Ik ben geïnteresserd in een functie bij de politie. Daarbij staat vermeld dat een milieuonderzoek zal plaatsvinden. Daarbij zal naar ik aanneem blijken dat mijn dochter is veroordeeld wegens een misdrijf. Zelf had ik daar totaal niets mee te maken.
Zal/kan dat van invloed zijn op de uitkomst van het onderzoek?
milieuonderzoek
Moderator: Moderatorteam
Soms wordt er inderdaad wel gesproken over milieuonderzoek.
Formeel gezien is het of een antecentenonderzoek of een veiligheidsonderzoek (A of P).
IW: of de veroordeling van jouw dochter van invloed zal zijn op de uitkomst kunnen wij geen van allen met zekerheid zeggen.
Zij zullen het vermoedelijk in hun onderzoek tegen komen, of het tijdens een gesprek met jou vragen.
Mijn advies: wees in ieder geval eerlijk.
Uiteindelijk zullen zij wel of geen 'verklaring van geen bezwaar' afgeven afhankelijk van het totaal plaatje. Zij zullen kijken of er bepaalde zaken spelen of hebben afgespeeld waardoor jij chantabel zou kunnen zijn of waaruit blijkt dat je niet integer bent.
Als er om jou heen iemand is geweest die veroordeeld is (bijv. jouw dochter) hoeft dat niet per definitie te betekenen dat je niet bij de politie kunt werken, maar is afhankelijk van het totale plaatje.
Formeel gezien is het of een antecentenonderzoek of een veiligheidsonderzoek (A of P).
IW: of de veroordeling van jouw dochter van invloed zal zijn op de uitkomst kunnen wij geen van allen met zekerheid zeggen.
Zij zullen het vermoedelijk in hun onderzoek tegen komen, of het tijdens een gesprek met jou vragen.
Mijn advies: wees in ieder geval eerlijk.
Uiteindelijk zullen zij wel of geen 'verklaring van geen bezwaar' afgeven afhankelijk van het totaal plaatje. Zij zullen kijken of er bepaalde zaken spelen of hebben afgespeeld waardoor jij chantabel zou kunnen zijn of waaruit blijkt dat je niet integer bent.
Als er om jou heen iemand is geweest die veroordeeld is (bijv. jouw dochter) hoeft dat niet per definitie te betekenen dat je niet bij de politie kunt werken, maar is afhankelijk van het totale plaatje.
Wat niet uit je hart komt, zal een ander hart niet raken
Het is inderdaad beetje vreemd: maar ze onderzoeken het milieu waar je uit komt, waar je in bent opgegroeid en waarin je leeft...dus vanuit dat oogpunt wel weer begrijpelijk.
Maar vooral lastig dat er allerlei verschillende woorden zijn die 1 iets beteken, kan lekker verwarrend zijn.
Maar vooral lastig dat er allerlei verschillende woorden zijn die 1 iets beteken, kan lekker verwarrend zijn.
-
Boss TS
- Infopolitie Gast
U praat over een misdrijf, maar ik denk wel dat het erg veel uitmaakt wat voor soort misdrijf het betreft. Het komt zelfs voor dat er overtredingen zijn die ernstiger zijn dan sommige misdrijven...
Maar zoals "Kirs" al aangaf, wees eerlijk want je zal verbaasd zijn hoeveel ze tijdens zo een onderzoek van je te weten kunnen komen.
Ik weet wel, dat het uitmaakt op welke korps je solliciteert. En verder gewoon je best doen en hopelijk kom je er dan wel.
Suc-7 verder!
Gr. Mark
Maar zoals "Kirs" al aangaf, wees eerlijk want je zal verbaasd zijn hoeveel ze tijdens zo een onderzoek van je te weten kunnen komen.
Ik weet wel, dat het uitmaakt op welke korps je solliciteert. En verder gewoon je best doen en hopelijk kom je er dan wel.
Suc-7 verder!
Gr. Mark
Alleen al tijdens het gesprek dat met je wordt gevoerd halen ze meer naar boven dan je zelf bij wijze van spreken in de gaten hebt. Die mensen zijn er goed in getraind het onderste uit de kan te halen!Bosman schreef: Maar zoals "Kirs" al aangaf, wees eerlijk want je zal verbaasd zijn hoeveel ze tijdens zo een onderzoek van je te weten kunnen komen.