bekeuring

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Gesloten
yvonne ingrid TS
Infopolitie Gast

bekeuring

Ongelezen bericht door yvonne ingrid »

hallo ik heb de volgende vraag
mijn zoon kreeg een geel papiertje binnen een beschikking van 75 euro omdat hij op 16 maart ergens heeft gestaan en overlast heeft veroorzaakt mijn zoon zegt hier niet te zijn geweest en op het briefje staat zijn naam en de hele rest adres ena bij kenmerken staat id dat is indentiteit maar moet er dan niet zijn id nummer bij staan of is dat niet nodit hij zegt dat hij geen politie heeft gezien en ook dat hij daar niet was kan iemand een valse naam opgeven zonder id of kan dat niet wat kan hij hiermee het beste doen er staat ook een verbalisant nr bij kan hij dan nagaan wie hem deze bekeuring heeft gegeven alvast bedank
rai
In Memoriam
KMAR
Geslacht:

Ongelezen bericht door rai »

Even een korte aanvullende vraag ???

Hoe is dat geeltje in uw bezit gekomen ???
Heeft hij het laten zien, zat het in zijn broekzak en vond u het tijdens het wassen, lag het in de brievenbus ???
En wat is de leeftijd van uw zoon ???
yvonne ingrid TS
Infopolitie Gast

bekeuring nu pas binnen

Ongelezen bericht door yvonne ingrid »

rai schreef:Even een korte aanvullende vraag ???

Hoe is dat geeltje in uw bezit gekomen ???
Heeft hij het laten zien, zat het in zijn broekzak en vond u het tijdens het wassen, lag het in de brievenbus ???
En wat is de leeftijd van uw zoon ???

mijn zoon is 17 jaar en hij kwam vanmorgen per post
Walter TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Walter »

mag toch aannemen dat bij het uitschrijven het identiteitsbewijs gezien is.
de tijd van opgeven valse naam is geweest....
en als er aangegeven staat dat de naam is gecontroleerd aan de hand van het ID dan denk ik dat er iemand niet helemaal de waarheid spreekt.
Gast TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Gast »

Walter schreef:mag toch aannemen dat bij het uitschrijven het identiteitsbewijs gezien is.
de tijd van opgeven valse naam is geweest....
en als er aangegeven staat dat de naam is gecontroleerd aan de hand van het ID dan denk ik dat er iemand niet helemaal de waarheid spreekt.

daarom vraag ik het aan jullie voor de zekerheid hij moet de bekeuring zelf betalen hoor en ik steek niet mijn handen voor hem in het vuur maar ik kan toch het nummer van verbalisant op vragen bij de politie
kijk de heren hangen ook vaak bij het w.c dus ik kijk nergens van op maar hij zegt het normaal gelijk als hij een bekeuring heeft en ik dacht ja zet dan zijn id nr erbij want sommige agenten gaan nog uit van een goed vertrouwen als ze een naam opgeven en misschien iemand die hem goed kent zijn naam enz heeft genoemd ja ik weet het ook niet maar ze kunnen dat dus gewoon per post opsturen waarom schrijven ze hem dan niet ter plekke uit net als bij een bekeuring voor verkeerd parkeren onder je ruiten wisser dan kunnen ze hem toch uitschrijven en gelijk meegeven
gvdbor
In Memoriam
Geslacht:

Ongelezen bericht door gvdbor »

Het aardige van een ID is dat je er dan niet meer een nummer bij hoeft op te schrijven omdat je aan de hand van een foto de naam kunt controleren.
Walter TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Walter »

snap je redenatie gast.

maar met oog op het vele aantal keren dat jeugdigen proberen valse gegevens op te geven durf ik bijna mijn hand in het vuur te steken voor de collega die het betreft. dat hij dus ID gezien heeft.

en aan d ehand van verb nr kun je bij een collega uitkomen. vraag is alleen of je de naam krijgt.
Boss TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Boss »

Als de desbetreffende collega een beetje zijn best heeft gedaan dan zal u op de voorzijde van het toegezonden geeltje rechtsonderaan een hokje met conform: zien staan. Wanneer er bij dit hokje nu ID / Cert. (certificaat) etc. staat dan is uw zoon dus gewoon geverbaliseerd met behulp van het tonen van zijn ID en dan weet u direct of uw zoon de waarheid spreekt.

Gr. Mark

Ps. Ik weet niet of dit in elke regio zo is, althans in het korps Zeeland is deze optie er wel op het geeltje. :lol: :lol:
sentinel1984 TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door sentinel1984 »

Een vriend van mij is door rood gereden (altands volgens het verbaal) aangezien dit in zijn ogen niet klopte heeft hij de politie gevraagd of hij de agent mocht spreken die dit geconstateerd had. Hij heeft naam + tel achter gelaten en de mederwerker ging contact opnemen met de agent.
De agent belde ook daadwerkelijk terug. Samen hebben ze het (telefonisch) besproken.

Is dit niet een mogenlijkheid bij jullie? even naar het bureau bellen.
foreverblue TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door foreverblue »

Inderdaad gewoon bellen naar 0900-8844 en het verbalisantnummer vermelden. De telefonisten kunnen u verder helpen.
Gesloten