APK verlopen

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Gesloten
Gast TS
Infopolitie Gast

APK verlopen

Ongelezen bericht door Gast »

ik kon het antwoord niet zo snel in de schatkist vinden en van de zoekfunctie werd ik ook niet wijzer.

bij mij in de buurt staat en auto die een verlopen APK heeft. moest nu al langer dan een maand geleden gebeuren. Hoe lang heb je nog nadat de datum is verstreken??

Waar kun je evt een melding hiervan doen.

Ja, zeg je dan, je kunt de eigenaar er ook op wijzen, maar ik weet van deze bestuurder dat hij het niet zo nauw neemt met de regels. want ik zie zijn auto vaak genoeg bij het cafe staan en weet dat hij daar ook zoveel drinkt dat hij niet meer mag autorijden. en dus ook gewoon met de auto naar huis rijdt.

het ergste vind dan nog persoonlijk van dat naar huis rijden is dat het (stam)cafe waar hij altijd is, nog geen 2 minuten fietsen is (of 5 minuten lopen) naar zijn huis. het stukje met de auto is ook niet zo ver. maar aangezien we in een woonwijk wonen met veel kinderen heb je, lijkt mij, echt wel je reactie vermogen nodig.
MotoRon
Beheerder
Agent-BD
Brigadier
Roepnaam: Ron
Geslacht:
Leeftijd: 67

Ongelezen bericht door MotoRon »

Uit de vraagstelling lees ik tussen de regels dat er wat meer aan de hand is dan alleen een simpel APK-feit. De frustratie kan ik me voorstellen, maar die los je niet op door iemand aan een APK-bon te helpen.
Ga eens langs het politiebureau of bepraat de zaak eens met een wijkagent.
MotoRon
Beheerder
motoron@infopolitie.nl
Gast TS
Infopolitie Gast

er is niets aan de hand. ik vind alleen dat een ieder zijn zaakjes op orde moet hebben.

ik denk als jij boodschappen gaat doen je ziet de auto van een buurt bewoner bij het cafe naast bij de supermarkt staan, en je ziet diezelfde buurman een paar uur later thuiskomen in de auto en je ziet aan die buurman dat ie er paar op heb, terwijl er kinderen op straat spelen dat je ook denkt van dat kan niet.

en ik weet zeker dat jij beroepshalve, mensen die een glaasje te veel op hebben eerder herken als ik.

als ik met de auto wegga dan drink ik niet of ik neem fiets/taxi.
gvdbor
In Memoriam
Geslacht:

Ongelezen bericht door gvdbor »

Anonymous schreef:beroepshalve, .
Daar heeft u een waar punt.
Gast TS
Infopolitie Gast

MotoRon schreef:simpel APK-feit
????

hij zou maar iemand aanrijden, zonder APK en en met alcohol achter het stuur kunnen de slachtoffers zelf in nog meer (financiele) problemen komen.
rai
In Memoriam
KMAR
Geslacht:

Ongelezen bericht door rai »

Over het algemeen betalen verzekeringsmaatschappijen van de veroorzaker (mits verzekerd natuurlijk) gewoon uit aan het slachtoffer.
De verzekeringsmaatschappij kan daarintegen wel de gemaakte kosten via een civiele procedure terugvorderen op de veroorzaker op het moment dat er alcohol in het spel is en/of de aanrijding mede oorzaak ik van het feit dat het voertuig technische gebreken vertoont.

Maar goed, even concreet, wat is nu precies uw vraag cq. probleem ???

Van een net verlopen APK van een voertuig van een buurtbewoner gaat het via rijden onder invloed door dorpskernen waar kinderen spelen, naar de financiële gevolgen bij een eventuele aanrijding.
Waar of niet ???
MotoRon
Beheerder
Agent-BD
Brigadier
Roepnaam: Ron
Geslacht:
Leeftijd: 67

Re: APK verlopen

Ongelezen bericht door MotoRon »

Anonymous schreef:ibij mij in de buurt staat en auto die een verlopen APK heeft. moest nu al langer dan een maand geleden gebeuren. Hoe lang heb je nog nadat de datum is verstreken??

Waar kun je evt een melding hiervan doen.
Hoe kom je aan de wijsheid, dat de apk verlopen is? Heb je dit nagekeken op de site van de RDW?
Als dat zo is, neem je bij mij het idee niet weg dat er meer aan de hand is. (of heb je meteen de hele straat even gecontroleerd op de APK-datum)
Anonymous schreef:hij zou maar iemand aanrijden, zonder APK en en met alcohol achter het stuur kunnen de slachtoffers zelf in nog meer (financiele) problemen komen.
Ik zie niet in wat een verlopen APK te maken heeft met een aanrijding (in tegenstelling tot alcoholgebruik of technische mankementen aan het voertuig, maar over mankementen heb ik je niet gehoord)
MotoRon
Beheerder
motoron@infopolitie.nl
Frans
Beheerder
Agent-BD
Brigadier
Geslacht:
Leeftijd: 59

Ongelezen bericht door Frans »

Goed, ik begrijp dus dat u een gruwelijke hekel heeft aan deze buurtgenoot en dat u hem eens lekker een oor aan wil naaien.

Maar dan wel door een ander, in dit geval een agent, hem een bonnetje aan te laten smeren voor een verlopen APK'tje, waarschijnlijk omdat dat het allergemakkelijkst is. Een ander het vuile werk laten doen vanwege het feit dat deze meneer toch niet echt wil luisteren (maar heeft u al geprobeerd met hem te praten dan, want daar geloof ik geen bal van).

Als u in ieder geval bij mij zou komen met de opmerking dat mijn APK een maand is verlopen kreeg u ook behoorlijk commentaar terug. Behalve het feit dat het UW zaken niet zijn, mag een APK keuring 2 volle maanden over de datum zijn, wat dus al betekent dat u gewoon aan het zoeken bent.

Dat opgeteld bij het feit dat u al de moeite heeft genomen zijn kenteken bij RDW op te vragen sterkt dat vermoeden.

Vecht een burenruzie gewoon op een normale manier uit, praat met de mensen, maar span anderen niet voor uw karretje, daar heeft zelfs de politie een gruwelijke hekel aan.
Frans
Beheerder
frans@infopolitie.nl
Gast TS
Infopolitie Gast

.

of heb je meteen de hele straat even gecontroleerd op de APK-datum

Ja, als ik een auto zie waarvan ik denk: dat die nog de weg op mag, kijk ik dat na. (een rare eigenschap) maar wat kan het kwaad. de RDW stelt dit beschikbaar, dus waarom geen gebruik van maken.

bij mij weten is een APK goedgekeurde auto een vereiste bij de verz.mij.
Botje
OnTroerend goed
Agent

Re: .

Ongelezen bericht door Botje »

Anonymous schreef: bij mij weten is een APK goedgekeurde auto een vereiste bij de verz.mij.
Het kan een vereiste zijn maar wanneer de technische staat van de auto gewoon in orde is hoeft het geen probleem te zijn. Verder is het zo dat het niet hebben van een APK voor de verzekering niet automatisch een reden is om niet uit te keren. Schade aan derden wordt altijd vergoed en de verzekering zal op zijn beurt waarschijnlijk die schade wel weer gaan verhalen op de verzekeringnemer.

Verder zal de politie weinig aandacht besteden aan de APK bij stilstaande auto's. Er bestaat zoiets als een registercontrole waarbij van tijd tot tijd (een gedeelte van ?) het kentekenbestand van de RDW doorgelopen wordt en er automatisch bekeuringen uitrollen voor auto's die geen APK en/of verzekering hebben.
gvdbor
In Memoriam
Geslacht:

Ongelezen bericht door gvdbor »

Het ligt op mijn lippen een opmerking te plaatsen. echter omdat wij onze gasten proberen hoog te hebben en te houden doe ik het toch maar niet.
Mich TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Mich »

Gesloten