 km per uur
voor de b wegen is dat 40 km per uur
met vriendelijke groet jacco kisjes
Want als ik in de file sta (en die zijn er regelmatig) rij ik geen 60 km/u.............krijg ik dan een bon??
-
Mofkap TS
- Infopolitie Gast
-
andre TS
- Infopolitie Gast