straatschenderij

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

maus TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door maus »

Anonymous schreef:Wat vinden jullie dan van mijn aanstootgevende poster in het raam? Reken maar dat ik de politie op mijn dak krijg!
ik woon in een wijk waar een "lichte zeden huis' aanwezig is.. zeer subtiel :shock: :wink: dar zie je ook aanstootgevende posters hangen.... aan de muur... buiten ... al meerdere jaren dezelfde

en ik woon ook in een dorp :)
Roland TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Roland »

Anonymous schreef:Bedankt MBW!
De laatste schrijver denkt kennelijk alleen aan seks...
Raar he, als het onder het hoofdstuk "zeden" staat?
rich
Moderator
Agent
Geslacht:
Leeftijd: 51

Ongelezen bericht door rich »

Artikel 240a.
Met gevangenisstraf van ten hoogste een jaar of geldboete van de vierde categorie wordt gestraft hij die een afbeelding, een voorwerp of een gegevensdrager, bevattende een afbeelding waarvan de vertoning schadelijk is te achten voor personen beneden de leeftijd van zestien jaar, verstrekt, aanbiedt of vertoont aan een minderjarige van wie hij weet of redelijkerwijs moet vermoeden, dat deze jonger is dan zestien jaar.
Dit krijg je nooit voor elkaar.

De bezitter vertoont het voorwerp niet, het ligt gewoon in de auto. Er rijden tig auto's rond met zo'n masker er in.

Als verdachte zou ik ook eerst even vragen: "Wie vindt dit schadelijk en waarop is dat gebaseerd?"

Ik vind het vervelend voor TS maar ik mag toch hopen dat de verdachte voor een dergelijk feit vervolgd zal worden. Het is een misdrijf en persoonlijk vind ik dit dus totaal niet op zijn plaats.

Niemand wordt gedwongen om te kijken.
met een vriendelijke groet, Rich

rich@infopolitie.nl

Als je blijft staren naar de plek waar de zon onderging, zal je hem nooit meer op zien gaan.
Blowfish TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Blowfish »

maus schreef:ik snap de moeder van het meisje wel maar komt mij hier ook beetje te overbezorgd door..
Precies wat ik dacht. Proberen te beschermen tegen diverse dingen is leuk zo lang het om een jong kind gaat, maar wat als het straks een tiener wordt of later zelfs nog, op zichzelf gaat wonen ?? Ik denk dat je de verkeerde weg inslaat en je beter je kinderen dingen kan uitleggen, waarom er bepaalde dingen zijn of mensen bepaalde dingen doen. Of nog beter, doe beide. Probeer het te minimaliseren en geef goede uitleg. Het is jammer dat de man in kwestie hier niet mee wilt helpen, maar ja, helaas is niet iedereen in NL sociaal ingesteld. :(
motormuiss TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door motormuiss »

rich schreef:
Artikel 240a.
Met gevangenisstraf van ten hoogste een jaar of geldboete van de vierde categorie wordt gestraft hij die een afbeelding, een voorwerp of een gegevensdrager, bevattende een afbeelding waarvan de vertoning schadelijk is te achten voor personen beneden de leeftijd van zestien jaar, verstrekt, aanbiedt of vertoont aan een minderjarige van wie hij weet of redelijkerwijs moet vermoeden, dat deze jonger is dan zestien jaar.
Nou als je dit wilt toepassen op het masker, wat dan te doen aan de films en tekenfilms waar zo'n masker opeens naar voren komt.
Leontine TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Leontine »

Hallo,

art. 240 a Sr gaat niet alleen op voor zeden! Zie bespreking: "De bepaling van art. 240a is niet beperkt tot uitingen van seksuele aard, maar heeft ook betrekking op andere voor de ontwikkeling van de jeugd schadelijke factoren, zoals bijv. geweld."

De vertoning van, in dit geval, het masker moet schadelijk zijn voor de jeugdigen. Ik denk ook niet dat dit hier op gaat. Bovendien lastig te bewijzen!!

Mijn mening is ook dat hier niets aan te doen is, strafrechtelijk gezien.
Kale TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Kale »

Met alle respect maar ik ben bang dat TS het nog zwaar gaat krijgen. We leven in 2006 en dit soort dingen zijn aan de orde van de dag. Je kan een kind nu eenmaal niet overal tegen beschermen. Dit zal zelfs ten nadele van het kind worden. Ook ik ben van mening dat u het kind moet laten zien dat het geen kwaad kan. Elk kind is bang voor iets wat het niet kent. U als ouder laat dan toch ook zien dat het niet eng is. Ik noem bv water, of een ballon die klapt. Gewoon mee confronteren en absoluut geen medelijden hebben als het kind schrikt. Daarmee versterkt u de emotie. U geeft het kind immers gelijk dat het bang is en daarmee maakt u het alleen maar erger.

Groetjes Kale :wink:
coderood TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door coderood »

"De VROUW niet meewerkt bedoelt u"

Opmerking van moderator gvdbor

Als u reageert op een bepaald bericht is het handig de quote-knop daarvoor te gebruiken. Nu is uw opmerking een beetje een loze kreet geworden.
Kale TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Kale »

:?: :?:
Gesloten