Mijn aanstelling in gevaar

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Gesloten
Roland2 TS
Infopolitie Gast

Mijn aanstelling in gevaar

Ongelezen bericht door Roland2 »

Hoi,

Via een vriend van me kwam ik op dit forum en hier kan ik deze vraag wel stellen,

Ik ben aangenomen bij de politie en ga over enkele maanden de opleiding in. Nu heeft mijn vrouw op haar werk een ruzie gehad met een vrouwelijke collega en hierbij zijn over en weer wat klappen gevallen. Nu is er dus door de andere vrouw aangifte gedaan van mishandeling.

Mijn vraag is: kan dit 'akkefietje''mijn aanstelling bij de politie in de weg staan? Ik baal er behoorlijk van..

Vriendelijk bedankt.
SWAT
24 uurs servicer
Agent
Jurist/Advocaat
Brigadier
Geslacht:
Leeftijd: 65

Ongelezen bericht door SWAT »

Als u in dit hele gebeuren geen enkele rol heeft gespeeld en er niet bij aanwezig was dan kan dit u niet tegengeworpen worden. Pas er wel voor op om op eigen houtje in de computer te gaan kijken hoe het met de aangifte loopt.
Stay safe out there.
Boss TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Boss »

In principe is het antecendenten-onderzoek al afgerond zoals ik het nu lees en dus zullen er naar mijns inzien geen vragen meer over komen. Mocht er toch nog een vraag komen, wees eerlijk want vaak weten ze meer van je dan je denkt en ze verrichten veelal geen half werk.
En zoals "SWAT" ook aangaf, wanneer je er zelf niet bij betrokken bent dan zal het wel loslopen.

Mvr Gr. Mark

Ps: Ik heb ze met ergere dingen bij de politie de opleiding in zien gaan.
Josan TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Josan »

Bosman schreef: Ps: Ik heb ze met ergere dingen bij de politie de opleiding in zien gaan.
Is waar maar ik heb zo ook al voor minder de laan uit zien vliegen.
MotoRon
Beheerder
Agent-BD
Brigadier
Roepnaam: Ron
Geslacht:
Leeftijd: 67

Ongelezen bericht door MotoRon »

Ik kan me niet voorstellen dat dit akkefietje nog van invloed zal zijn. Integriteit is een groot goed binnen de politie. Zoals Bosman al aangaf, wees er in ieder geval eerlijk over als het ter sprake mocht komen. (Trouwens, goed advies van iemand, die niet precies weet waar hij woont) :wink:
MotoRon
Beheerder
motoron@infopolitie.nl
Flik
Inventaris
Aspirant
Brigadier
Geslacht:
Leeftijd: 50

Re: Mijn aanstelling in gevaar

Ongelezen bericht door Flik »

Roland2 schreef:Nu heeft mijn vrouw op haar werk een ruzie gehad met een vrouwelijke collega en hierbij zijn over en weer wat klappen gevallen. Nu is er dus door de andere vrouw aangifte gedaan van mishandeling.
Als er door beide partijen klappen zijn uitgedeeld, is het in elk geval verstandig dat uw vrouw ook aangifte gaat doen van mishandeling. Liefst met een getuige uiteraard.
Roland2 TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Roland2 »

Het meningsverschil tussen mijn vrouw en haar collega ging oa over mij, maar ik ben er niet bij geweest en wist niet eens dat dir gebeurd was todat mijn vrouw het mij die middag erna vertelde..

er waren btw geen getuigen want ze stonden in een ruimte alleen.. haar woord tegen het zijne dus.. Maar omdat de andere vrouw aangifte heeft gedaan word mijn vrouw als 'verdachte' behandeld.. Erg jammer..

Zou een tegenaangifte zin hebben??
Flik
Inventaris
Aspirant
Brigadier
Geslacht:
Leeftijd: 50

Ongelezen bericht door Flik »

Het lijkt me zeker dat een tegenaangifte zin heeft. Ook de andere vrouw wordt dan verdachte. Twee tegenstrijdige aangiftes en geen getuigen...

Let wel: ik adviseer hier als politie medewerker natuurlijk niet om de waarheid al te veel aan te passen. Hou in gedachten dat het doen van een valse aangifte strafbaar is.
Gesloten