Scooter..

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

mashi
OnTroerend goed
Geslacht:

Ongelezen bericht door mashi »

Misschien wordt het gewoon eens tijd voor einde discussie.

De oude nu nog veel gebruikte rollertestbank (waar zelfs vermogenstestbank op staat vermeld :wink: )meet vermogen in KW en a.d hand van een tabel komt u terrecht bij een constructiesnelheid.

en de nieuwe rollertestbank die in veel regio's nog ingevoerd moet gaan worden meet direkt de constructiesnelheid.

We kunnen er met z'n allen weinig aan veranderen, omdat het nml gewoon zo is, dus heel die discussie is m.i. een beetje nutteloos aan het worden.

mashi
Dalton TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Dalton »

ajc schreef:
Dalton schreef:Vermogen heeft niets met constructiesnelheid te maken, dus er wordt snelheid gemeten.
zucht...

dus jij hebt in jouw huis geen 220v maar Watt uit je wandconstactdoos ?

VxA=W, dus je hebt geen voltage maar wattage uit je wandcontactdoos ?
Nee dat zeg ik niet, maar als je de snelheid wilt weten moet je de snelheid meten en niet het vermogen.

Dus voor jou heeft een tractor met 100pk dezelfde constructiesnelheid als een motorfiets met 100pk?
mashi
OnTroerend goed
Geslacht:

Ongelezen bericht door mashi »

Ik geef het op en verzoek iedereen vriendelijk om eens langs te gaan op het pvim in apeldoorn.

mashi
The Scorpion
OnTroerend goed
Agent
Roepnaam: Sire
Leeftijd: 45

Ongelezen bericht door The Scorpion »

He Dalton, wat jij verder doet weet ik niet, maar ajc heeft al een keertje eerder iets met verkeer te maken gehad in zn werk. Waaronder dit.
Wie rent, bekent!
Julio
OnTroerend goed
Agent
Surveillant
Roepnaam: Julio
Geslacht:
Leeftijd: 38

Ongelezen bericht door Julio »

In Gelderland-midden wordt al gebruik gemaakt van de nieuwe rollenbanken.
Dalton TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Dalton »

Ik wil niemand afvallen of zeggen dat iemand ergens geen verstand van heeft. Mijn excuses als het ongewild een andere indruk wekte.

Ik ben dus inderdaad geen agent inderdaad maar geinteresseerd in motorvoertuigen. Wel heb ik respect voor agenten, zeker voor diegene die in het openbaar een volwassen discussie willen voeren met andere geinteresseerden.

De RDW zegt dit:
Onder bromfietsen wordt verstaan:
motorrijtuig op twee wielen, met een door de constructie bepaalde maximumsnelheid van niet meer dan 45 km/h, uitgerust met een verbrandingsmotor met een cilinderinhoud van niet meer dan 50 cm³ of een elektromotor met een nominaal continu maximumvermogen van niet meer dan 4 kW, niet zijnde een gehandicaptenvoertuig;
Het vermogen is slechts deels bepalend voor de constructiesnelheid.
De rollerbanken zijn omgebouwd om snelheid te meten, en omdat er geen vermogen wordt gemeten is er een omrekentabel voor kw naar km/u.
Dit heeft niets met de verhouding van kw tot km/u te maken maar gewoon met het feit dat er een verkeerde aanduiding het apparaat zit.
ajc TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door ajc »

De rollenbanken zijn niet omgebouwd om snelheid te meten, de wetgever heeft bepaald dat het vermogen niet meer bepalend is voor de strafbaarheid van de gedraging, maar de snelheid ivm eu-regelgeving.

vandaar dat er een compleet nieuwe rolentestbank is ontwikkeld en niet slechts de meter aangepast.

ps het apparaat heet officieel dan ook een vermogenstestbank.
Dartpijl TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Dartpijl »

Hoe zit het eigenlijk met gebruikregels van de nieuwe brommer testbank?

Is dat nog steeds met de steunpaal, eropzittend bij brom, er naast bij snor.

ect.?
Gast TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Gast »

Ik heb een brommer met 1,5 kw nu, maar op het moment dat je hem bij een dealer koopt heeft hij al 1,2 kw. Ik ga hem begrenzen zodat hij dan 45/50 rijd maar als de kw's dan alsnog te hoog zijn krijg ik dan een boete?
gvdbor
In Memoriam
Geslacht:

Ongelezen bericht door gvdbor »

topic gesloten. Gaat inmiddels al lang niet meer over de vraag van topicstarter.
Gesloten