Puntenrijbewijs

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Angie TS
Infopolitie Gast

Puntenrijbewijs

Ongelezen bericht door Angie »

Hallo..
Ik had een vraagje over de punten van punten rijbewijs..Mijn vraag is over de overtreding; veroorzaken van gevaar of hinder in het verkeer (art. 5 WVW). Tijdje geleden ben ik staande gehouden door een motoragent, omdat ik mijn gordel niet om had en hem niet voor liet gaan op een rotonde (agent reed op de rotonde). Ik kreeg daarvoor een waarschuwing..Nou is mijn vraag..Kan je een punt in mindering krijgen voor geen voorrang verlenen?

Alvast bedankt
Maurice930 TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Maurice930 »

Hoi Angie,

Nee, je kunt hiervoor geen punt krijgen. Deze krijg je als je een alcoholprom. hoger dan 0.8 hebt, bumperkleeft, met meer dan 30 km/h de toegestane max. snelheid overschrijdt of idd een artikel 5 of 6 van de WVW overtreedt. Wellicht kun je eens kijken op cbr.nl. Daar staat wel het een en ander. Houd je maar gewoon lekker aan de regels, dan weet je zeker dat je goed zit :engel:
Angie TS
Infopolitie Gast

Puntenrijbewijs

Ongelezen bericht door Angie »

Hartstikke bedankt voor je antwoord Maurice930! Ik las net over Artikel 5 of 6 dat er een punt af gaat voor bestuurders die straatraces enz. houden, i.i.g. HELE gekken dingen doen op de weg! Nogmaals dank!
JvV TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door JvV »

Rijden onder invloed valt niet onder maatregel beginnend bestuurder. Wel worden beginnend bestuurders eerder naar de EMA-cursus gestuurd (al bij 0,8‰ in plaats van 1,3‰).

De overtredingen die worden geregistreerd zijn:

* bumperkleven;
* ernstige snelheidsovertredingen (meer dan 30 km/uur te hard/op autosnelwegen meer dan 40 km/uur te hard);
* het veroorzaken van gevaar of hinder in het verkeer;
* veroorzaken van materiële of immateriële schade door onjuiste naleving van de verkeersregels;
* het veroorzaken van een ongeval met dodelijk gevolg of zwaar letsel.

(gegevens afkomstig van het Bureau Verkeershandhaving)
Julio
OnTroerend goed
Agent
Surveillant
Roepnaam: Julio
Geslacht:
Leeftijd: 38

Ongelezen bericht door Julio »

Hierbij is staandehouding verplicht!
TheLightEd TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door TheLightEd »

Dus als je de post van maurice exact andersom leest, wat goed is is fout en fout is is goed dan weet je t juiste antwoord nu.
Maurice930 TS
Infopolitie Gast

Gut gut, er staat ook een foutje in. En ja, die EMA is bekend en ach... mail even naar het CBR dat ze het van de site af moeten halen dan.
Walter TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Walter »

Maurice930 schreef:Gut gut, er staat ook een foutje in. En ja, die EMA is bekend en ach... mail even naar het CBR dat ze het van de site af moeten halen dan.
kijk jij eens op de site van sire....
Maurice930 TS
Infopolitie Gast

Jawel. Ik neem ook aan dat het klopt wat er gezegd werd en het zal vast en zeker dat Sire dat goed neerzet... Het ging mij om het CBR. Aangezien er nu werd gesuggereerd dat wat ik zeg niet klopt (en van dat alcohol klopt dat ook, dank u) dan kunnen er wel 8973493274 sites aangepast worden. Op Sire zal er ook wel ergens een foutje te bekennen zijn. Maar goed, boeiend 8)

Juist, ondertussen even op de site gekeken van Sire. Als ik een kort lontje zou hebben dan moet ik zeggen dat ik best aardig heb gereageerd. Dus Walter, waar haal je uit dat ik nou een aanval open oid? Wellicht heb je een eigen toon gegeven aan mijn tekst waardoor het "agressief" overkwam ofzo. (is dit geen ander onderwerp?) :koffie:
Walter TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Walter »

ik was de :wink: vergeten
Gast TS
Infopolitie Gast

Puntenrijbewijs

Ongelezen bericht door Gast »

Wat valt er allemaal onder gevaar of hinder in het verkeer??
zijlvaart67
Moderator
Agent
Brigadier
Geslacht:
Leeftijd: 59

Ongelezen bericht door zijlvaart67 »

Teveel om op te noemen...

Ik denk dat uw eigen interpretatie van wat 'gevaarlijk of hinderlijk' is, de lading al aardig begint te dekken...

'Dingen simpel houden is heel moeilijk, dingen moeilijk maken is daarentegen heel simpel..'

Boss TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Boss »

Wat valt er allemaal onder gevaar of hinder in het verkeer??
Je kan zelfs al geverbaliseerd worden voor Art. 5 WvW oftewel gevaar of hinder veroorzaken wanneer je als landbouwer op een akker vuil aan het verbranden bent waarbij veel rook vrijkomt en deze rook over de nabij gelegen weg heen gaat. Hierdoor kan men gevaar of hinder veroorzaken wanneer het verkeer hier last van heeft.

Maar om nu te zeggen dat je hier nu ook een punt voor kan krijgen, dat denk ik niet... :lol: :lol: :lol:
MotoRon
Beheerder
Agent-BD
Brigadier
Roepnaam: Ron
Geslacht:
Leeftijd: 67

Ongelezen bericht door MotoRon »

Bosman schreef:Maar om nu te zeggen dat je hier nu ook een punt voor kan krijgen, dat denk ik niet... :lol: :lol: :lol:
Je slaat de spijker op z'n kop. Je moet één van de omschreven overtredingen wel begaan als beginnende bestuurder.
MotoRon
Beheerder
motoron@infopolitie.nl
rai
In Memoriam
KMAR
Geslacht:

Ongelezen bericht door rai »

Onderstaand stukje bewijst maar weer dat het mogelijk is je rijbewijs sneller kwijt te raken, dan dat je het vaak gehaald hebt.
Beide feiten zijn goed voor een strafpunt.
Staat alleen niet bij of het een Nederlander met Nederlands rijbewijs is, die woonachtig is in België of een Belg met een Belgisch rijbewijs.
De Telegraaf schreef:Bumperkleven en jakkeren: boete €554

DONGEN - Een 19-jarige jongeman woonachtig in Antwerpen, die 1 maand en 12 dagen zijn rijbewijs haalde, heeft zijn eerste strafpunten op zijn beginnersrijbewijs binnen.
Op de A27 presteerde hij het om met een snelheid van circa 170 km/u op zijn voorganger te gaan kleven. Agenten zagen dit coureursgedrag en beloonden dit met een bekeuring van € 234; aan het kleven, kleefde een boete van € 320. Omdat hij in België woont, moest hij het geldbedrag meteen contant betalen.
Gesloten