TAXI'S !

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

coderood TS
Infopolitie Gast

TAXI'S !

Ongelezen bericht door coderood »

Naar aanleiding van het onderzoek van het Algenmeen Dagblad ( wat iedereen eigenlijk al wist )....wat gaat er aan gebeuren,aan deze asociale weggedragingen van het merendeel van taxichauffeurs ?
Castaway
Gewaardeerd lid
Geslacht:

Ongelezen bericht door Castaway »

Frans
Beheerder
Agent-BD
Brigadier
Geslacht:
Leeftijd: 59

Ongelezen bericht door Frans »

Goh, op nummer 1 van de aardigste/beste taxiritten..... Mobitax Den Bosch....

Zie je wel dat wij het zo slecht toch nie tdoen...:D
Frans
Beheerder
frans@infopolitie.nl
mashi
OnTroerend goed
Geslacht:

Ongelezen bericht door mashi »

Schrijven, schrijven en nog eens schrijven.

Er zijn nog steeds teveel taxi-chauffeurs die de dagrittenstaat en de weekmap niet goed en zelfs helemaal niet invullen :twisted: :twisted: :twisted:

Laat ik nou net genoeg sjoege hebben van deze staten om de nodige boeterapporten te kunnen opmaken :twisted: :twisted:
Castaway
Gewaardeerd lid
Geslacht:

Ik vind het een waardeloos onderzoek met slechte argumentatie, het had zo in de Telegraaf kunnen staan. Alle vooroordelen t.o.v. taxi's worden opgezocht en bevestigd.
Natuurlijk zijn er onder chauffeurs veel bellers en hardrijders, maar kijk eens om je heen wat er zoal op de weg gebeurt door de overige weggebruikers?..

Enkele belangrijke punten waar het ‘onderzoek’ op stukloopt:
- Het starttarief wordt niet bekend gemaakt, een taxi die zonder voorrijkosten rijdt heeft dus de eerste 3 km vanzelfsprekend een hogere km-prijs aangezien de meter op 0 begint.
- De wachttijden tijdens de rit worden niet vermeld. Als je 2 km door de stad rijdt wordt de prijs hoger omdat je om de 40 seconden voor een stoplicht staat en dus het wachttarief ingeschakeld wordt. Wanneer je bij een andere rit 3 km over de snelweg rijdt ben je uiteraard veel voordeliger uit.
- De afstanden van de gereden ritten verschillen enorm, hierdoor lijkt het verschil in prijs groter dan het werkelijk is. Daarbij komt dat voor buitenritten vaak goedkopere tarieven gebruikt worden dan lokale ritjes.
- Het hele bedrijf wordt afgerekend op de fout(en) van één chauffeur.
- Etc..
coderood TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door coderood »

Taxivergunning in beslag nemen en na 6 maanden teruggeven na herhaaldelijk dezelfde zware overtredingen op heterdaad....of gebeurt dat al ?
Castaway
Gewaardeerd lid
Geslacht:

Vergunning staat op naam van het bedrijf. Het is niet mogelijk de onderneming af te rekenen op de fouten van haar werknemers..
Botje
OnTroerend goed
Agent

Ongelezen bericht door Botje »

Castaway schreef: Natuurlijk zijn er onder chauffeurs veel bellers en hardrijders, maar kijk eens om je heen wat er zoal op de weg gebeurt door de overige weggebruikers?
In mijn ogen is een taxichauffeur meer dan een overige weggebruiker en mogen er dus met betrekking tot het gedrag op de weg en de bejegening van de klant ook hogere eisen aan gesteld worden. Aan de schandpaal met de horken.
andre TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door andre »

Yep, en gewoon afnemen die chauffeurspas. :roll:
Frans
Beheerder
Agent-BD
Brigadier
Geslacht:

Castaway schreef:Alle vooroordelen t.o.v. taxi's worden opgezocht en bevestigd.
Euhm, als je met 100 taxi's meegaat, en er blijken zo verschrikkelijk veel achterlijke zaken in de praktijk aan het licht te komen, en vervolgens schrijf je die heel objectief op, geeft die taxibedrijven gelegenheid om te reageren en dan krijg je antwoorden waarvan je denkt: Pffff, behalve autorijden hebben ze ook nog nooit de nederlandse taal geleerd....

Ligt het dan aan het AD dat ze de vooroordelen bevestigen...of aan die bedrijven ???

Persoonlijk denk ik het laatste...enm ja, ik heb ook een cvooroordeel tegen taxichauffeurs... Er zullen ECHT best wel goeie zijn, en ik ken er ook wel een stuk of 3....maar het merendeel van de chauffeurs bevestigd zelf dagelijks, keer op keer de vooroordelen....

Kortom, meteen op staande voet ontslaan en RB afnemen voor een jaar of 3.... Dan zal het pas een heel stuk veiliger wordne op straat...
Frans
Beheerder
frans@infopolitie.nl
Castaway
Gewaardeerd lid
Geslacht:

Geloof mij, ik zal de laatste zijn die ontkent dat er een heleboel aso's tussen zitten. Ik ga het gedrag van deze mensen absoluut niet goedpraten. Voor mijn vorige werk heb ik veel te maken gehad met de wet personenvervoer en ik heb de branche mede dankzij de deregulering in 2000 en het invoeren van het chauffeursdiploma enorm zien veranderen. Desalniettemin vind ik dat het onderzoek niet objectief is en slecht beargumenteerd.
Frans
Beheerder
Agent-BD
Brigadier
Geslacht:

Maar wat vindt je er slecht aan dan ?
Frans
Beheerder
frans@infopolitie.nl
Mofkap TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Mofkap »

Botje schreef: In mijn ogen is een taxichauffeur meer dan een overige weggebruiker en mogen er dus met betrekking tot het gedrag op de weg en de bejegening van de klant ook hogere eisen aan gesteld worden. Aan de schandpaal met de horken.
Spiegeltje, spiegeltje aan de wand......

:wink:
zijlvaart67
Moderator
Agent
Brigadier
Geslacht:

Ongelezen bericht door zijlvaart67 »

Ik voel nog 't meeste voor de argumentatie van 'Botje'... We spreken tenslotte over 'beroepschauffeurs en daar mag je probleemloos de lat een stuk hoger leggen dan bij de gemiddelde weggebruiker...

En, dankzij de aanscherpende wetgeving, zal het niveau gerust weer iets 'opkrabbelen', maar laten we niet vergeten dat de (vrij recente) dramatische val nog lang niet is goedgemaakt...

Qua verkeerskennis scoren taxichauffeurs enorm slecht... Vindt ik eerlijk gezegd nog niet eens het ergste, het feit dat ze totaal geen 'visitekaartje' zijn voor ons land terwijl zij veel contacten hebben met toeristen vind ik nog veel schokkender...

'Dingen simpel houden is heel moeilijk, dingen moeilijk maken is daarentegen heel simpel..'

Mofkap TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Mofkap »

Hebben we het al over het verkeersgedrag van

* bus sjauffeurs
* vrachtwagenrijderts
* pliesieagenten
* trembestuurderts
* bouwvakkerts in witte bestelbusjes
* liesrijderts
* artsenbezoekers
* koninklijk huis
* maresjoossee

(* niet doorhalen, zijn alle van toepassing)

gehad?

Of wordt daar een separaat topic voor geopend?
Gesloten