In welk deel van de wegenverkeerswet wordt het gebruik van de claxon beschreven?
Met dank,
Suzan
gebruik van claxon
Moderator: Moderatorteam
-
andre TS
- Infopolitie Gast
Re: gebruik van claxon
In artikel 28 van het Reglement Verkeersregels en Verkeerstekens 1990Suzan schreef:In welk deel van de wegenverkeerswet wordt het gebruik van de claxon beschreven?
Met dank,
Suzan
Wetstekst
Artikel 28.Bestuurders mogen slechts geluidssignalen en knippersignalen geven ter afwending van dreigend gevaar.
-
gelderblom
- Roepnaam: Jan
- Geslacht:
- Leeftijd: 71
-
andre TS
- Infopolitie Gast
-
gelderblom
- Roepnaam: Jan
- Geslacht:
- Leeftijd: 71
Ver in de vorige eeuw, toen het RVV1990 werd ingevoerd, heb ik een uitgebreide cursus gehad over dat RVV met al zijn regels. Voor zover op mijn harde schijf achtergebleven, zou onnodig claxonneren ('s avonds laat: doeiiiii ) daar onder vallen.
Daar werd zelfs verteld dat de enorme geluidsinstallaties niet onder het RVV zouden vallen omdat die apparaten niet onder verkeer vielen.
Even op het PKN rondgesnuffeld, daar wordt inmiddels duidelijk anders over gedacht en er wordt inderdaad verwezen naar 28 RVV. Mij prima.
Daar werd zelfs verteld dat de enorme geluidsinstallaties niet onder het RVV zouden vallen omdat die apparaten niet onder verkeer vielen.
Even op het PKN rondgesnuffeld, daar wordt inmiddels duidelijk anders over gedacht en er wordt inderdaad verwezen naar 28 RVV. Mij prima.
-
beamer TS
- Infopolitie Gast