rijden bij schorsing
Moderator: Moderatorteam
-
Gast TS
- Infopolitie Gast
rijden bij schorsing
ik wil mijn auto gaan schorsen. laat hem wel in de verzekering overigens
maar helaas ben ik genoodzaakt hem te verplaatsen naar 3 maanden ergens anders heen.
als ik toch ga rijden en ik word gepakt. wat kost mij dat dan?
het is een stukje van 10 minuten namelijk.
maar helaas ben ik genoodzaakt hem te verplaatsen naar 3 maanden ergens anders heen.
-
koopman TS
- Infopolitie Gast
Re: rijden bij schorsing
Wel een vreemde vraag???? U wilt gaan schorsen en toch ook tien minuten rijden. Wat wilt u voor antwoordAnonymous schreef:ik wil mijn auto gaan schorsen. laat hem wel in de verzekering overigens
-
Walter TS
- Infopolitie Gast
er vanuitgaande dat je apk en wam in orde zijn, heb je kans dat je een naheffing krijgt van het CBM....indien je gepakt wordt. verder is er door de politie in het geval van juiste apk en wam niks aan te doen.Anonymous schreef:ik wil mijn auto gaan schorsen. laat hem wel in de verzekering overigens
-
Gast TS
- Infopolitie Gast
hoezo is dit een vreemde vraag? ik mag hem 3 maanden op eigen terrein bij iemand zetten en na 3 maanden moet hij weg en mag hij bij andere mensen staan.koopman schreef:Wel een vreemde vraag???? U wilt gaan schorsen en toch ook tien minuten rijden. Wat wilt u voor antwoordAnonymous schreef:ik wil mijn auto gaan schorsen. laat hem wel in de verzekering overigens
dat ligt 10 minuten uit elkaar.
ik vind eerder uw opmerking raar.
-
mwb TS
- Infopolitie Gast
Om even terug te komen op uw vraag.Anonymous schreef:ik wil mijn auto gaan schorsen. laat hem wel in de verzekering overigens
De politie geeft U hiervoor geen bekeuring. U moet het zo zien: "Rijden tijdens schorsing" is geen strafbaar feit dat bij de politie in het boekje staat. In feite ontduikt U de belasting. Wel kan het zijn dat de politie dit doorgeeft aan de belastingdienst. U krijgt dan een naheffing (denkt U aan enkele honderden euro's).
Om een en ander te regelen voor die 10 minuten, ga eens vragen bij de belastingdienst. Ik denk dat U voor 1 dag een kenteken en verzekering kunt aanvragen.
-
Gast TS
- Infopolitie Gast
-
andre TS
- Infopolitie Gast
Wetstekst
Art. 68.1. De schorsing eindigt:
a.door opheffing als bedoeld in artikel 69,
b. door verloop van een jaar nadat de schorsing is verleend, of
c. zodra met het voertuig gebruik van de weg wordt gemaakt.
2.
Bij algemene maatregel van bestuur kan onder daarbij te stellen voorwaarden worden bepaald dat in bepaalde uitzonderingsgevallen tijdelijk kan worden afgeweken van het eerste lid, aanhef en onderdeel c.
-
Gast TS
- Infopolitie Gast
-
Walter TS
- Infopolitie Gast
slepen achter een andere auto mag dus ook niet lijjkt mij.Art. 68.
1. De schorsing eindigt:
a.door opheffing als bedoeld in artikel 69,
b. door verloop van een jaar nadat de schorsing is verleend, of
c. zodra met het voertuig gebruik van de weg wordt gemaakt.
dan maak je gebruik van de weg.
OP een autoambulance mag dus wel.
en hoe het zit achter een sleepauto van een VHD sleper durf ik niet te zeggen, maar lijkt me dat dan ook regel c geldt.
-
Roland TS
- Infopolitie Gast
- donmarcello
- Roepnaam: marcel
- Geslacht:
- Leeftijd: 69
-
Walter TS
- Infopolitie Gast
-
andre TS