DVD beeld voorin de auto

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Gesloten
Sjaak TS
Infopolitie Gast

DVD beeld voorin de auto

Ongelezen bericht door Sjaak »

Ik heb een navigatiesysteem waarbij je ook tijdens het rijden een (muziek)dvd kan afspelen.
Het beeldscherm zit laag in het midden console, dus absoluut niet belemerend voor het zicht op de weg.
Mag de politie je hier een bekeuring voor geven?
Julio
OnTroerend goed
Agent
Surveillant
Roepnaam: Julio
Geslacht:
Leeftijd: 38

Ongelezen bericht door Julio »

Wanneer de bestuurder hierdoor niet afgeleid wordt en het overige verkeer ook niet zie ik er geen probleem in.
rich
Moderator
Agent
Geslacht:
Leeftijd: 51

Ongelezen bericht door rich »

Het gros van de weggebruikers heeft zonder een dvd scherm al voldoende moeite om de aandacht bij het verkeer te houden. Ik denk dat iedereen wel kan beredeneren dat een dvd afspelen tijdens het rijden een vorm van afleiding is.

Er zal een conrete vorm van hinder of gevaar moeten worden waargenomen voordat een situatie bekeuringswaardig is maar de meeste dienders hebben voor een dergelijk feit vast wel even de tijd om een bepaalde situatie op de juiste wijze aan het papier toe te vertrouwen.
met een vriendelijke groet, Rich

rich@infopolitie.nl

Als je blijft staren naar de plek waar de zon onderging, zal je hem nooit meer op zien gaan.
ThunderSTreak
Moderator
Luitenant-kolonel
Adviseur Veiligheid
Vademecum
Geslacht:
Leeftijd: 67

Ongelezen bericht door ThunderSTreak »

Moet toch nog eens achter dat Britse onderzoek aan waarin stond in welke mate verschillende vormen van 'electronisch' verkeer een afleiding vormen voor bestuurders in termen van reactiesnelheid
Met vriendelijke groet,

ThunderSTreak
Afbeeldingdrive safe4safetyAfbeelding
rfo00457 TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door rfo00457 »

Het gros van deze systemen laat niet toe dat een DVD wordt afgespeeld als er een snelheidssignaal aanwezig is.

Maar dat valt natuurlijk te kraken!
Gesloten